Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Yazarlar Görkem Gökçe

Ticaret Bakanlığı influencer’lar için kılavuz yayımladı

Yazar: Görkem Gökçe
16/06/2021
Kategori: Görkem Gökçe
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Influencer kimdir?
  • Paylaşımların reklam olduğu ilk bakışta anlaşılmalı
  • Deneyimlenmeden tavsiye edilmemeli
  • Reklamveren de sorumlu

Görkem GökçeTicaret Bakanlığı, influencer’lar aracılığıyla yapılan reklamlar hakkında yol göstermek amacıyla, Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuzu yayımladı.

Influencer kimdir?

Kılavuzda, sosyal medya hesabından kendisine ya da reklam verene ait bir malın, hizmetin satışını veya kiralanmasını sağlayan, hedef kitleyi oluşturanları bilgilendirmek, ikna etmek amacıyla pazarlama iletişiminde bulunan kişiler, “sosyal medya etkileyicileri” olarak tanımlanıyor.

AdvertisementAdvertisement

Paylaşımların reklam olduğu ilk bakışta anlaşılmalı

Kılavuz influencer’lar tarafından tüketiciye yönelik yapılan her türlü reklam ile ticari uygulamayı kapsıyor. Kılavuz ile influencer’ların ve reklamverenlerin yükümlülükleri ve reklam içerikli paylaşımların nasıl olması gerektiği düzenlendi. Influencer’ların yapacağı reklamların, açık ve anlaşılır şekilde ifade edilmesi ve ayırt edilebilir olması zorunlu. Bu şekilde, tüketicinin aldatılmasının önüne geçmek ve paylaşımın reklam amacıyla yapıldığının açıkça anlaşılması amaçlanıyor.

Influencer’ların reklam verenden fayda (maddi kazanç, ücretsiz/indirimli mal veya hizmet gibi) sağladığı paylaşımlarda ise bu durumun paylaşımda belirtilmesi gerekiyor. Bunun yanında, paylaşımın yapılacağı platforma ve paylaşımın niteliğine göre, paylaşımda bulunması zorunlu unsurlar da belirlendi. Örneğin, Instagram üzerinden yapılan fotoğraflı bir paylaşımda, fotoğrafın içinde, altında veya açıklamalarında “#Reklam, #Reklam/Tanıtım, #Sponsor, #İşbirliği, #Ortaklık, “@[Reklam veren] ile işbirliği”, “@[Reklam veren] tarafından sağlandı.”, “@[Reklam veren] tarafından hediye olarak alındı” açıklamalarından en az birine yer verilmeli. Yine video paylaşım/canlı yayın platformları, kısa süreli paylaşım platformları ve podcast platformlarındaki paylaşımlar için de özel düzenleme mevcut. Bu etiket ve açıklamalar, kolaylıkla fark edilebilmesi ve paylaşımın reklam içerikli olduğunun ilk bakışta anlaşılabilmesi için renk, büyüklük gibi açılardan da belli standartlarda olmalı.

Deneyimlenmeden tavsiye edilmemeli

Influencer’lar takipçi kitlelerine bir mal veya hizmeti daha önce kullanmış olduğu ve bundan duyduğu memnuniyetten bahsederek öneride bulunur. Ancak zaman zaman influencer’ların bir mal veya hizmeti daha önce kullanmadığı halde aksi yönde bir algı yarattığı, mal/hizmet tanıtımına ilişkin maddi gelir elde etmesine rağmen kendisinin tüketici olduğu izlenimi oluşturduğu bilinmekte. Kılavuz ile birlikte bu şekilde yanıltıcı reklamların önüne geçmek için influencer’lara yönelik yükümlülükler getirildi. Bunlardan en dikkat çekenleri; influencer’ların deneyimlemedikleri mal/hizmetin tanıtımı yapamaması, tanıtılan mal/hizmetten fayda sağlaması halinde kendini tüketici olarak tanıtamaması ya da bu şekilde bir algı yaratamaması veya kendisine reklamveren tarafından hediye edilmiş bir mal/hizmeti satın aldığı yönünde izlenim oluşturamaması.

Reklamveren de sorumlu

Reklam verenler, kılavuz hakkında influencer’ları bilgilendirme, mevzuata uygun davranmalarını isteme ve influencer’ların yükümlülüklerini yerine getirmesi için çaba gösterme konusunda sorumlu. Ayrıca reklamverenler, reklam ajansları ve influencer’lar,, kılavuza uyum konusunda ayrı ayrı sorumlu. Yoksa idari para cezası dahil yaptırımlar söz konusu olabilir.

SON YAZILAR

iyzico yönetiminde yeni dönem başlıyor

realme’nin yeni amiral gemisi GT NEO 2 ve realme Buds Air 3 Türkiye’de satışta

TRT bandrol zammı akıllı telefon fiyatlarını ne kadar artırdı?

Getir küçülüyor: 4 bin 480 çalışan ile yollar ayrılacak

Luna Diriliş Planı yeni soruları beraberinde getirdi

Pazarlamada Hiper-kişiselleştirme dönemi

Dyson, robot teknolojileri konusunda uzman mühendisler arayışında olduğunu açıkladı

KOBİ’lerin yüzde 70’i dijital reklamlarını kendi yönetiyor

Ödüllü tasarıma sahip Hyundai STARIA şimdi Türkiye’de

Bosch Elektrikli Mobilite Eğitim Programından 60 öğrenci mezun oldu

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Android Auto ile Google Maps harici navigasyon uygulamaları kullanılabilecek
Teknoloji

Android Auto ile Google Maps harici navigasyon uygulamaları kullanılabilecek

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)
Teknoloji

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)

En iyi Telegram oyunları (2021)
Teknoloji

En iyi Telegram oyunları (2021)

SON REHBERLER

FIFA 22 sunucu bağlantı sorunu nedir, nasıl çözülür?

Destiny 2 Austringer nasıl alınır?

yearn.finance (yfi) nedir?

Call of Duty’nin yeni sezonu ile ormanlarda savaş başlıyor

Fortnite Enerji Tüfeği Keşif Haftası sonunda geldi

Twitter yer işaretleri nasıl kullanılır?

Lost Ark Monte Island token, konumu ve daha fazlası

Redmi telefonlarda uygulama gizleme nasıl yapılır?

Hitman 3 güncellemesi yayınlandı: Yeni özellikler nedir?

Fortnite kontrol panellerinin gücü nasıl kesilir?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version