Netflix abone sayısı düşüyor ama reklamları içeren daha uygun fiyatlı yeni bir planla bu düşüşün durdurulması planlanıyor. “Netflix hissesi neden düştü?” sorusunun cevabı da bu kullanıcı kaybından kaynaklı. Netflix’in kurucu ortağı ve CEO’su Reed Hastings, reklam destekli bir akış katmanı çağrılarını yıllarca reddettikten sonra, şirketin “tüketici seçimi olarak reklamlarla daha da düşük fiyatlar sunmaya oldukça açık” olduğunu söyledi.
Hastings, reklam destekli bir katmanın tanıtılmasının firmanın düşüncesini önemli ölçüde değiştireceğini açıkladı ve kendisinin “abonelik basitliğinin büyük bir savunucusu” olduğunu belirtti.
Netflix abone sayısının düşmesiyle reklam içeren daha uygun fiyatlı planlar gündeme geldi
Toplantıda Hastings, Netflix’in “fiyat yayılmasından” gurur duyduğunu söyledi. Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi, geniş pazar penetrasyonu nedeniyle, firmanın tekrar tekrar fiyatları yükseltmek dışında daha fazla para kazanmaya çalışmak için çok az alternatifi var. Daha ucuz, reklam destekli bir katman sunmak ve şifre paylaşımını azaltmaya çalışmak, şirketin müşteri sayısını artırma ve başka bir gelir kaynağı yaratma stratejisinin bir parçası olabilir.
Netflix on yıldır ilk defa neden abone kaybetti?
Netflix, reklam destekli bir plan sunan ilk şirket değil. Hulu, Peacock ve hatta HBO Max, programlarının ara sıra reklamlarla kesintiye uğraması karşılığında kullanıcıların daha az ödeme yapmalarına (veya Peacock’un durumunda hiçbir şey yapmamalarına) izin veren abonelikler sağlar. Ayrıca Disney de Disney Plus‘ın yıl sonuna kadar reklam destekli bir sürüm sunacağını doğruladı.
Türkiye’deki dijital TV platformlarına ne kadar ödüyoruz?
Netflix fiyat listesi: Netflix aylık ne kadar?
Dünyanın en büyük çevrimiçi dizi ve film platformu Netflix’in Türkiye üyelik ücretine yüzde 40 zam yapmasının ardından ortaya çıkan liste şu şekilde:
Eğer reklamlı ve daha ekonomik bir plan seçeneği olsaydı seçer miydiniz?