Forrester’a göre B2C işinde sadakat ve müşteri tutma çalışmaları pazarlama harcamalarında %15 artışa sebep olacak.
Şirketin tahminlerine göre, müşterileri elde tutmaya odaklanma, tüketicilerin özellikle e-posta ve mobil mesajlaşma gibi doğrudan kanallar aracılığıyla aldığı pazarlama mesajlarında %40 artacak.
Pazarlamacılar, pazarlama kampanyalarını optimize etme amacıyla veri analiz süresini kısaltmaya çalışırken, otomasyona yönelik harcamalarını %3 artıracaklar.
Sponsorluk bütçeleri kısılacak
Forrester’a göre, markalar ayrıca profesyonel spor stadyumları ve giyim için olanlar da dahil olmak üzere, geleneksel kurumsal sponsorluklar için bütçeleri kısacaklar, çünkü ölçümle ilgili zorlukların ayyuka çıktığı dijital devrimin ortasında, buralara ödenen fiyatları gerekçelendiremeyecekler.
Yerelleştirme, otomasyon ve elde tutmanın önemi artacak
Pandemi, pazarlama stratejilerini etkilemeye devam ettikçe, tüketici markaları gelecek yıl yerelleştirilmiş, otomatikleştirilmiş ve elde tutmaya dayalı pazarlamaya doğru bir geçiş görecek.
Burada yaşanacak zorlukların başında ise tüketicileri izlemenin güçleşmesi, azalan bütçeler ve personel daralmalarına sebep olan daha zayıf ekonomiler gelecek.
Olumsuz etkiler 2021 boyunca devam edecek
Salgının neden olduğu birçok kesinti dolayısıyla 2020 zorlu geçse de, pazarlamacılar bu etkilerin çoğunun 2021’de de devam etmesini bekleyebilirler. Bu koşullar altında, B2C alanında çalışan pazarlamacılar, yeni müşteriler edinmeye yatırım yapmak yerine, mevcut müşterilerin sadakatini sürdürmeye ve bu tüketicilere yeniden satış yapmak için onları teşvik etmeye muhtemelen daha fazla dikkat edeceklerdir.
Forrester, sadakat programlarının daha fazla ilgi gördüğünü; birçok ürün kategorisinde yıkıcı etkileri olan doğrudan markaların (DTC) ise müşteriyi elde tutma ve tekrar satın alma gibi kavramları yeniden sahiplenmeye başladıklarını belirtiyor.
E-posta ve mobil içeriklerin baştan düzenlenmesi gerek
Tüketicilerin gelen kutuları markalardan daha fazla teklif ve promosyonla dolup taşırken, pazarlamacılar için önemli bir zorluk öne çıkacak. Forrester’a göre pazarlamacıların, müşteri ihtiyaçlarını daha iyi tahmin ederek bağlamsal olarak daha alakalı içerikleri kullanmak için e-posta pazarlaması ve mobil mesajlaşma kampanyalarını yeniden düzenlemeleri gerekecek.
Bu çalışmalarda da kestirimci analitik ve “ana dayalı mesajlaşma” optimizasyon yöntemleri arasında yer alacak.
Yerel pazarlama vurgusu
Kentsel alanlardan kırsal bölgelere taşınan tüketici sayısının artması da, pazarlamada yerelleşmenin daha belirgin hale geleceğini işaret ediyor.
Bu yazı Digital Report Dergisi’nin 5. sayısında yayımlamıştır.