Son birkaç aydır Microsoft’un Pinterest ile görüştüğüne dair haberler var. Gelen bilgiler Microsoft’un, popüler sosyal medya platformu Pinterest’i 51 milyar dolarlık bir anlaşma ile satın alma niyetinde olduğunu gösteriyor.
- Microsoft Defender, son Chrome güncellemesini virüslü buldu
- Microsoft uzaktan çalışmanın geleceği için Viva adlı yeni platformunu tanıttı
- Application Guard, lisanslı Microsoft 365 kullanıcıları tarafından kullanılabilecek
Ülkemizde Instagram ve Facebook kadar popüler olmasa da Pinterest, geçen yıl global anlamda oldukça büyük bir büyüme yaşadı. Ancak şirkete yakın kaynaklara göre ikili arasındaki görüşmeler son haftalarda durakladı ve sonlandırıldı. Microsoft, geçen sonbaharda, sosyal medya sektöründe faaliyet gösteren milyarlarca dolar değerindeki bir başka platform olan TikTok’la da ilgilenmişti.
Microsoft sosyal medya alanındaki faaliyetlerini büyütmek istiyor
Microsoft’un, her türlü yatırımı yapmak için kullanabileceği 131 milyar dolardan fazla nakit parası bulunuyor. Dev şirket bu para ile büyük bir teknoloji yatırımı yapmak istiyor. Ve TikTok’un ardından gelen Pinterest haberleri, Microsoft’un sosyal medya alanı ile yakından ilgilendiğini gösteriyor.
Anlaşılan o ki, Microsoft, bulut platformunun kullanımını artırabilecek büyük bir çevrimiçi topluluk arıyor. Şu anda 459 milyon kullanıcıya sahip Pinterest, Amazon Web Hizmetlerini kullanıyor.
Microsoft Pinterest’e 51 milyar dolar teklif etti
Şayet bu satın alma işlemi 51 milyar dolar gib bir rakamla sonuçlanırsa, LinkedIn’in satışından neredeyse iki kat daha büyük maliyetle Microsoft’un tarihteki en büyük satın alımı olacak. Böyle bir hareket kesinlikle rekabet düzenleyicileri tarafından araştırılacaktır.
Pinterest, bir sosyal medya ağı olmanın ötesinde harika bir bilgi kaynağıdır. Panolar, fikir geliştirmek, çeşitlendirmek ve sınıflandırmak için iyi bir kaynaktır; bu, hem reklamcılık hem de eğitim algoritmaları veya yapay zeka sistemleri için oldukça yararlıdır. Microsoft, bu tür bir platforma ilgi gösteren tek şirket değil. Geçtiğimiz Haziran ayında Google, çeşitli ilgi alanlarına göre panoların oluşturulabildiği, Keen isimli Pinterest benzeri bir platformu kullanıma sunmuştu.