Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Marka

Mobil uygulama ekonomisi Covid-19 sayesinde büyüdü

Yazar: Eylül Tunç
04/05/2020
Kategori: Marka, Teknoloji
Mobil uygulama ekonomisi
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Covid-19 salgını, dünya genelinde ekonomiyi negatif yönde etkilerken, Mobil Uygulama Ekonomisi bu dönemden olumlu yönde etkileniyor. Global SaaS şirketi Adjust tarafından hazırlanan yıllık Global Mobil Uygulama Trendleri raporu, 2019 yılı verileri ışığında, gelecek dönem trendlerini masaya yatırıyor. Rapor, 2019’un ilk çeyreği ile 2020 yılının ilk çeyreğindeki rakamları karşılaştırarak, COVID-19 salgınının Mobil Uygulama ekonomisini nasıl etkilediğini inceliyor.

Yapılan araştırmadaki verilere göre, 2020 yılında birçok sektörü kapsayan uygulamalara yapılan kullanıcı girişlerinde ve kullanıcıların yeni Uygulamaları indirmelerinde ciddi bir artış var.

İş, yeme & içme ve oyun sektörlerinde artış

  • Salgın hastalık nedeniyle, evden çalışan kişi sayısının artması ve bunun bir zorunluluk haline gelmesi nedeni ile iş uygulamalarının kullanımında (2019’un ilk çeyreğine göre %105) ve yeni uygulama indirmelerde (%70) çok büyük bir artış görülüyor. Evden çalışmayı daha kolaylaştırmak amacıyla kullanıcılar, uygulamaların ücretli versiyonlarını tercih ettiklerinden, ciroya katkı sağlayan uygulama-içi hareketler de %75 oranında arttı.
  • Dükkanların kapalı olma zorunluluğu nedeniyle, birçok restoran sadece evlere servis vermeye başladı, dolayısıyla yeme ve içme uygulamalarına yapılan girişler geçen yıla göre %73 artış gösterdi. Uygulamaları yeni indiren ve kullanmaya başlayanlarda ise bu artış oranı %21.
  • Bu dönemde, oyun uygulamalarında da büyük bir artış oldu. Evlerinde oyun oynamak isteyen ve zaten var olan kullanıcılara, yenileri eklendi. Mart ayının son haftasında bu sektörde yapılan uygulama indirmeleri, geçen yıla göre %132 arttı. Genel olarak bakıldığında oyun uygulamalarında; 2019’un ilk çeyreğine göre uygulama girişlerinde %47 ve yeni uygulama indirmelerinde de %75 artış görüldü.

“Raporda, uygulama indirme ve uygulama giriş artışının ötesinde, uygulama indirme sonrasında kullanıcı davranışlarında temel bir değişim olduğunu gösteren çok az veri var,” diyor Paul H. Müller, Adjust CTO’su ve kurucu ortağı. “Kullanıcılar hala uygulama içinde aynı şeyleri yapıyorlar. Günlük ortalama uygulamaya giriş sayısı ikinin biraz üzerinde ve uygulamadan çıkışlar yine beklenen aşamalarda oluyor.”

Rekabet arttıkça, uygulama içi aktiviteler paralı hale geliyor

Rapor, indirilen ücretli ve ücretsiz uygulamalar arasındaki farkları ortaya koyuyor. Rapor gösteriyor ki, pazarlamacılar, rekabet arttıkça, uygulama içi aktiviteleri paralı hale getirmeye devam ediyor. Ücretli kaynaklardan indirilen uygulamalar, 2019’da toplam uygulama indirmelerinin %30’unu oluştururken, bu oran 2018’de %24 idi.

Ek olarak rapor, kullanıcıların mobil uygulama sektörü ile gün içinde nasıl bir etkileşimde olduğunu inceliyor, kullanımın en yoğun olduğu saatleri ve reaktivasyon kampanyaları için fırsat pencereleri hakkında bilgiler içeriyor.

  • E-ticaret uygulamalarının en çok kullanıldığı zamanlar, öğlen 12:00-14:00 arası ve akşam 19:00-22:00 arası, ki bu zaman dilimleri günlük toplam kullanımlarının çeyreğini oluşturuyor. Buna benzer olarak yeme ve içme uygulamalarına girişiler de akşam 17:00-20:00 arası yapılıyor ve bu zaman dilimi de kullanıcıların toplam günlük yaptıkları uygulama girişlerinin %31’ini oluşturuyor.
  • Öte yandan, birçok oyun uygulamasının kullanımı, gün boyunca çok önemli değişiklikler göstermiyor. Gündelik oyun aktiviteleri, 12:00-16:00 arası artıyor ama buradaki kullanıcı alışkanlığı değişimi sadece %15. Bu arada mid-core oyunlara yapılan girişler, sabah 05:00 gibi erken saatlerde artmaya başlıyor ve 13:00 gibi zirve noktasına ulaşıyor.
Etiketler: adjustcovid-19koronavirüsmobil uygulamamobil uygulama ekonomisi

İLGİLİ YAZILAR

Xiaomi 2022'nin ilk çeyreğinde 73,4 milyar RMB gelir elde etti
Marka

Xiaomi, 2022 yılının ilk çeyreğinde 73,4 milyar RMB gelir elde etti

Yazar: DIGITAL REPORT

Xiaomi Corporation ("Xiaomi" veya "Grup"; Hisse Senedi Kodu: 1810), 31 Mart 2022 tarihinde sona eren çeyrekle ilgili denetlenmemiş konsolide sonuçları...

Devamını oku
Büyük İstifa nedir?
Teknoloji

Büyük istifa bilişim sektörünü de etkiledi

Yazar: DIGITAL REPORT

Çalışanlar, COVID-19 salgını nedeniyle uzaktan çalışma özgürlüğünün yanı sıra, çalışma saatlerinde esnekliğe de önem verir hale geldiler. Büyük istifadan en...

Devamını oku
Kimlik avı saldırısı nedir, nasıl korunulur?
Güvenlik

1 yılda 874 milyon kimlik avı saldırısı görüldü

Yazar: DIGITAL REPORT

Son araştırmalara göre, 2021 yılında toplam 874 milyon kimlik avı saldırısı gerçekleşti. Bir önceki yıla kıyasla %29 artış gösteren saldırılardan...

Devamını oku
6 siber güvenlik önerisi: Siber suçlulardan nasıl korunulur?
Güvenlik

KOBİ’ler için 6 temel siber güvenlik önerisi

Yazar: DIGITAL REPORT

Siber güvenlik şirketi ESET, büyük kuruluşların kaynaklarına ve teknolojik uzmanlığına sahip olamayan işletmelerin siber suçlulardan nasıl korunabileceğine yönelik önerilerde bulundu....

Devamını oku

SON YAZILAR

Windows vs macOS: M1 işlemciler büyük rekabeti nasıl etkiledi?

Disney ve Marvel Eylül’de yeni oyunlarını tanıtacaklar

RDR 2’ye yapay zeka destekli cast: Leonardo DiCaprio birinci sırada

Yeni bir iPhone almak için yılın en kötü zamanı geldi: Neden?

Multinet Up’ın müşteri hizmetleri çalışmalarına Uluslararası Stevie Ödülleri’nden ödül

İlk izlenim: Android 13’ün yeni özellikleri

Spotify’dan yeni atak: Spotify Premium yeni aboneler için üç ay ücretsiz

Mac kullanıcıları dikkat: Zoom güvenlik açığı bilgisayarınızı savunmasız bırakıyor

Google for Doodle 2022’de 80 bin dolarlık ödül sahibini buldu

Apple, iPhone uygulamalarına daha fazla reklam getiriyor

ÇOK OKUNANLAR

DALL-E 2 nedir?
Teknoloji

Yapay zeka görsel çılgınlığı: DALL-E 2

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?
Teknoloji

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?

Twitter'da
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

OMIX X400: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

Omix “Teknolojiyi Mixle” temalı etkinliğinde yeni ürünlerini tanıttı

SON REHBERLER

Multiversus 1vs1 nasıl oynanır?

Madden NFL 23’e erken erişim nasıl sağlanır?

Snapchat konum etiketi nasıl eklenir?

Roblox sesli sohbet açma yolları

PC, PS5 ve Xbox Series X’te Fall Guys’da isim nasıl değiştirilir?

Pokemon GO Beedrill Mega Enerji nasıl alınır?

Instagram hikayede Reels videosunun tamamı nasıl paylaşılır?

En iyi Valorant karakterleri (Tier list): Ajanlar ve özellikleri

En iyi kayıtçı monitörler: Hangisi satın alınmalı?

Binance Crypto WODL cevapları (15 Ağustos)

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ