Instagram Reels ve Youtube Shorts’un ardından Snapchat de Spotlight isimli özelliği ile TikTok’a rakip olmaya hazırlanıyor. Dev platform, en popüler içeriklerin üreticilerini büyük miktarlarda paralarla ödüllendirmeyi ve bu sayede paylaşım ve kullanım sayısını arttırmayı planlıyor.
- Messenger ve Instagram’a Snapchat benzeri kaybolan mesajlar özelliği geliyor
- Instagram, Reels için yeni özellikleri açıkladı
- Youtube, Shorts ile TikTok’a rakip olacak
Popüler video paylaşım uygulaması TikTok’un ABD ve Hindistan gibi ülkelerde yasaklanması, büyük sosyal medya platformlarını harekete geçirmiş ve TikTok’a rakip çok sayıda platform ortaya çıkmıştı. Bugün itibari ile TikTok rakibi platformlara bir yenisi daha eklendi. Instagram ve Youtube’un ardından Snapchat de, yeni özelliği ile TikTok’a rakip oldu.
Spotlight ismi verilen yeni özellik, temel olarak TikTok ile aynı özelliklere sahip bulunuyor. Onu TikTok’tan ayıran en önemli farkı ise, Snapchat uygulamasının içerisinde yer alması oluyor. Bunun dışında kısa video paylaşımları, efektler ve daha pek çok şey TikTok uygulaması ile benzerlik gösteriyor.
Snapchat Spotlight özelliği için para ödülü dağıtacak
Spotlight, Spotlight özelliğini çok sayıda kullanıcıya ulaştırmak için bazı hamleler de atmaya hazırlanıyor. Bunların başında ise para ödülü yer alıyor. The Verge tarafından verilen bilgilere göre, dev platform 2020 yılı sonuna kadar, uygulamadaki en popüler içerikler için, günlük 1 milyon dolar değerinde ödül dağıtacak.
Yani Snapchat Spotlight özelliği ile video oluşturan ve bunu paylaşan içerik üreticileri, viral hale gelen videoları için oldukça yüksek ücretler kazanabilecek. Bunun için, ilgili kullanıcının takipçi sayısına bakılmayacak. Bir içerik birden fazla günde popüler olmaya devam ederse, her gün için ayrı ayrı olarak ödüllendirilecek.
Snapchat Spotlight özelliğini, uygulama içerisinde ayrı bir sekme olarak ekleyecek. Bu özellik ilk olarak aralarında ABD, İngiltere, Fransa ve Almanya’nın da olduğu 11 ülkede kullanıma sunulacak. Kullanıcılar 60 saniye uzunlukta videolar çekip paylaşabilecekler.
Instagram Reels’ten farklı olarak, kullanıcılar filigranlı TikTok videolarını Snapchat’e yükleyemeyecek. Keşfet bölümündeki videolar, kullanıcıların ilgili ve beğenilerine göre şekillendirilecek. Ayrıca Snapchat kullanıcıları, içeriklerini paylaşırken, hesaplarını diğer kullanıcıların erişimine kapatabilecekler.
Snapchat, Spotlight özelliği ile TikTok’a büyük bir rakip olmaya kararlı gibi görünüyor. Para ödülü ve TikTok’tan indirilen filigranlı videoların Snapchat’e yüklenmesininin önüne geçilmesi bu kararın bir tezahürü olarak yorumlanıyor. Snapchat, kullanıcılarını, kendi içerik oluşturma araçlarını kullanmaya teşvik ediyor.