Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Marka

Koronavirüs dijital teknoloji ve içeriklere olan ilgiyi artırdı

Yazar: Eylül Tunç
01/04/2020
Kategori: Marka
Covid-19 dijital teknoloji
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • 1 TV izleme ve internet kullanım oranları arttı
  • 2 Davranışları değerlendirme biçimi değişmeli
  • 3 Ekranı olan her cihazda reklam görülebilecek

Tüm dünyayı etkisi altına alan CoVid-19 salgını sonrasında dijital teknoloji kullanım oranları, dijital içeriklerin ise tüketim oranları hızlı bir artış gösteriyor. İnternet kullanımının üzerine binen yük karşısında kritik uygulamaların ve bilgiye erişimin kesintiye uğramaması için video izleme siteleri, mobil uygulamalar ve oyunlar kalite düşüşü gibi önlemler alıyorlar. Evden
çalışma modelleri için birçok şirket hızlı bir adaptasyon süreci yaşıyor. CoVid-19 salgını nedeniyle dijital teknoloji ve içeriklere olan ilgi ise her geçen gün biraz daha artış gösteriyor.

TV izleme ve internet kullanım oranları arttı

Bireyler ve kurumlar olarak elimizdeki teknolojilerden en iyi biçimde faydalanmaya çalıştığımız bu dönemi değerlendiren Adform Türkiye Genel Müdürü ve MEA, APAC Bölgeleri Satış Direktörü Cem Eroğlu, “CoVid-19 dijitaldeki kullanım oranlarını iki kat artırdı. İnsanlar dışarı çıkmadıkları için TV ve internet kullanım payları büyüdü. Haber sitelerinde iki kata kadar artış
var, e-ticarette ziyaretçi trafiği ciddi oranda arttı. Tüketici davranışları da değişiyor. Pazar şu anda bunlara ihtiyaç duyuyor ama bu sadece dijitalleşmeden değil, daha çok ihtiyaçtan” dedi. Eroğlu, kurumların iç iletişim tarafında online kanalları yeterince kullanamadığını belirtirken, çalışanların motivasyonunun da dijitalleşmeyle ilgili olmaya başladığının altını çizdi. Eroğlu, sözlerine “Bugün anlıyoruz ki yeteri kadar yatırım yapamayanlar bilgi akışından da mahrum oluyorlar. Otomasyon sistemlerinin önemi iyice belirginleşti. Bu anlamda, bir yol ayrımından da söz edebiliriz. Dijitale hemen yatırım yapanlar artık hemen meyvesini toplayabilecekler. Yapmayanlar ise adaptasyon sorunuyla karşılaşacaklar” şeklinde devam etti.

Davranışları değerlendirme biçimi değişmeli

İçinde olduğumuz evde kalma sürecinin dijitali yaşam biçimi olarak dayattığını vurgulayan Eroğlu, bu sürecin yeni ve bambaşka bir tüketici davranışı ortaya çıkaracağı görüşünde. Markaların buna ne kadar hazır olup olmadığını göreceğimizi belirten Eroğlu, “Şu anda tüketiciler sadakat kararlarını gözden geçirecek bir noktadalar. Fiyat karşılaştırma sitelerindeki trafiğin artmasından, tüketicinin düşünmek için daha fazla zamanı olduğunu görüyoruz. Reklam ekosisteminin tüm tarafları olarak bu gelişmeleri cihazdan bağımsız da yorumlamamız lazım.

Cihazlar arası etkileşim ve kullanıcının cihazlar arası değişimini tespit edebilmemiz lazım. Adform olarak yaptıklarımızdan biri bu. Büyük ekranda insanlar daha fazla etkileşime geçiyor, mobilde ise etkileşim sonrası kararları alıyorlar. Şu anda büyük bir fırsat var bazı endüstriler için. Mobil bankacılık mesela. Mobilin önemi sadece içerik mecralarında veya tüketiciler özelinde
değil, telefon üzerinden yapılacak işlemlerin farkındalığıyla da sonuçlanmalı. Telefona adapte olmamış tüketicilerin pişmanlık yaşayacağını düşünüyorum” dedi.

Ekranı olan her cihazda reklam görülebilecek

Dijitalin kullanımındaki yoğunluk, yeni nesil cihazlarda da görülüyor. Akıllı TV’ler, akıllı saatler gibi giyilebilir cihazların kullanımındaki artışın yeni nesil diğer ekranlı cihazları da büyütmekte faydalı olacak. Eroğlu, durumu şöyle değerlendirdi: “Artık ekranı olan her cihaz reklam gösterebilir. Bu da reklam kalitesini artıran, içerik tipini değiştiren bir gelişme. Ekranı olan her
cihazda reklam görmeye ve bugüne kadarkinden daha hedefli reklam görebilmeye başlayacağız. Tüketiciler de aslında ilgilendikleri reklamları görmek istiyorlar, IAB verilerine göre tüketicilerin yüzde 71’i kendi ilgi alanlarını ve alışveriş alışkanlıklarını hedefleyen reklamları tercih ediyor.

Ayrıca, her 4 kişiden 3’ü daha az sayıda ama daha kişisel reklamlar görmek istiyor.” (Akıllı TV envanterindeki artış ve hedefli reklamcılık iyi değerlendirilmeli.) Entegre platformla sahteciliği önlüyor ve reklam kalitesini artırıyor. Bugün kurumlar açısından önemli bir problem de reklam sahteciliği. Dünya Reklamcılar Federasyonu’nun (WFA) verilerine göre reklamların %30’u tüketiciler tarafından görülmüyor.

Yeterli korumaya sahip olmayan reklam çözümleri reklam sahteciliğinin yapılmasına sebep oluyor ve bu da online reklamcılığa her yıl 21 trilyon zarar veriyor. Halbuki doğru teknoloji ortakları ile çalışmak, reklam satın almalardaki kaliteli envanterin önceliklendirilmesini sağlıyor. Kendi anti fraud (dolandırıcılık) çözümleri olan iş ortaklarıyla çalışmak gerekiyor. Avrupa’nın en
büyük reklam teknolojileri şirketi olan Adform, entegre platformuyla tüm uygulamalarda tek noktadan ve doğru bir raporlama sağlayabiliyor.

Etiketler: adform türkiyecovidcovid-19dijitalkoronavirüs

İLGİLİ YAZILAR

Xiaomi 2022'nin ilk çeyreğinde 73,4 milyar RMB gelir elde etti
Marka

Xiaomi, 2022 yılının ilk çeyreğinde 73,4 milyar RMB gelir elde etti

Yazar: DIGITAL REPORT

Xiaomi Corporation ("Xiaomi" veya "Grup"; Hisse Senedi Kodu: 1810), 31 Mart 2022 tarihinde sona eren çeyrekle ilgili denetlenmemiş konsolide sonuçları...

Devamını oku
Büyük İstifa nedir?
Teknoloji

Büyük istifa bilişim sektörünü de etkiledi

Yazar: DIGITAL REPORT

Çalışanlar, COVID-19 salgını nedeniyle uzaktan çalışma özgürlüğünün yanı sıra, çalışma saatlerinde esnekliğe de önem verir hale geldiler. Büyük istifadan en...

Devamını oku
Kimlik avı saldırısı nedir, nasıl korunulur?
Güvenlik

1 yılda 874 milyon kimlik avı saldırısı görüldü

Yazar: DIGITAL REPORT

Son araştırmalara göre, 2021 yılında toplam 874 milyon kimlik avı saldırısı gerçekleşti. Bir önceki yıla kıyasla %29 artış gösteren saldırılardan...

Devamını oku
6 siber güvenlik önerisi: Siber suçlulardan nasıl korunulur?
Güvenlik

KOBİ’ler için 6 temel siber güvenlik önerisi

Yazar: DIGITAL REPORT

Siber güvenlik şirketi ESET, büyük kuruluşların kaynaklarına ve teknolojik uzmanlığına sahip olamayan işletmelerin siber suçlulardan nasıl korunabileceğine yönelik önerilerde bulundu....

Devamını oku

SON YAZILAR

Samsung’tan yeni akıllı saat serisi: Galaxy Watch5 ve Galaxy Watch5 Pro

Ricoh Türkiye’nin dijital servisleri şirketlere esnek çözümler sunuyor

Yemeksepeti, Jet Ski ile teslimat hizmetini Marmaris koylarında başlattı

iOS 16 beta 5 sevilen özelliği geri getiriyor

Ukrayna fintech endüstrisi savaşa rağmen büyümeye devam ediyor

Uzaktan bağış yapmada devrim yaratan 5 teknoloji

WhatsApp gizlilik ayarları değişti: İşte yeni özellikler

Yeni BMW 320i Sedan Türkiye’de

Instagram NFT entegrasyonu 100’den fazla ülkede etkinleştirildi

Dünyadaki online nüfusun yüzde 79’u oyunlarla ilgileniyor

ÇOK OKUNANLAR

DALL-E 2 nedir?
Teknoloji

Yapay zeka görsel çılgınlığı: DALL-E 2

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?
Teknoloji

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?

Twitter'da
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

iOS 15.6: Özellikleri, yenilikleri ve uyumlu telefonlar
Teknoloji

iOS 15.6 güncellemesi yayınlandı: İşte tüm yeni özellikler

SON REHBERLER

Rehber: Ücretsiz Minecraft oynama

Marvel Midnight Suns çıkış tarihi ne zaman?

Rehber: Facebook profiline takip butonu ekleme

Rehber: Pokemon GO Sewaddle evrimi, yakalama, özellikleri, dış görünüşü ve davranışları

Rehber: Steam oyun etkinliği gizleme

Fall Guys mobil cihazlarda kullanılabilir mi?

Fall Guys Mac’te nasıl oynanır?

CoD: Modern Warfare 2 beta kodu nasıl alınır?

Call of Duty Modern Warfare 2 sistem gereksinimleri

Lost Ark Hall of Twisted Warlord Abyssal Dungeon rehberi (2022)

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ