Netflix abone sayısında yaşanan düşüş hisse senedi fiyatlarını da etkiliyor. Şirket, 2011’den bu yana ilk kez abone kaybetti. Ayrıca yılın ikinci çeyreğinde 2 milyona yakın abone kaybedebileceğini tahmin ediyor. Peki, Netflix abone sayısı neden düşüyor?
Netflix, yaptığı açıklamada, gelir artışında önemli ölçüde yavaşlama olduğunu bildirdi. Covid-19 salgınıyla birlikte önemli ölçüde büyüyen şirket, yavaşlayan büyümesinin nedenini dünya çapındaki salgının gerilemesiyle ilişkilendirdiklerini belirtti. Netflix’in üçüncü çeyrek itibarıyla yaklaşık 222 milyon abonesi var ve bu onu hala dünyanın en büyük yayıncısı yapıyor, ancak şu anda çeşitli zorluklarla karşı karşıya.
Netflix abone sayısı neden düşüyor?
Netflix, Ocak ayında iki yıl içerisindeki ilk abonelik artışını duyurmuştu. Ancak bugünün kazanç raporunda yer alan bilgiye göre, Netflix, ABD ve Kanada’da 600.000 abone kaybetti. Ve bunun nedeninin “fiyat artışları” olduğu düşünülüyor.
Netflix, Love, Death & Robots üçüncü sezon çıkış tarihini bir fragman paylaşarak açıkladı
Netflix kısa süre önce, gelirini artırmak için abonelerin, aile ve arkadaşlarıyla ortak hesap kullanmasını engelleyeceğini duyurdu. Netflix 100 milyon kadar hanenin, hizmeti parola paylaşarak kullandığına inanıyor. Şirket, bu durumun bir sonucu olarak “Birçok pazarda üyeliği büyütmek daha zor” açıklamasında bulundu.
Yaşanan abone kaybı, daha rekabetçi akış pazarından kaynaklanıyor: Netflix, her biri insanların dikkatini çekmeye çalışan, her zamankinden daha geniş bir rakip yelpazesinden gelen sert bir rekabetle karşı karşıya. Disney Plus, bu yıl içerisinde daha ucuz bir katman başlatma planlarını duyurdu. Bu nedenle, Netflix’in büyümesinin son yıllarda daha zor hale gelmesi şaşırtıcı değil. Rusya, Mart ayında Ukrayna’yı işgal ettikten sonra, firma Rusya’daki hizmetini durdurdu. Bugünkü kazanç raporuna göre Netflix, yaklaşık 700.000 abonesini kaybetti.
Netflix abone sayısını artırmaya çalışıyor
Netflix, “Planımız, Netflix’in tüm yönlerini, özellikle üyelerimizin en çok değer verdiği şey olan programlarımızın ve önerilerimizin kalitesini iyileştirerek abone sayısını ve gelir artışını yeniden hızlandırmak” diyerek, “İçerik tarafında, hikaye geliştirme ve yaratıcı mükemmelliği ikiye katlıyoruz” açıklamasında bulundu.
Şirket, “Ürün tarafında, üyelerin gerçekten sevdikleri şeyleri basitçe beğenmek yerine daha iyi ifade edebilmeleri için kısa süre önce ‘Thumbs Up‘ özelliğini başlattık, kişiselleştirilmiş önerilerimizi ve genel deneyimimizi iyileştirmeye devam etmemizi sağladık.” açıklamasında bulundu. Netflix ayrıca uluslararası başarının geleceği için kritik olduğunu düşünüyor. Şirket, “Uzun vadede, büyümemizin çoğu ABD dışından gelecek” diye de ekledi.
Netflix, daha fazla abone çekmek için oyun alanına da giriş yaptı. Özellikle son haftalarda oyun alanında daha da genişledi, Exploding Kittens ile bir işbirliği yaptığını duyuran şirket, mobil oyun ve bir animasyon dizisi üzerinde çalışılacağını belirtti.
Netflix’in başlangıçta bu çeyrekte yeni üyeler kazanma konusunda çok az inancı vardı. Şirket, geçen yılki 4 milyon aboneye göre 2,5 milyon ek abone kazanmayı bekliyordu. Ocak ayında, 2021 4. çeyrek büyüme tahminlerinin altında kalmaları, Red Notice ve Don’t Look Up gibi yüksek profilli orijinal filmlerin vizyona girmesine rağmen önceden haber veriyordu.
Türkiye’deki dijital TV platformlarına ne kadar ödüyoruz?
Netflix hisse senedi fiyatları düşüyor
Netflix fiyat listesi: Netflix aylık ne kadar?
Dünyanın en büyük çevrimiçi dizi ve film platformu Netflix’in Türkiye üyelik ücretine yüzde 40 zam yapmasının ardından ortaya çıkan liste şu şekilde: