Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Güvenlik

Kripto para dolandırıcılığı tüm çevrimiçi kayıpların neredeyse yarısını oluşturuyor

FTC'ye göre, kripto dolandırıcılığı, insanları sahte yatırım sitelerine ikna etmek için kendi başarılarıyla övünen birini içeriyor

by Eray Eliaçık
31/01/2022
in Güvenlik
Kripto para dolandırıcılığı tüm çevrimiçi kayıpların neredeyse yarısını oluşturuyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Kripto para dolandırıcılığı herkesin korkulu rüyası oldu. Federal Ticaret Komisyonu’nun (FTC) yeni verilerine göre, sahte kripto para yatırımları geçen yıl internet dolandırıcılığında rakipsiz bir artışa neden oldu. Çünkü kripto para popülerlik kazanırken, nasıl çalıştığına dair hala çok fazla belirsizlik var.

Kripto para dolandırıcılığı artıyor

Bu, özellikle interneti kullanmaya daha aşina olan ancak finansal okuryazarlığı daha az olan genç insanlar için geçerlidir. 18-39 yaş arası kişiler, geçen yıl yaşlı yetişkinlere göre sosyal medya dolandırıcılığına para kaybettiklerini bildirme olasılıklarının iki katından fazlaydı.

Sosyal medyada yatırımla ilgili dolandırıcılıklar, bildirilen tüm kayıpların %37’sini temsil ederken, bunu aşk dolandırıcılıkları ve çevrimiçi alışveriş dolandırıcılıkları izledi.

Çevrimiçi dolandırıcılık, kripto para birimlerinin yükselişiyle paralel olarak artıyor
Çevrimiçi dolandırıcılık, kripto para birimlerinin yükselişiyle paralel olarak artıyor

Birçok kişi satın alma kararlarını vermek için interneti kullanır. Bu nedenle web sitelerinde dolandırıcılık yatırımları bu kadar sık ​​görülür. Bu, özellikle internete daha aşina olan ancak finansal olarak daha az eğitimli olan genç tüketiciler için de geçerli.

18-39 yaş arası kişiler, geçen yıl yaşlı yetişkinlere göre sosyal medya dolandırıcılığına para kaybettiklerini bildirme olasılıklarının iki katından fazlaydı. Bunu yaklaşık %37 ile romantik dolandırıcılıklar ve çevrimiçi alışveriş dolandırıcılıkları izledi.

“FTC’ye yapılan raporlar, dolandırıcıların sosyal medya platformlarını sahte yatırım fırsatlarını teşvik etmek ve hatta insanlarla doğrudan sözde arkadaş olarak bağlantı kurmak için onları yatırım yapmaya teşvik etmek için kullandığını gösteriyor. İnsanlar, büyük getiri vaadiyle genellikle kripto para olmak üzere para gönderiyor, ancak sonunda eli boş geliyor.”

-FTC

Sosyal medyada dolandırıcılık gerçekleşmese bile iddiada bulunanların yarısından fazlası dolandırıcılığın orada başladığını söyledi. FTC’ye göre, kendisine bildirilen bir tür kripto dolandırıcılığı, insanları sahte yatırım sitelerine ikna etmek için kendi başarılarıyla övünen birini içeriyor.

Yatırım sahtekarlıkları, yatırımcılar için açık ara en maliyetli olanıdır, ancak en yaygın olanı değildir. FCC’ye en fazla şikayet, çevrimiçi alışverişe bağlı raketlerden geldi. Sosyal medya dolandırıcılıkları, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm dolandırıcılık vakalarının kabaca %25’ini oluşturuyor ve bu, 2017’ye göre 18 kat arttı.

Çevrimiçi dolandırıcılık, kripto para birimlerinin yükselişiyle paralel olarak artıyor
Çevrimiçi dolandırıcılık, kripto para birimlerinin yükselişiyle paralel olarak artıyor
Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Sosyal medya dolandırıcılar için “altın madeni” oldu

Geçen yıl sosyal medyada 95.000’den fazla kişi yaklaşık 770 milyon dolar değerinde dolandırıcılık iddiasında bulundu. FTC’ye göre, Facebook ve Instagram, sosyal medya dolandırıcılığında önemli bir rol oynuyor ve insanların üçte birinden fazlası, çevrimiçi bir aşk dolandırıcılığına para kaybettiğini bu platformlardan birine atfediyor.

“2021’de çevrimiçi bir aşk dolandırıcılığına para kaybettiklerini söyleyenlerin üçte birinden fazlası, bunun Facebook veya Instagram’da başladığını söyledi. Bu dolandırıcılıklar genellikle bir yabancıdan gelen görünüşte masum bir arkadaşlık isteğiyle başlar, ardından tatlı bir konuşma ve ardından kaçınılmaz olarak para talebiyle devam eder.”

2018’de Google ve Facebook kriptoyla ilgili reklamları yasakladı. Geçen yaz, Google sınırlı bir kapasiteyle yeniden reklamları kullanılabilir hale getirdi.

Tags: dolandırıcılıkFacebookFederal Ticaret KomisyonuftcGoogleİnternet dolandırıcılığıkripto paraKripto para dolandırıcılığınasılnedir

İLGİLİ YAZILAR

Turkcell-Google'dan Türkiye'nin ilk hiperskala bulut bölgesi
Teknoloji

Turkcell ve Google, Türkiye’nin ilk hiperskala bulut bölgesinin temellerini attı

by Kerem Gülen

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ankara'da TÜBİTAK ve Bilim Akademisi 2025 ödül töreninde, Turkcell ile Google Cloud ortaklığında Türkiye'nin ilk hiperskala...

Read moreDetails
Google'da arama yaparak gizli Easter egg'leri tetikleme yolları
Rehber

Google’da arama yaparak gizli Easter egg’leri tetikleme yolları

by Emre Çıtak

Google arama motoru günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olsa da, içinde barındırdığı gizli eğlenceli özellikler pek çok kişiden kaçıyor. Sıkıcı...

Read moreDetails
Gemini videolarda SynthID AI doğrulaması başlattı
Yapay Zeka

Gemini videolarda SynthID AI doğrulaması başlattı

by Kerem Gülen

Google, Gemini uygulamasında yapay zeka doğrulama özelliğini kendi AI modelleriyle oluşturulan veya düzenlenen videolara genişletti. Kullanıcılar, yükledikleri videonun Google AI...

Read moreDetails
Google ve Meta, TPU'yu PyTorch ile uyumlu kılıyor
Yapay Zeka

Google ve Meta, TPU’yu PyTorch ile uyumlu kılıyor

by Kerem Gülen

Google, Meta Platforms ile iş birliği yaparak, Tensor İşleme Birimlerini (TPU) dünyanın en yaygın kullanılan yapay zeka çerçevesi PyTorch ile...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM