Snapchat, markanın yıllık etkinliğinde dördüncü nesil gözlüklerini duyurdu. Dördüncü nesil gözlükler, ilk artırılmış gerçeklik odaklı modeller olarak karşımızda. Yeni gözlükler, sanal gerçekliğin gerçek ortamla birleşmesine izin veriyor. Ancak, yalnızca belli bir gruba dağıtılacak.
Snapchat şimdiye kadar üç model akıllı gözlük sundu. Artıları ve eksileri ile, çok geniş bir ön kamera ile tarzın hakim olduğu benzer bir tasarıma sahiplerdi.
Tasarımında stereo hoparlörler, dört mikrofon, iki kamera ve bir dokunmatik panel içeren kalın ve masif siyah bir çerçeve bulunuyor. Dokunmatik panel ile kullanıcılar, mevcut lensi veya diğer seçenekleri değiştirmek için gezinebilir. Bunu yaparken, artırılmış gerçeklik efekti belirir ve kullanıcılar bununla etkileşime girebilir.
Yeni gözlüklerin yapısı ise mobil artırılmış gerçeklikte kullanılan teknolojiye benzer şekilde çalışır. Aradaki fark elbette mobil olmaması. Gözlükler, dijital unsurların gerçek ortamda gerçek zamanlı olarak görüntülenmesini sağlar.
Tapping the vast potential of @Snap’s AR platform, the next generation of Spectacles allow you to overlay Lenses directly onto the world in front of you, for an immersive AR experience. #SnapPartnerSummithttps://t.co/r4XnSC886z pic.twitter.com/UTDDoxwBOO
— Spectacles (@Spectacles) May 20, 2021
Snapchat, yeni Spectacles’ın 2.000 nit parlaklığa sahip 3D ekranlar içerdiğini söylüyor. Ayrıca, altı derecelik hareket serbestliği, otomatik işaret izleme veya 15 saniyelik foton hareket gecikmesi gibi diğer ayrıntılara da izin veriliyor.
Artırılmış gerçeklik, teknolojide bir sonraki büyük adım gibi görünüyor. Farklı üreticiler, Facebook’u Oculus bölümü ile veya Apple’ı ARKit’i ile işbirliği içinde. Bunun dışında Niantic’in adımları da takip edilesi.
Snapchat, uygulamasında son yıllarda inşa ettiği tüm artırılmış gerçeklik ekosistemiyle büyük bir deneyime sahip. Ancak bu gözlüklerle pazarı fethetmeyecek. Gözlükler satışa sunulmayacak, yalnızca platformda seçilen “içerik üreticilere” sunulacak.
Bununla ilgili birkaç ipucu olmasına rağmen, bunun nedenini belirtilmedi. Bunların en önemlisi, artırılmış gerçeklik teknolojisinin geliştirilmesi. Muhtemelen bu gözlükler asgari düzeyde makul bir performans seviyesine ulaşmayacak ve seçkin bir kullanıcı grubuyla yapılacak bir “test”, yeni nesil için teknolojiyi geliştirmeye yardımcı olabilir.