Starbucks elektrikli araba sektörüne, şarj istasyonları ile giriyor. 2030’a kadar 26 milyon elektrikli araç yollarda olabilir. Bu da 10 kat daha fazla EV şarj istasyonuna ihtiyaç duyulacağını ortaya koyuyor. ABD genelinde 15.000 lokasyona sahip olan Starbucks, bu alandaki boşlukları doldurmak istiyor.
Firma, Denver’dan Seattle’a yaklaşık 100 kilometrede bir duraklarla, 2172 km’lik rota boyunca EV şarj cihazlarını yerleştirmek için Volvo ve Chargepoint ile bir yıllık bir denemeye girişimi başlattı.
Yine de, bir elektrikli aracı şarj etmek, benzinli araç doldurmak gibi değildir. Elektrikli araç sahipleri günlük kullanım için araçlarını sık sık evlerinde şarj ediyorlar. Ancak daha uzun bir yolculukta şarj istasyonu bulmak araç sahipleri için büyük bir sorun. Bunun yanı sıra aracı şarj etmek geleneksel yakıt doldurmadan daha uzun sürer.
“Bu elektrikli araç şarj etme fikri, bir seyahate çıktığınızda içeceğinizi ve kahvaltınızı almak için bir Starbucks’a uğrayacağınız gerçeğiyle ortaya çıktı. Siz orada oturup rotanızı planlayıp, güze hazırlanırken aracınız da şarj olacak.”
-Starbucks’ın sürdürülebilirlik sorumlusu Michael Kobori
Volvo’ya göre, elektrikli otomobillerinin şarj süreleri, 40 dakikada yüzde 20 ile yüzde 90 şarj arasında değişiyor.
Avrupa’da Ford elektrikli araç yatırımı büyüyor: Türkiye de planlara dahil
Starbucks elektrikli araba sektörüne giriyor
Starbucks, yeni şarj ekipmanını yerel tesislere bağlayacak. Chargemaster ve Volvo, Twin Falls, Idaho ve Uintah, Utah gibi şehirlerdeki perakende satış noktalarına bu istasyonları kuracak. Şarj cihazları aynı zamanda birçok alanda turistlerden çok yerli halkın ihtiyacını karşılamaya yardımcı olacak.
“Bu rota, kelimenin tam anlamıyla federal fırsat bölgeleri olan ekonomik açıdan sıkıntılı toplulukların birçoğundan geçiyor. Biz de buna bakarak şöyle düşündük, şarjı yetersiz hizmet alan pazarlara götürdüğümüzden nasıl emin olacağız ki bu onların elektrikli araç kullanmasını sağlasın.”
-Kobori
Starbucks, karbon salınımını azaltma hedefi de dahil olmak üzere şirketi “yeşil” hale getirmek için çalışıyor. Daha büyük sürdürülebilirlik planının bir parçası olarak firma, hizmeti ulusal çapta genişletmeye karar vermek amacıyla denemedeki verileri kullanacak.