Tüketici Teknolojileri Derneği (CTA) tarafından yürütülen ve CES 2022’de yayınlanacak yeni bir araştırma, genel medya tüketiminde çevrimiçi materyalin artan öneminin altını çizdi. ABD’li tüketicilerin artık neredeyse kullanıcı tarafından oluşturulan video içerik akışı için neredeyse geleneksel medyayla aynı zamanı harcadıklarını ortaya koydu.
Karşılaştırma: Sosyal medya vs geleneksel medya
Geleneksel medya | Abonelik bazlı video izleme | %20 |
Geleneksel TV içeriği izleme | %18 | |
Müzik dinleme | %15 | |
Podcast benzeri sesli içerik dinleme | %7 | |
Sosyal medya (Kullanıcı tabanlı) | Video izleme | %16 |
Oyun içeriği tüketimi | %9 | |
Podcast benzeri sesli içerik dinleme | %6 | |
Müzik dinleme | %4 | |
Oyun oynama | %4 |
“13-17 yaş arası gençler, medya zamanlarının %56’sını kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerle geçirirken, bu oran 55 yaş ve üzeri tüketiciler arasında yalnızca %22.”
Bulgular, geleneksel medyadan uzaklaşan ve birincil eğlence kaynağı olarak daha demokratik sosyal medya platformlarına doğru artan eğilimin altını çiziyor. Bununla birlikte, geleneksel TV ve aboneliğe dayalı video, şu anda medya tüketim süresinin çoğunu oluşturuyor.
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikte çok fazla değer olmasına ve sosyal uygulamalarda maruz kalma ve izleyici gelişimi için önemli avantajlar olmasına rağmen, editoryal olarak düzenlenmiş materyallerin hala yeri var.
Genç tüketiciler, TV yerine kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği izleme eğiliminde
Gençler, keşfettikleri ve abone oldukları bireysel içerik oluşturucularla çok daha uyumlular ve bu da göz önünde bulundurulması gereken önemli bir günlük tüketim trendi olarak karşımıza çıkıyor.
Çalışma ayrıca Amerika Birleşik Devletleri’ndeki yaklaşık 20 milyon içerik oluşturucunun çalışmalarından çevrimiçi olarak para kazandığını ve aylık ortalama 768 dolar gelir elde ettiğini ortaya çıkardı.
“İçerik oluşturucular tarafından kazanılan gelirin %28’i ürün veya hayran deneyimlerinden; %27’si içerik aboneliklerinden; %27’si içerik için alakart ödemeden; %16 bahşişlerden; ve %2’si diğer kaynaklardan.”
Platformların en iyi ünlülerini korumak için içerik oluşturuculara daha fazla para kazanma alternatifi sunma çabalarına rağmen, ürün ve abonelikler en çok kazananlar olmaya devam ediyor.
İnsanlar belirli içerik oluşturucuları sevebilir. Ancak ücretsiz olarak alabilecekleri hiçbir şey için ödeme yapmaları pek olası değildir. İçerik üreticileri için bu, normal malzemelerinize ek olarak sağlayabileceğiniz ürünler veya hizmetler geliştirerek katma değer teklifinizi iyileştirmeye ve gelir akışlarınızı en üst düzeye çıkarmaya odaklanmanız gerektiği anlamına geliyor.
Sosyal medya kampanyalarında yapay zeka kullanımının etkileri
Bu çalışma, medya dünyasının mevcut durumuna ve dağıtımdaki değişikliklerin onu nasıl dönüştürdüğüne etkileyici bir bakış sunuyor. Bunu göz önünde bulundurarak, 2022’de marka mesajlarınızı optimize etmek istiyorsanız, uygun kitleyi hedeflemek için kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği kullanmak isteyebilirsiniz. Bu yaklaşımın, uzun zamandır ideal reklam yeri seçimi olarak kabul edilen TV reklamlarından bile daha başarılı olması oldukça mümkün.