Meta, Facebook ve Instagram ile uzun vadede gençleri kazanmayı hedefliyor. Creative App Platform’u başlatmak, şirket için ileriye doğru büyük bir adım olabilir. Snapchat ve TikTok ile popüler sosyal ağlar, bu demografi için çok fazla rekabet yaşadı. Belki de Meta’nın Creative App Platform’u başlatmasının nedeni de budur. Geliştiriciler, bu uygulama ile Facebook Hikayeleri için uygulamalarını doğrudan platform üzerinden tanıtabilecekler.
Facebook’un yeni platformuna katılan geliştiriciler, araçlarını Hikayeler oluşturucu akışında listeleyebilecek ve kullanıcıların sitede aramaya gerek kalmadan Hikayeleri için daha yenilikçi uygulamalara göz atmalarına olanak tanıyacak.
Meta, hikayelere daha fazla işlev ekleyen Creative App Platform’u tanıttı
Creative App Platform’un çalışma mantığı, uygulama geliştiricilerinin uygulamalarının küçük bir sürümünü Snapchat platformuna dahil etmelerine ve ürünlerinin erişimini genişletmelerine olanak tanıyan Snap Minis‘e benziyor. Bu kavram, Creative App Platform’un oluşturulmasını açıklayabilir.
Facebook’un blog yazısında, “Hikayelerde Paylaşmak, geliştiricilerin insanların kendilerini yeni ve heyecan verici yollarla ifade etmelerine yardımcı olmalarını sağlar. Ancak hikaye deneyimini iyileştirmeye devam etmek için bir fırsat olduğunu biliyoruz. […] Ancak seçenekler denizinde yeni yaratıcı uygulamalar keşfetmek zor olabilir ve son derece rekabetçi, hızla genişleyen bir pazarda yeni kullanıcılar edinmek geliştiriciler için pahalı olabilir. Bu nedenle, insanların fotoğraf, video ve ses düzenleme araçları içeren yeni uygulamaları doğrudan Facebook Stories’de keşfetmelerini sağlayacak yeni bir konsepti test ediyoruz” ifadeleri kullanıldı.
Facebook’un sürümü, adından da anlaşılacağı gibi, birkaç geliştiricinin ilk tura kaydolmasıyla Hikayeler ve yaratıcı uzantılara daha fazla odaklanıyor.
“Medya düzenleme uygulaması B612 ve performatif müzik oluşturma uygulaması Smule’yi içeren ortaklara ek olarak, tümü hikaye yaratıcıları için benzersiz zengin ve sağlam deneyimler sunan VivaVideo ve Vita ile ortak olmaktan heyecan duyuyoruz. Ayrıca, yakında platforma yeni ortaklar ekleyeceğimiz için çok heyecanlıyız – bunlar arasında dünyanın en iyi yaratıcı platformlarından biri olan Picsart, Camera360 ve Sweet Selfie de yer alacak.”
-Meta
Facebook artık yüz tanıma yazılımı kullanmayacak
Facebook için en önemli fayda yaratıcılığın artması olacak. Örneğin, Instagram Reels, TikTok ve Snapchat’in bir kopyasından başka bir şey olmanın ötesine geçemedi. Rakiplerinden daha geniş bir kaynak yelpazesine sahip olduğu için bu sorunun cevabı da metaverse‘de olabilir. Pek çok uygulama şüphesiz Facebook Hikayelerini pazarlama stratejilerine dahil etmekle ilgilenecektir ve eğer Facebook bunun sonucunda bir sonraki büyük popüler işlevi veya aracı keşfedebilir ve bunu doğrudan Hikayelere dahil edebilirse, bu platform için büyük bir zafer olacaktır.