Facebook hisseleri yükseliyor. Meta kazanç raporu, Ukrayna ihtilafının bir sonucu olarak 2022’nin ilk çeyreğinde gelir artışının yavaşlamasına rağmen, Facebook’un kullanıcı büyümesini ve pazar korkularını yatıştırdığını gösteriyor.
Meta kazanç raporu 2022 1. Çeyrek: Facebook hisseleri yükselişte
Facebook’un ana şirketi Meta, satışlarda hayal kırıklığına uğramasına rağmen tahminleri gölgede bırakan kazançların ardından çarşamba günü genişletilmiş işlemlerde yüzde 18 artış yaşadı. Her şeyden önce, Mart 2022 için Facebook DAU’ları yıllık yüzde 4 artışla ortalama 1,96 milyar oldu.
Meta kazanç raporuna göre, uygulamanın gelişmekte olan ülkelere yayılmaya devam ettiği ve istikrarlı bir şekilde benimsendiği Asya Pasifik kıtası, Facebook’un kullanım artışının çoğunu oluşturuyor.
Facebook’un kullanım oranlarının Avrupa’da 2 milyon azalmasına ve Amerika Birleşik Devletleri’nde çok az artmasına rağmen Facebook’un günlük kullanım oranlarının bir süredir düşüşte olduğunu fark edeceksiniz. Uzun bir süre boyunca, Facebook kullanımı her iki pazarda da dalgalandı ve hizmetin artık en uygun alım seviyelerine ulaşması mümkün.
Buna rağmen, bu pazarlarda hala Facebook’a düzenli olarak giriş yapan çok sayıda birey var. Bu muhtemelen uygulamanın temel etkileşimli rolünden kaynaklanıyor, ancak Meta kazanç raporuna göre, insanların çevrimiçi zamanlarının çoğunu başka bir yerde harcamadan önce uygulamada ne kadar zaman harcadıklarını görmek isteniyor.
Facebook’un aylık aktif kullanıcıları yıldan yıla yüzde 3 artarak 2,94 milyara ulaştı. Meta kazanç raporları, uygulamanın Avrupa’daki popülaritesinin önemli ölçüde düştüğünü (-9 milyon), bu da uygulamanın bazı bölgelerde kullanıcıların favori uygulaması olmadığını gösteriyor.
Ancak bunun nedeni, Rusya’ya uygulanan yaptırımlar da olabilir. Raporlara göre, Şubat 2022 itibariyle Facebook’un Rusya’da 70 milyondan fazla kullanıcısı vardı. Mart ayının başlarında, Meta’nın devlete ait medya kuruluşlarını kısıtlamasının ardından, Rus iletişim düzenleyicisi Facebook’a erişimi tamamen yasakladı.
Durum buysa, Facebook bu Meta kazanç raporunun belirttiğinden çok daha fazla aktif kullanıcı kaybetmiş olabilir – ancak bu şirketin hatası değil ve kesinlikle uygulamanın gözden düştüğünü göstermiyor. Ancak, Meta kazanç raporuna göre, işlerin gidişatına bağlı olarak, bu sayı Meta’nın kullanıcı sayılarının Avrupa’da 2. çeyrekte önemli ölçüde daha da kötüye gitmesine neden olabilir.
Genel olarak, Meta kazanç raporlarına göre, istatistikler Facebook’un hala son derece popüler olduğunu ve Meta’nın Facebook, Messenger, Instagram ve WhatsApp’tan benzersiz kullanıcıları içeren “Uygulama Ailesi” tablosunun yükselmeye devam ettiğini ortaya koyuyor.
Bu tablo, her ay bu diğer uygulamaları kullanan yaklaşık 700 milyon Facebook dışı kullanıcı olduğunu öne sürerek Facebook kullanımından ayrılıyor.
Meta, diğer platformları için kullanım istatistiklerini parçalamıyor, ancak WhatsApp‘ın çeşitli pazarlarda 2 milyardan fazla kullanıcısı olduğu göz önüne alındığında, Facebook ve Instagram kullanımı arasında çok fazla örtüşme olduğunu gösteriyor. Söylentilere göre Instagram, Meta kazanç raporuna göre kendi başına yaklaşık 2 milyar kullanıcıya sahip.
Bununla birlikte, daha önemli soru, insanların Meta’nın uygulamalarına ne kadar zaman harcadıkları – çünkü çoğu kişi arkadaşlarının ve akrabalarının her gün neler paylaştığını görmeye devam edecek olsa da, birçok kişi TikTok ve YouTube’a daha fazla zaman ayırıyor.
Bu rakamlara göre yeni bir kullanıcı edinmenin maliyeti oldukça düşük görünüyor. Ek olarak, Meta bir süredir bu konuda herhangi bir resmi bilgi yayınlamadığından, bu muhtemelen daha bilgilendirici bir istatistik. Gelir açısından, Meta, geçen yıla göre yüzde 7 artışla, çeyrek boyunca 27 milyar dolar kar elde etti:
Şirketin geliri iki ana reklam pazarında düşecek, ancak Meta kazanç raporuna göre, uygulamalarında yayınlanan reklam gösterimlerinin yıldan yıla yüzde 15 arttığına dikkat çekiyor.
Apple’ın Meta platformlarının veri toplama kapasitesini sınırlayan yeni ATT politikası, sonuçlarını yalnızca 2022’de 10 milyar dolar yavaşlattı. Meta kazanç raporunda firma, son çeyrekteki gelir yumuşaklığının Ukrayna ihtilafı nedeniyle daha da kötüleştiğini ve aynı zamanda yenilikçi teknolojilere yatırım yaparak daha fazla harcamaya neden olduğunu iddia ediyor.
Bu noktadan itibaren, bir davanın geleceğe odaklanması nedeniyle takip etmeye değer olup olmadığı biliniyor, ancak Meta vurgulananın sadece mevcut başarısını değil, aynı zamanda uzun vadeli uygulanabilirliğini de sağlayacağını düşünüyor. Daha gelecek çok şey var.
Şirket, Meta’nın son açıklamalarında söylediği gibi bir geçiş döneminde. Bu, doğal olarak, günümüz performansı üzerinde bir etkiye sahip olacak. En belirgin maliyet artan Ar-Ge harcamalar; bununla birlikte, uygulamalarının her biri içindeki her projenin artık geliştirirken geleceği düşünmesi gerektiği anlamına gelir; bu da sonuç olarak daha uzun geliştirme döngüleri, karmaşıklık ve emek süresi anlamına gelir.
Metaverse gelecek olabilir, ancak yatırımcılar, doğru olmasını umarak Zuck’ın nous’da yer almasına güveniyor. Çünkü Meta’nın temel uygulamaları sıkıntıyı hissediyor ve stratejisini değiştiriyor gibi görünmüyor, maliyetler istikrarlı bir şekilde artıyor ve giderek daha pahalı donanım sürümlerine ek kaynaklar tahsis ediliyor.
Meta, Metaverse değişimine gerçekten inanıyorsa, gerçek para kitlesel olarak benimsendiğinden ve Metaverse etkileşimini genişlettiğinden, VR kulaklıklarının perakende maliyetlerinde ve nihayetinde AR gözlüklerinde bir darbe daha alacağını görecek.
Sonuç olarak, piyasanın şu anda Meta’nın sonuçları konusunda aşırı hevesli olması pek olası görünmese de, işlerin uzun süre düzelmesi beklenmiyor. Ve Metaverse’in bir sonraki dijital varoluş düzlüğü haline gelmesi on yıl alırsa, Meta’nın iddia ettiği gibi, $FB sahiplerinin sabrı yakında tükenecek.
Meta’nın misyonu, daha fazla e-Ticaret bağlantıları, uygulamalarında yapımcılar için daha fazla gelir olanağı ve yaratıcıların para kazanması için daha fazla yol ile gelişmeye devam etmek olmalı. İkincisi, VR üreticilerine yardımcı olmak için kurulan yeni bir fonun yanı sıra, hayranlarını yanlarında getireceklerini umarak sanatçılara ve etkileyicilere bir sonraki çağa geçmelerinde yardımcı olacak ek eğitim programlarıyla Metaverse’e de girebilir.
Her iki platform da güçlü talep görürken Instagram, kendi alanında TikTok’u geride bırakmaya odaklanıyor. WhatsApp hala gelişmekte olan alanlarda önemli potansiyele sahip olabilecek iş araçları üzerinde çalışıyor.
Ancak, her şey Metaverse ve her durumda bir sonraki aşama için zemin hazırlamakla ilgili. Ufukta birkaç ilgi çekici değişiklik var, ancak bunlar hızlı bir şekilde gelmeyecek – bu sadece bir sonraki aşamaya geçmek için bir düğmeye basmak gibi bir şey değil.
Ayrıca en son trendlere göz atmayı da unutmayın, örneğin geçen yılın popüler fikirlerini incelemek için TikTok trend raporu 2021‘e bakabilirsiniz.