Pinterest nasıl kullanılır sizler için derledik. Bu yazıda pinlerinizin daha fazla ilgi görmesi ve platformdaki varlığınızı büyütmek için Pinterest sıralamasına girmenizi sağlayacak adımları ele alacağız.
Pinterest, bir blog veya şirket olarak büyük başarı elde etmenize yardımcı olur. Pinterest’te pin bulmanın birkaç yolu var, ancak en popülerlerinden biri Pinterest araması. Pinterest aramasında sıralama, blogunuzu veya işinizi büyütmenize yardımcı olabilecek yüzlerce veya binlerce göze sahip olmanızı sağlar. Peki, Pinterest aramasında nasıl sıralamaya girebilirsiniz? Bunun gizli bir formül var mı? Bu içerikte, Pinterest sıralamasına girmenize yardımcı olabilecek sekiz basit yöntemi derinlemesine inceleyeceğiz. Haydi başlayalım.
Pinterest nasıl kullanılır?
Aylık 400 milyonun üzerinde aktif kullanıcısı olan Pinterest’te başarılı olmak birçok fırsat var. Oberlo.com‘a göre, “Pinterest’te her ay iki milyardan fazla metin tabanlı ve rehberli arama yapılıyor.” Pinterest de o zamandan beri önemli ölçüde büyüdü, bu yüzden şu anda kaç aylık arama yapıldığını hayal edin.
Sadece bu değil, Oberlo, Pinterest aramalarının yaklaşık yüzde 97’sinin markasız olduğunu iddia ediyor. Bu, markanız veya hesabınız ne kadar büyük veya küçük olursa olsun, herkesin Pinterest’te başarılı olması için önemli olasılıklar olduğu anlamına gelir. Hepsini özetlemek gerekirse, Pinterest aramasında sıralama yapmak, materyallerinizle binlerce kişiye ulaşmanıza ve hem işinizi hem de profilinizi hızla geliştirmenize yardımcı olabilir. Tüm bunlar, Pinterest sıralamasına girmek için ne yapmanız gerektiğini öğrenmenizi daha da değerli hale getiriyor.
Pinterest araması nasıl çalışıyor?
Pinterest, bir sosyal medya platformu değil, görsel bir arama motoru. İşte Pinterest araması tam olarak bu: bir arama motoru! Pinner’lar bir arama yapar ve Pinterest arama algoritması, çeşitli sıralama kriterlerini kullanarak onlara alakalı ve kaliteli pinler göstermeye çalışır. Pinterest’teki pinleri sıralama bilimi, Google veya Bing’dekine benzer. Pinlerin diğerlerinden daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olan birkaç faktör var. Peki, Pinterest sıralamasına girmek için ne yapmak gerekir? İşte detaylar…
Pinterest sıralamasına girme (2022)
Pinlerinizin Pinterest sıralamasına girmesi için yapmanız gerekenler aşağıda yer alıyor:
Alakalı uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedefleyin
Pinterest’te başarılı olmak istiyorsanız uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmak sizin için faydalı olur. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, daha genel bir terimden türetilen daha hedefli terimlerdir. Daha az kişi bu anahtar kelimeler hakkında pin oluşturduğundan, daha az sıralama rekabeti olur.
Uzun anahtar kelimelerle ilgili bir başka harika şey de, sıklıkla daha odaklı trafik ve daha yüksek dönüşümler almanız. Profiworks.ca‘ya göre, Google trafiği, uzun kuyruklu anahtar kelimelerle baş ifadelerden 2,5 kat daha iyi dönüşüm sağlıyor ve aynı şey Pinterest için de söylenebilir.
Her içerik için birden çok pin oluşturun
Her içerik ögesi için istediğiniz kadar pin oluşturabilirsiniz ve bunu şiddetle tavsiye ederiz. Örneğin, cilt bakımı teknikleri üzerine bir blog yazınız varsa, sadece o makale için çok sayıda pin oluşturabilirsiniz. Ve bu blog makalelerle sınırlı değil. Şunlar için de yapılabilir:
- Youtube videoları
- Ürünler
- Satış sayfaları
Evet, aynı anahtar kelimeleri birçok pinde kullanmanızda ve pinleri aynı URL’ye bağlamanızda bir sorun yok.
Pinlerinizi ve panolarınızı Pinterest SEO için optimize edin
Sıralamanın en önemli aşamalarından biri de bu. Google’da makalelerin nasıl sıralanacağını öğrenirken “Google SEO” terimini duymuş olabilirsiniz. Pinterest’in algoritması da benzer şekilde çalışır ve biz buna Pinterest SEO diyoruz.
Pinterest’in arama işlevi, daha önce de belirtildiği gibi, kullanıcılara yüksek kaliteli ve alakalı pinler sunmak için tasarlanmış. Sonuç olarak, Pinterest pinlerinizin ne ile ilgili olduğunu anlamalı. Bunu başarmanın yöntemi Pinterest SEO’dur. Pinterest’in materyalinizi ilgilenebilecek kişilere dağıtmasına yardımcı olmak için pinlerinizi, panolarınızı ve profilinizi düzenlerken anahtar kelimeler kullanın. Bu, Pinterest’in materyalinizin ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur, böylece onu ilgilenebilecek kişilere dağıtabilir. Pinterest’inizde optimize etmek için 3 ana yer var:
- Pinler
- Panolar
- Profil
Arama sonuçlarını analiz edin
Bu tavsiye oyunun kurallarını değiştirebilir ve gözden kaçırmanız çok olası. Arama sonuçlarını incelerken birkaç şeye bakın:
Ne tür pinler sıralanıyor?
Çok fazla ürün pini var mı? Fikir Pinleri? Eğer öyleyse, bu dönem için normal bir pin sıralaması olasılığınız düşüktür.
Sıralamada ne tür içerikler var?
İnfografiklerde çok fazla bilgi var mı? Sadece resimsiz fotoğraflar mı? Blog yazılarınızda ne tür görseller kullanıyorsunuz? Örneğin, “temiz cilt maskesi” arama sonuçlarında, en iyi sonuçların çoğunun bir yüz maskesi tarifi içerdiğini görebilirsiniz.
Kaydırmayı durduran pinler oluşturun
Tüm pinlerinizi optimize edebilir, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedefleyebilir ve bir dizi pin üretebilirsiniz, ancak insanlar onunla etkileşime girmeyi seçmezlerse, çok fazla başarı elde edemezsiniz. Pinner’ların arama sonuçlarında gezinmeyi durdurması ve pininiz üzerinde işlem yapması Pinterest‘in başarısı için çok önemli. Kaydırmayı durduran pinler oluşturmanın iki temel yolu var:
- Pin tasarımına odaklanın
- Başlıklara odaklanın
Etkileşime odaklanın
Pinterest’e göre bir pinin popülaritesi, etkileşim sayısıyla belirlenir. Bu, Pinterest’in diğer pinner’ların olumlu deneyimler yaşadığı pinler sunmasını garanti eden bir yaklaşım. Pinterest mühendislerine göre, şirketin blogunda yeni arama alma ve sıralama sistemlerinden birini tartıştıkları bir makalede:
“Kendimizi, yakın çekimler gibi daha zayıf etkileşim biçimlerinden daha fazla sinyal taşıdıkları varsayımıyla Pin tasarrufları ve uzun (35 sn+) tıklamalarla sınırlandırıyoruz (bir Pin’e tıklandığında, ancak kullanıcı Pin’in arkasındaki web sayfasını tıklamadığında) ) veya daha kısa tıklamalar.”
“Bu N sonuçları, tahmin edilen alaka düzeyi, katılım ve dönüşüm olasılıkları dahil olmak üzere faktörlerin bir kombinasyonuna göre sıralanır”
Daha basit hale getirmek için, Pinterest’in odaklandığı görünen en tipik etkileşim biçimleri, uzun tıklamalar (30 saniye veya daha fazla) ve tasarruflardı. Bu tür faaliyetler, pinner’ların onlarda aradıklarını bulduğunun en büyük kanıtı gibi görünüyor. Pinlerin sıraları etkileşimden etkilenebilir. Bu yüzden pin etkileşimini artırmaya odaklanmalısınız.
En alakalı panoya sabitleyin
Her pini en alakalı panoya sabitlemek çok önemli ve Pinterest SEO açısından önemli bir adım. Daha önce de belirtildiği gibi Pinterest, her panodaki pinler arasında bir ilişki kurar. Yani, bir “tatlı tarifleri” panosuna bir “çikolatalı kek tarifi” pini koyarsanız, Pinterest çikolatalı kek tarifinin bir tatlı tarifi olduğunu anlayacak ve panodaki diğer tüm tatlı tarifleriyle ilişkilendirecek. Bu, Pinterest’in pininizin ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olması açısından kritik öneme sahip, böylece ilgili aramalar için pininizi sıralayabilir.
Sabırlı ol
Kimsenin duymak istemediği kısma geldik. Ancak pinlerinizin Pinterest sıralamasına girmesi için sabırlı olmanız gerekir. Pinterest’in size güvenmesi ve özellikle hesabınız yeni oluşturulduysa içeriğinizin ne hakkında olduğunu anlaması uzun sürebilir. Aylar, yıllar hatta haftalar sürebilir. Pek çok Pinterest uzmanına göre Pinterest’in yeni pinleri indekslemesi yaklaşık 2-3 ay sürüyor.
Sonuç
Pinlerinizin Pinterest’te daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olacak “herkese uyan tek bir çözüm” yok. Ancak, şansınızı artırmak için bir dizi yöntem var. Bize göre Pinterest, uyum sağlama, bir programa bağlı kalma ve oyun oynama etrafında dönüyor. Algoritma her zaman değişiyor ve her gün denenecek yeni şeyler var.
Pinterest sıralamasına girmek için yapmanız gerekenlerle ilgili olan bu içeriğimizi beğeneceğinizi umuyoruz. Bunun yanı sıra, Twitter’da takipçilerinizi nasıl artıracağınıza veya TikTok’ta nasıl daha başarılı olabileceğinize buradan bakabilirsiniz.