Spotify abonelik ücretlerine zam geldi. Online müzik akışı endüstrisinde ismini sektöre altın harflerle yazdıran Spotify, geçtiğimiz günlerde Türkiye dahil çeşitli pazarlarda fiyat artışına gitti.
Bir süredir beklenen abonelik ücreti fiyat artışı, geçtiğimiz hafta Spotify tarafından resmen duyuruldu. Bu zam haberi sadece ABD pazarını değil, Türkiye dahil çeşitli bölgeleri de kapsıyor. Türkiye’deki aboneler bugünden itibaren fiyatlandırma planlarında değişikliklerle karşılaşacaklar. İşte yeni fiyatlandırmalar:
Spotify abonelik ücretleri zamlandı
Popüler müzik yayın akışı uygulaması Spotify’ın güncellemiş olduğu fiyatları aşağıdaki hazırlamış olduğumuz tablodan görebilirsiniz:
Abonelik türü | Eski fiyat | Yeni fiyat |
Bireysel paket | 29,99 TL | 39,99 TL |
Duo paketi | 39,99 TL | 54,99 TL |
Aile paketi | 49,99 TL | 64,99 TL |
Öğrenci paketi | 14,49 TL | 21,99 TL |
Öte yandan Spotify’ın en büyük rakibi Apple Music, Türkiye’deki döviz kurundaki artışa rağmen fiyatlarını korumayı tercih etti.
Spotify’ın yaptığı tek değişiklik bu değil. Şirket, özellikle Apple cihazlarındaki App Store üzerinden ödeme yapan aboneler için cesur bir adım attı ve ödeme yöntemlerini değiştirmeye karar verdi. Şirketin son paylaştığı e-postaya göre, bu ödeme yöntemini kullanan mevcut aboneler artık güncellemeden sonra bunu yapmaya devam edemeyecekler. Bunun yerine, mevcut faturalandırma döngülerinin sonunda ücretsiz bir Spotfiy hesabına geçiş yapacaklar. Kullanıcılar, çok sevilen “Premium” abonelik özelliklerine erişimlerini sürdürebilmek için doğrudan Spotify’ın web sitesi üzerinden ücretli bir plan satın almaları gerekecek.
Bu ödeme yöntemi değişikliği, Spotify’ın genellikle “Apple vergisi” olarak adlandırılan App Store komisyonunu aşmayı amaçlamasıyla ortaya çıktı. Şirket 2014 yılında ilk olarak App Store tabanlı ödemeleri benimsemeye başlamıştı, ancak Apple’ın uygulama içi satın alımlardan ve uygulama satışlarından aldığı vergi nedeniyle 2016 yılında bu sistemden çıkmıştı. Buna benzer bir model ise Google tarafından Play Store aracılığıyla uygulanıyor. Spotify ve diğer uygulama geliştiricilerinin uzun süredir devam eden hoşnutsuzluğuna rağmen, hem Apple hem de Google, komisyon politikalarında kararlı kaldılar ve bu ücretlerden önemli karlar elde ettiler.
Spotify ve Apple Music’e rakip geliyor: TikTok Music
Spotify müzik akışı alanındaki hakimiyetini sürdürürken, bu son hamle şirketin ödemeyle ilgili maliyetleri en aza indirmek ve dijital müzik pazarının sürekli gelişen ortamında yol almaya kararlı olduğunu gösteriyor. Aboneler revize edilen fiyatlara ve ödeme seçeneklerine uyum sağladıkça, müzik akışı endüstrisi daha adil ve sürdürülebilir bir iş modeli arayışında başka değişimlere ve yeniliklere tanık olabilir.
Öne çıkan görsel kaynağı: Unsplash