TikTok, daha fazla içerik oluşturucu ortaklığı oluşturmak amacıyla bir “Creative Exchange” platformu başlatıyor. Amaç, markalara, içerik oluşturucuların daha sonra yanıt verebilecekleri ve sponsorlu içerik anlaşmalarına girebilecekleri bir kampanya planı oluşturma fırsatı vermek.
TikTok Creative Exchange, markalar ve yaratıcılar arasında bir köprü oluşturacak
Creative Exchange platformuna kaydolmak oldukça basit. Ancak yalnızca doğrulanmış profiller tarafından kullanılabilecek. Ardından, şirketiniz için ideal projeyi belirleme sürecinde size yol gösterecek ve size potansiyel satış konuşması seçenekleri hakkında bir fikirler önerecek.
“TikTok Creative Exchange platformu, pazarlamacılara sektördeki en iyi TikTok yaratıcı ortaklarından oluşan bir seçkiye anında erişim sağlıyor ve ölçekte verimli işbirliğini mümkün kılıyor. Yaratıcı uzmanlardan oluşan ağımız, TikTok’ta reklam performansını iyileştirmek ve iş sonuçlarını yönlendirmek için içeriği uyarlamaya ve kişiselleştirmeye yardımcı olacak.”
Potansiyel yaratıcı ortaklar açısından aradığınız şey hakkında daha fazla bilgi sağlayacak olan “Hikaye” ve “Ürün Tanıtımı” gibi çeşitli kampanya türleri arasından seçim yapabileceksiniz.
Bundan sonra, içerik oluşturucuların dikkate alması için markanın/ürünün temellerini kapsayan bir anket dolduracaksınız.
Platforma kaydolan içerik oluşturucular, ilgi alanlarına uygun fırsatlar hakkında e-posta güncellemeleri de alacak. Ardından bir projeyi kabul edebilir ve müşteriyle hemen bire bir işlem başlatabilirler. Platform ayrıca içerik oluşturucuların ortak çalışanları davet etmesine ve doğrudan yaratıcı fikirler sunmasına izin vererek tam iletişim ve katılıma olanak tanıyacak. Bu seçenek, canlı kampanyalarla ilgili verileri ortaklarıyla paylaşmak isteyip istemeseler de markalara sunulacak. Bu, içerik üreticilerinin TikTok videoları aracılığıyla kazanç potansiyellerini en üst düzeye çıkarmasına yardımcı olmak için TikTok’un en yeni aracı olarak öne çıkıyor. Kısa videolar, doğrudan reklam yerleştirme için sınırlı erişilebilirlik sunar ve bu da, kullanıcı emeğinden para kazanmayı optimize etme konusunda platformu dezavantajlı duruma sokar.
TikTok, daha fazla para kazanma olanağı sunması gerektiğini biliyor, aksi takdirde popüler TikToker’lar çok daha fazla kazanma potansiyeline sahip oldukları YouTube ve Instagram’a göç edebilir. Sonuç olarak, sponsorlu malzeme anlaşmalarını kolaylaştırmak için firma, mümkün olduğu kadar çok işbirliği yolunu entegre etmeye çalışıyor.
TikTok videolarının yaratıcı vurgusu göz önüne alındığında, markaların pazarlama çabaları için yaratıcı yardım bulmalarına yardımcı olmak mantıklı. Kullanıcı akışlarına uyum sağlamak ve TikTok kitlesine hitap etmek için markalar, geleneksel pazarlama stratejileri uygulamak yerine kampanyalarına daha organik bir yaklaşım benimsemelidir. Bu nedenle yeni Creative Exchange platformunun, markaların ve üreticilerin işbirliği yapmasını kolaylaştırması amaçlanıyor.
TikTok’un 2022’de en iyi sosyal medya platformu olması bekleniyor
TikTok’a göre Creative Exchange’in ilk aşaması, seçkin bir grup reklamveren, marka ve içerik oluşturuculara açık. Resmi siteye girerek pilot program hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.