NN Hayat ve Emeklilik Genel Müdür Vekili Didem Özsoy Dirican ile kısa süre önce sonuçlanan NN Startup Challenge’ı konuştuk.
Bize challenge’ı kazanan startup’lardan bahsedebilir misiniz?
NN Hayat ve Emeklilik olarak Hackquarters iş birliğiyle ‘When Healthtech Meets Insurance’ adıyla gerçekleşen NN Start Up Challenge etkinliğimizde sağlık teknolojisi alanında çalışan start up’larla buluştuk.
Bu etkinlik ile sağlık ve sigorta sektöründeki girişimleri destekleyen bir ekosistem oluşturmayı ve yeni girişim projelerinin iş modelimize entegre ederek müşterilerimize ihtiyaçları doğrultusunda özel ve ayrıcalıklı bir dünya sunmayı amaçladık. Sağlık teknolojisine yönelik en iyi iş fikirlerinin değerlendirildiği etkinliğimizde Enbiosis, Albert ve Vivoo kazanan 3 girişim oldu.
1. ENBIOSIS
Dünyanın en saygın bilim dergilerinden biri olan Nature’da son 10 yılı şekillendiren bilimsel gelişmeden ikisinin mikrobiyom bilimi ve yapay zeka teknolojisi olduğunu yayımlamıştır. ÖmerÖzkan tarafından kurulan ENBIOSIS, alanında sayılı ve başarılı isimleri bir araya getirerek kurduğu kadrosuyla insan sağlığına hizmet edebilmek adına mikrobiyom bilimini ilerletmeyi ve yeni nesil yapay zeka teknolojilerini hedef alarak kişiselleştirilmiş sağlık teknolojileri üretmeyi amaçlamaktadır.
ENBIOSIS, çalışmalarını Türkiye’nin öncü Avrupa’nın ise sayılı araştırma merkezlerinden olan Genom ve Kök Hücre Merkezi’nde gerçekleştirmekte ve biyolojik materyalleri de burada korumaktadır. Sağlıklı bir mikrobiyom profili metabolik, otoimmün, bağırsak temelli ve beyin ile ilişkili hastalıklara karşı bizi korur, fizyolojik ve psikolojik iyileşmeye katkı sağlayarak mevcut yaşam kalitemizi arttırır. Geliştirilen yapay zeka teknolojisi ile mikrobiyom analizinizi anlamlandırarak sağlıklı bir mikrobiyoma ulaşmanız için size özel besinleri sunuyor.
2. ALBERT
Serdar Gemici’nin kurucusu olduğu Albert Health, bir asistan. Bu uygulama, ilaçlarını zamanında alması gereken hastaları hedefliyor ve kullanıcıların, hatırlatmalar kurmasını, tansiyon, şeker ve nabız gibi değerlerinin kaydedilmesini sağlıyor. Böylelikle bu uygulamanın kullanıcıları, ilaçlarını zamanında alabiliyorlar ve sağlık ölçümlerini kayıt altında tutabiliyorlar.
Türk mühendisler, uygulamanın algoritmasını yapay zeka desteğinden faydalanarak oluşturmuş durumdalar. Bu sayede hastalar, Albert Health isimli sesli asistan ile kolaylıkla iletişim kurabiliyorlar. Ayıca Albert Health tarafından kaydedilen veriler, hasta yakınları ve hastanın doktoruyla da kolaylıkla paylaşılabiliyor.
3. VIVOO
İdrarınızı analiz eden ve saniyeler içinde vücudunuza özgü beslenme ve yaşam tarzı önerileri sağlayan bir teknoloji olan VIVOO da Gözde Büyükacaroğlu tarafından kuruldu.
Bu şirketlere nasıl bir destek sağlıyorsunuz?
NN Start Up Challenge kazananı girişimlerle birebir görüşmeler organize ettik ve düzenli olarak bir araya geldik. NN Hayat ve Emeklilik olarak kazanan start-up’ların çözümlerini derinlemesine bir şekilde inceleme aşamasındayız ve akabinde müşterilerimize sunduğumuz ürünlerimizi ve değer önerilerimizi bu çözümler ile nasıl en iyi şekilde birleştirebileceğimiz üzerinde çalışacağız.
Uzun soluklu olarak, müşterilerimize sunduğumuz hizmetleri daha hızlı, dijital ve kişiselleştirmiş hale getirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca sürdürülebilirlik hedefimizin bir ayağı da sağlık ekosistemi içinde çalışmalar yapan girişimcilere rehberlik etmek ve onların fikirlerini destekleyerek sektörümüzü ileriye taşımak. Bu amaçla gerçekleştirdiğimiz NN Start Up Challenge, sadece Türkiye’de değil NN Group stratejisinin bir parçası olan, NN’in faaliyet gösterdiği diğer ülkelerde geliştirilecek ekosistemler için attığımız önemli bir adım.
Önümüzdeki dönemde gerçekleştirdiğimiz programı zenginleştirerek, start-up’ların ihtiyaçlarına göre hem global hem de yerelde gerekli eğitimleri ve mentorluğu sunacak ve daha farklı iş modelleri yaratmak adına farklı çalışmaları gerçekleştireceğiz.
Teknoloji ve sigortanın buluştuğu noktalardaki trendleri nasıl değerlendirirsiniz?
NN olarak dijitalleşme alanında uzun süredir farklı çalışmalar yürütüyoruz. Biliyoruz ki, özellikle sigorta sektöründeki tüm paydaşlarımızı yaşamlarını kolaylaştıracak ve risklerini azaltacak yenilikçi çözümler sunmak çok önemli.
Müşteriler, diğer sektörlerde olduğu gibi sigorta şirketlerinden de hızlı ve kolay hizmet almak istiyor. Artık bizler de teknoloji sayesinde farklı kanallardan daha verimli müşteri deneyimi sunabiliyoruz. Gelişen teknoloji ile sigorta şirketleri, veri analizi gibi değişimi destekleyecek anahtar teknolojilere de yatırım yapıyor. Büyük veri analizleri sigortacıların riskleri ve müşteri taleplerini daha iyi anlama ve çözüm geliştirmeleri açısından önemli rol oynuyor.
Online platformlar üzerinden potansiyel müşterilere ulaşarak baştan uca dijital bir müşteri deneyi sunmak üzerine yapılan çalışmaların, performans pazarlamasının ve marka iş birliklerinin önümüzdeki yıllarda sigorta şirketlerinin en önemli gündemlerinden biri olacağını düşünüyorum. Aynı zamanda InsurTech girişimleri, sektördeki yeni çözümler üretebilmek için daha fazla iş birliği yapmaya başladı. Start-up’lar ile sigorta şirketleri arasındaki iş birliğinin gelişmesini ve sürdürülebilir olması, sektörde inovasyon anlamında yeni kapılar açacak. İnovasyon bu sayede ivme kazanacak ve önümüzdeki yıllarda değişen ve dijitalleşen thayatların taleplerine cevap verebileceğiz.
Bu yazı Digital Report Dergisi’nin 5. sayısında yayımlamıştır.