Markanızın keşfedilmesini sağlayacak bir platform arıyorsanız, TikTok İşletme Hesabı sizin için çok verimli bir seçenek olabilir. Popülaritesi günden güne artan bu platformda markanızın da olması için gerekenleri sizler için derledik.
1000’den fazla marka profesyonel olarak TikTok kullanıyor. Üyelere gerçek zamanlı ölçümleri izleme, performans raporlarına erişme ve günlük/haftalık kullanım istatistiklerini sunması ise işletme hesaplarının strateji oluşturmalarına olanak tanıyor. Daha önce bir işletme hesabı oluşturmadıysanız endişelenmeyin. Yapmanız gerekenler düşündüğünüzden daha kolay.
TikTok İşletme Hesabı nasıl kurulur ve kullanılır?
Öncelikle, zaten bir hesabınız yoksa TikTok’a kaydolmalısınız. Kaydolduktan sonra, platformu tanımak için biraz zaman ayırın. Kendinizi hazır hissettiğinizde, bir işletme hesabı oluşturabilmek için bir dizi basit adımı uygulamanız yeterli:
- İlk önce üç nokta simgesine tıklayın, “Ben” sayfasında bulunmalı.
- Ardından “Hesabımı yönet” bölümüne girin ve “İş Hesabı”nı seçin, “Pro Hesaba Geç” bölümünün altında göreceksiniz.
- İşletmenizi en iyi tanımlayan kategoriyi seçin. Bu şekilde en faydalı, değerli ve alakalı bilgi, olay ve çözümlere erişebilirsiniz.
Bir işletme hesabı oluşturduktan sonra TikTok’un yaratıcı araçlarını kullanarak içerik oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu paket, TikTok Ad Studio‘yu, video şablonlarını, akıllı videoları ve başlamak için ihtiyacınız olan tüm desteği içerir. Daha fazlasını öğrenmek isterseniz adresini ziyaret edebilirsiniz, TikTok.
Tiktok İşletme Hesabı: Nasıl başlanır?
TikTok’u sosyal medya pazarlama stratejinize dahil etmek, eğlenceli ve ilgi çekici videolar oluşturmanıza, bir topluluk oluşturmanıza ve hedef kitlenize ulaşmanın yenilikçi yollarını bulmanıza yardımcı olabilir.
TikTok’a ilk girişiniz, gerçekten tutkulu olduğunuz bir şey hakkında olmalı ve markanızı temsil etmelidir. Ardından, ne zaman ve ne sıklıkla gönderi paylaşmak istediğinize karar verin. Son olarak, başlamanıza yardımcı olacak birkaç adım:
TikTok’ta nasıl video oluşturulur?
- Video oluşturmak için önce siyah artı (+) simgesine dokunmanız gerekir.
- Sizden bir kayıt ekranı istenecek ve kayda başlayabilmeniz için kırmızı bir daire simgesi göreceksiniz.
15 ila 60 saniye uzunluğunda videolar kaydedebilirsiniz. TikTok’un ses kitaplığını kullandığınızdan emin olun.
- Ardından “Efektler” menüsüne girin ve beğeninize göre arka planlar ve filtreler seçin.
TikTok’ta video nasıl paylaşılır?
- Videonuz hazırsa kırmızı onay işareti simgesine dokunabilirsiniz.
- Size yeni bir menü gösterilecek. Burada videonuz için hashtag ekleyebilir ve bir açıklama yazabilirsiniz. Gerekli bağlantıları eklediğinizden, arkadaşlarınızı ve iş arkadaşlarınızı etiketlediğinizden emin olun. Videonuzu Instagram, Twitter, Facebook, WhatsApp vb. diğer platformlarda da paylaşma imkanınız da bulunuyor.
- Videonuzun tüm eklentileriyle hazır olduğunu düşünüyorsanız, kırmızı renkli “Gönder” butonuna tıklayın veya beyaz “Taslaklar” butonuna tıklayın ve sonrası için kaydedin.
TikTok business kayıt özelliği test aşamasında
İdeal müşterinizin veya müşterinizin kim olduğunu, onlara ne sattığınızı ve ne satın alacaklarını umduğunuzu düşünün. İşletmenizi özel yapan nedir? Bu soruların cevaplarını TikTok’ta markanız için çalışmalarınızı yaparken kullanabilirsiniz.