Araçlardaki arka lambaların yanlış yanmasına neden olan bir yazılım hatası nedeniyle Tesla araçlarını geri çağırdı. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne yapılan bir başvuruya göre, geri çağırma belirli 2023 Model 3 araçlarını ve 2020-2023 Model Y araçlarını kapsıyor.
Tesla araçlarını geri çağırdı: Sorun nedir?
Tesla, aracın bir veya her iki tarafındaki arka lambaların “araç çalıştırma işlemi sırasında yanlış arıza tespitlerine neden olabilecek” bir sorun nedeniyle “aralıklı olarak yanabileceğini” söylüyor. NHTSA bunun karanlık koşullarda “çarpışma riskini artırabileceğini” söylüyor, ancak Tesla bu sorunla ilgili herhangi bir yaralanma veya kaza raporu paylaşmadı. Çoğu Tesla geri çağırmasında olduğu gibi şirket sorunu havadan (OTA) bir yazılım güncellemesiyle ele alıyor.
Bu, elektrikli araç üreticisinin bu yılki 19’uncu geri çağırması. Geçtiğimiz hafta Tesla, ön yolcu hava yastığının “düşük hızlı” çarpışmalarda yanlış açılmasına neden olabilecek ve ön koltukta küçük bir çocuk varsa yaralanmaya yol açabilecek bir sorun nedeniyle yaklaşık 30.000 Model X aracını geri çağırdı. Ayrıca engebeli yollarda sürüş sırasında veya bir çukura girdikten sonra hidrolik direksiyon kaybına neden olabilecek bir sorun nedeniyle, 40.000’den fazla Model X ve S aracını geri çağırdı.
Tesla önceki geri çağırmalar (2022)
Bu, ne yazık ki Tesla’nın 2022’deki ilk geri çağırması değil. Önceki geri çağırmaların listesini aşağıda bulabilirsiniz:
- 2017-2021 Model S ve Model X araçlarında hidrolik direksiyon arızası,
- 2017-2022 Model 3 araçlarında yanlış monte edilmiş emniyet kemerleri,
- 2017-2022 Model 3, 2020-2022 Model Y ve 2021-2022 Model S ve Model X araçlarında elektrikli cam arızası,
- 2021-2022 Model S, Model X ve 2022 Model 3 ve Model Y araçlarında orta ekran arızası,
- 2018-2022 Model 3 Performance araçları hatalı hız göstergesi nedeniyle,
- 2021-2022 Model X araçları hatalı hava yastıkları nedeniyle,
- 2020-2022 Model Y, Model X, Model S ve 2017-2022 Model 3 araçları hatalı yaya uyarı sistemi nedeniyle,
- Autopilot Computer 2.5 ile donatılmış 2018-2019 Model S, Model X ve 2017-2020 Model 3 araçları hatalı yedek kamera nedeniyle,
- 2021-2022 Model 3, Model S, Model X ve 2020-2022 Model Y araçlarında ön cam buz çözücü arızası.
Tesla’nın büyük sorunu nedir?
Tesla, son yıllarda özel bir pazardan ana akıma fırlayarak tartışmasız mevcut en sevilen elektrikli araçlardan biri haline geldi. Ancak bu Tesla’ların sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor.
Üretici tarafından üretilen dört modelde en sık aşağıdaki sorunlar yaşanıyor:
- Hız sabitleyici ayarı ve otomatik pilot ile ilgili sorunlar
- Arızalı hidrolik direksiyon sistemi ara sıra elektrik kesintileri
- Çekilemiyor
- Kötü dizayn/tasarım
- Zamanından önce yıpranan akü
En yaygın Tesla Model S sorunları
Kaygan, yüksek teknolojili özellikleri nedeniyle Tesla Model S’in popülaritesi daha da arttı. Ancak bu pahalı modelde, sürücülerin tüm şanzımanın değiştirilmesi gerektiğine dair iddiaları da dahil olmak üzere çok sayıda şanzıman sorunu bulunuyor. Model S’te sıkça karşılaşılan diğer sorunlar arasında kötü üretim, beklenmedik güç kaybı ve tahrik milindeki hatalı üniversal mafsallar yer alıyor.
Kapı kollarına da dikkat edin çünkü bazı araç sahipleri güneşte vakit geçirdikten sonra araçlarının kapılarını açmaya çalıştıklarında yanıklara neden olabiliyor.
En yaygın Tesla Model X sorunları
Tesla Model X kuşkusuz halen geliştirilmekte olan son teknoloji özellikler içeriyor. Birçok sürücü otopilot sisteminin hiç çalışmadığından ya da aracın ömrünün ilerleyen dönemlerinde sorun çıkardığından şikayetçi. Model X sürücüleri, büyük ön camın sürücülerin çift görüş yaşamasına neden olduğu durumlarda ortaya çıkan ön camdaki “gölgelenme” etkilerinden de şikayetçi. Sürücülerin kafasını karıştırmanın yanı sıra aracın tamamının daha az görünür olmasına da neden oluyor.
Ayrıca bu model manevra yapmayı oldukça zorlaştırabilecek sorunlu bir direksiyon sistemine sahip. Diğer modellerde de olması gerekenden fazla hızlanma olduğu bildiriliyor. Daha da kötüsü, bu ciddi hızlanma sorunuyla ilişkili riskler göz önüne alındığında, teknisyenlerin bunu düzeltmek için kusursuz bir çözüme sahip olması gerekiyor.
En yaygın Tesla Model Y sorunları
Tesla portföyüne daha yeni eklenen Model Y, Consumer Reports’tan 2,5/5 güvenilirlik derecesi aldıktan sonra zor bir başlangıç yaptı. Elektrikli araçlarda kullanılan sofistike şanzıman mekanizması sorunların çoğundan sorumlu tutuluyor.
Ayrıca, en sık bildirilen Model Y sorunlarından bazıları kötü tekerlek hizalamaları, çarpışma önleme sistemleriyle ilgili sorunların neden olduğu beklenmedik durmalar, hızlı lastik basıncı düşüşleri ve arızalı emniyet kemeri tutma sistemleridir.
Elon Musk’a üzücü haber: Tesla aracı alev aldı
En yaygın Tesla Model 3 sorunları
Tesla Model 3 sahipleri, bu araca sıklıkla eşlik eden baş ağrılarına aşina olabilir. Bununla birlikte, yıllık ortalama onarım maliyetinin diğer Tesla modellerinden daha düşük olduğunu bilerek huzur içinde aracınızı kullanabilirsiniz.
Dokunmatik ekran sisteminin tamamen arızalanması ve kişinin kendini araç dışında kilitlemesi Model 3’te sıkça karşılaşılan sorunlardan biri. Daha da ciddisi, bazı Tesla sürücüleri sürüş sırasında bile ani güç kaybı yaşadıklarını bildiriyor. Bazı teknisyenler sorunun arızalı bir yüksek voltaj kontrolörü olduğunu keşfetti.
En yaygın Tesla Roadster sorunları
Tesla 2008 yılında Roadster’ı ilk kez tanıttığında, güvenlik sorunları nedeniyle yaklaşık 400 lüks otomobilin geri çağrılması gerekmişti. İkinci nesil Roadster’ın 2023 yılında piyasaya girmesi bekleniyor; dolayısıyla bu model de göz ardı edilmedi.
Bu ikinci nesil modeli henüz çok az sayıda kişi kullanmış olsa da, tüketiciler akü sorunlarından lastik basıncı izleme sisteminin arızalı olmasına kadar pek çok sorun bildirîyor. Çok gürültülü sürüşler, farlara su sızması, aşırı ısınma ve Roadster’ın fren arızası sadece sorun listesini artırmaya hizmet ediyor.
Tesla’nın araçlarını geri çağırmasıyla ilgili hazırladığımız makalemiz burada sonlanıyor. Eğer sizde Tesla araçlarındaki güvenlik kuralı ihlaliyle ilgili bilgi almak istiyorsanız, ilgili makalemizi gözden geçirebilirsiniz. Digital Report ekibi olarak keyifli okumalar dileriz…