Metro Türkiye, müşterileri için güvenilir ve doğru alışverişin adresi olma amacıyla sürdürdüğü çalışmalar kapsamında Metro Fast dijital çözümünü hayata geçirdi.
Makine öğrenimi teknolojisi ile alışverişin hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlayan ve Türkiye’de bu yönü ile bir ilk olan Metro Fast ile müşteriler, ürünlerini mobil uygulama üzerinden barkod okutarak alışveriş arabalarına ekleyebiliyor ve alışverişin sonunda saniyeler içinde sepetin doğrulamasını yaparak ödemelerini gerçekleştirebiliyor.
30 yıldır müşterilerine güvenilir bir alışveriş deneyimi sunma amacıyla çalışmalarına hız kesmeden devam eden Metro Türkiye, dijitalleşme yolunda sunduğu çözümlere bir yenisini daha ekledi. Bu kapsamda Metro Türkiye, özellikle pandemi ile birlikte tüketiciler için önemi artan temassız ve hızlı alışveriş beklentisine uygun olarak mağaza içerisinde Metro Fast çözümünü hayata geçirdi.
Temassız ve hızlı alışveriş deneyimi sunuyor
Bu yeni çözüm ile müşteriler, Metro Fast mobil uygulamasını telefonlarına indiriyor ve alışveriş sırasında satın alacakları ürünlerin barkodlarını bu uygulama ile okutarak alışveriş arabalarına ekliyor. Tüm ürünler alındıktan sonra alışveriş arabaları elektronik kontrol noktası adı verilen bölüme yerleştiriliyor, ürünlerin doğrulamasını makine öğrenmesi sayesinde saniyeler içinde sağlanıyor ve ürünler kasadan geçirilmeden ödeme noktasına ulaşılıyor.
Ödeme işlemini de yapan müşteriler, alışverişlerini temassız ve hızlı bir şekilde tamamlayabiliyor. Müşteriler ayrıca Metro Fast uygulaması sayesinde alışveriş toplam tutarını kasaya gelmeden görüp kontrol edebilecekleri gibi kendilerine sunulan özel fiyatları alışverişleri boyunca takip edebiliyor. Her
3 müşteriden ikisi tekrar kullanıyor
Hızlı, temassız ve makine öğrenimi ile kontrol edilebilen ve Türkiye’de sektörde bu yönü ile bir ilk olan Metro Fast, kasada beklemeden ödeme yapılmasını mümkün hale getiriyor ve kasada geçirilen süreyi dakikalardan saniyelere indiriyor. Şu ana kadar 25 bin müşterinin kullandığı çözüm, büyük beğeni topluyor. Ocak ayında Metro Fast ile yapılan alışveriş sayısı, Temmuz ayında iki kat artış gösterirken Metro Fast’i kullanan her üç müşteriden ikisinin bu çözümü tekrar kullanması da müşterilerin memnuniyetini kanıtlıyor.
“Fiziksel ortamda dijital alışveriş deneyimi sunuyoruz”
Hayata geçirdikleri Metro Fast uygulamasıyla ilgili açıklamada bulunan Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Sinem Türüng “Modern tüketici, zamandan tasarruf edeceği ve en verimli şekilde hizmet alabileceği bir yöntem arayışında. Müşteri deneyimini en iyi hale getirebilmek için öncelikle onlara çoklu seçme hakkının olduğu bir alışveriş deneyimi sunmamız gerekiyor. Biz de mobil aplikasyondan mağaza içinde sıra beklemeden temassız ve hızlı alışverişe kadar müşterilerin geri bildirimleriyle her an geliştirilebilecek dijital çözümler üzerinde çalışıyoruz. Dijital deneyimin tasarlanması kadar fiziksel deneyimin dijital öğeler ile desteklenmesini de odağımıza alarak müşterilerimize yepyeni bir deneyim yaşatacak Metro Fast projesinin 10 ay süren pilot uygulamasını 2019 sonunda hayata geçirdik. Şu ana kadar 25 bin müşterimiz bu çözümü kullandı. Son 1 ay içerisinde Metro Fast’i bir kere kullanıp ikinci kez kullananların oranının yüzde 60’ın üzerinde olması ise müşterilerimizin memnuniyetini kanıtlıyor.” dedi.
Metro Türkiye olarak 34 ülkede faaliyet gösteren bir iş ağına sahip olmanın sağladığı bilgi birikimi ve deneyim avantajı ile tüm müşteriler için daha iyi bir alışveriş deneyimi sunmaya odaklandıklarını belirten Türüng, “Türk mutfağı ve değerlerini koruma ve gelecek nesillere aktarma amacıyla çalışmalarımıza hız kesmeden devam ederken, ülkemizde öncü projelere imza atmaya büyük önem veriyoruz. Ayrıca çok yeni, çok hızlı, kişiye özel ve sürekli gelişen bir dijital çözüm sunma çağındayız. Türkiye bu çözümlerin esnek ve olumlu bir şekilde uygulanabilmesi açısından öncelikli bir konumda yer alıyor. Bu sebeple Metro Fast uygulaması Metro’nun faaliyet gösterdiği ülkeler içinde faaliyete sunulan ikinci ülke. Bu, bir anlamda Metro’nun Türkiye’ye verdiği önemin de büyük bir göstergesi. Müşterilerimizin kasada bekleme dönemini bitirecek ve alışveriş için toplamda harcanan süreyi dakikalara düşüren böylesi önemli bir uygulamayı hayata geçirdiğimiz ve müşterilerimizin pandemi döneminde artan hızlı ve temassız ödeme ihtiyacını tam olarak karşılamaktan için büyük bir mutluluk duyuyoruz. Amacımız mağazalarımızdan alışveriş yapan her 3 müşterimizden birinin Metro Fast kullanmasını sağlamak.” şeklinde konuştu.
Akıllı telefonunuza ücretsiz indirebilirsiniz
Uygulama, iOS ve Android mobil uygulama mağazalarında Metro Fast ismi ile aratılarak ücretsiz indirilebiliyor. Şu an İstanbul’da Kozyatağı, Güneşli, Kâğıthane, Ankara’da Etlik, Bursa’da Nilüfer ve İzmir’de Gaziemir mağazalarında aktif olarak kullanılan Metro Fast dijital çözümü, 2021 yılında diğer Metro mağazalarında da kullanıma açılacak.
METRO FAST NASIL ÇALIŞIYOR?
Fiziksel ortamda hızlı ve temassız dijital alışveriş deneyimi yaşamak için:
• iOS veya Android akıllı telefonunuz için uygulama mağazalarından Metro Fast uygulamasını indirin.
• Alışveriş arabasında yer alan QR kodu okutun.
• Metro kartınızda yer alan barkodu okutun.
• Aldığınız her ürünün barkodunu okutarak arabaya yerleştirin.
• Kasa alanına geldiğinizde alışveriş arabasını Metro Fast elektronik kontrol noktasına yerleştirin ve doğrulamayı tamamlamak için QR kodu okutun.
• Ödeme noktasında ödemenizi yaparak alışverişinizi tamamlayın.
Metro Fast’i indirmek için:
http://onelink.to/mfjwsu
Bu yazı Digital Report Dergisi’nin 5. sayısında yayımlamıştır.