TikTok trendleri nedir ve nasıl kullanılır merak ediyorsanız yazımızı okumaya devam edin. TikTok trendleri, TikToker’ların trendleri yakalamasına yardımcı olur. TikTok’ta şirketini geliştirmekte zorluk çeken bir B2B veya B2C pazarlamacısı mısınız? Eğer öyleyse, TikTok trendleri, pazarlama planınızla iyi çalışacak ve kâr elde etmenizi sağlayacak.
Rehber: TikTok izleme geçmişi görme
TikTok, içerik üretmek için çok fazla yaratıcı seçenek sunuyor, bu nedenle kısa video platformu oldukça popüler. Birçok şirket, marka görünürlüğünü artırmak için platformu kullanıyor. TikTok’ta reklam yapan işletmeler, görünürlüğünü artırmak ve ağlarını genişletmek için takipçi satın almaya daha yatkın. Ayrıca pazarlama girişimlerini hemen sonuç verir. Bu nedenle, özellikle TikTok pazarlama planınızın bir parçasıysa, okumaya devam edin.
TikTok trendleri nedir ve nasıl kullanılır?
TikTok, insanların video oluşturup paylaşabileceği son derece popüler bir sosyal ağ. Geniş kullanıcı tabanı, Platform Gen Z kullanıcılarından oluştuğu için, genellikle trendlere bağlı kalınıyor. Bir işletme olarak takipçi sayısını artırmak ve onları müşteriye dönüştürmek için TikTok trendlerini takip etmeniz gerekir. En İyi TikTok trendlerini neden takip etmeniz gerektiğini açıklayalım.
Her geçen gün daha fazla işletme platformu kullanıyor
Araştırmaya göre TikTok artık bir pazarlama aracı haline geldi. Bu da pazarlamacıların zamanlarını ve paralarını platform için harcamaları gerektiği anlamına geliyor. Artık daha fazla şirket, potansiyel tüketicileri hedeflemek için TikTok reklamlarını kullanıyor. TikTok, daha fazla müşteri çekmek ve güçlü bir topluluk oluşturmaya yardımcı olmak için işletmelere özel yeni özellikler tanıttı. Sonuç olarak, TikTok’un 2021 yıllık raporuna göre, kullanıcıların yüzde 78’i dünyanın en iyi markalarının şu anda TikTok’ta olduğunu ve çok sıkı çalıştığını düşünüyor. TikTok videoları, firmaların müşteri sadakati geliştirmelerine yardımcı oluyor ve daha fazla insanı alışverişe teşvik ediyor.
TikTok kullanıcılar için bağımlılık yapıyor
TikTok, herkesin ilgi alanına hitap eden çeşitli materyallere sahip. Videoların kısa olması TikTok’un en önemli avantajlarından biri.
Verilere göre,her geçen gün daha fazla kullanıcı TikTok’a bağlanıyor. TikTok’a katıldıktan sonra, Z kuşağı izleyicilerinin yüzde 41’i daha az podcast dinlediğini ve yüzde 33’ü daha az TV izlediğini söyledi. Bu durum pazarlamacıların faydalanması gereken bir fırsat.
Sesler hashtag’lerden daha akılda kalıcı
Hashtag’lerin tüm sosyal medya platformları için önemli olduğunu zaten biliyorsunuz. Raporlara göre, popüler sesler artık platformda görünüyor ve TikTok’taki müşterilerin yüzde 88’i, seslerin uygulamanın genel deneyimini iyileştirdiğini düşünüyor. Invideo’nun TikTok marka pazarlama raporuna göre, en iyi performans gösteren videoların yüzde 80’inde canlandırıcı müzikler var. TikTok’ta istediğiniz müziği seçebilirsiniz. Bu nedenle birçok işletme video çekerken müzik kullanıyor. Doğru ses efekti ile potansiyel tüketicilere ulaşmak için başarılı bir strateji.
TikTok trend keşfi
Son zamanlarda birçok TikTok trendi ortaya çıktı, bu yüzden platformda yeni trendleri hızlı bir şekilde keşfetmek isteyebilirsiniz. TikTok yeni özellikler ekleyerek bunu basit bir hale getirdi. Öyleyse, TikTok’taki en yeni trendleri nerede bulacağımıza bakalım.
- Keşfet Sekmesi
- ‘Sizin İçin’ Sayfası
- ‘Ara’ Sekmesi
- #TrendAlert Hashtag’i
Trendleri keşfetmekte sorun yaşıyorsanız, yukarıda belirttiğimiz seçenekler size yardımcı olabilir. Yeni trendleri keşfettikten sonra işletmeniz için iyi performans gösteren içerikler oluşturabilirsiniz.
BeReal: Gen Z’nin yeni favori sosyal medyası
TikTok trendler nasıl kullanılır?
Artık TikTok Trendlerinin önemini ve trendleri nasıl keşfedebileceğinizi öğrendiğinize göre, pazarlama girişimlerinizi geliştirmek için bunları nasıl kullanabileceğinize odaklanalım.
En son trendleri bulun
Trendler yükselir ve düşer. Bu noktada en önemli şey, rekabetçi piyasaya ayak uydurmak için en yeni trendlerin keşfedilmesi. Asla geride kalmamanız gerektiğini bilmelisiniz. Bu nedenle, platformda başarılı olmak için mevcut trendleri erkenden yakalayıp, çok sayıda harika fikir toplamanız gerekir. Ayrıca, özgün ve yaratıcı kalmak, işlerin daha kolay ilerlemesinde yardımcı olur. Bu faktörler, TikTok’taki reklamlarınızın hedef kitleye ulaşmasını sağlar.
En çok indirilen uygulamalar: TikTok zirveyi 2022’de de kaptırmadı
Markanız için doğru içerik türünü seçin
B2B veya B2C markanızla potansiyel tüketiciler üzerinde iyi bir ilk izlenim bırakmak ister misiniz? Sadece 3 dakikalık TikTok videoları daha güçlü bir marka imajı oluşturmanıza yardımcı olabilir. Videonuzu izleyen kişi sayısını artırmak için 30 saniye veya daha kısa bir video oluşturun. Birçok seçenek bulunuyor, bu nedenle rakiplerinizin ne yaptığına bakarak bir adım önde olun. En iyi performansı gösteren içerik türünü seçin ve firmanızı en üst sıralarda tutmak için etkili bir şekilde kullanın. Dilerseniz kısa süre içinde TikTok’ta 10 dakikalık videolar bile yayınlayabilirsiniz.
Eski trendleri kullanmayın
Trendler sürekli değişiyor; bu nedenle, uzun süredir popüler olan bir trendi kullanmaktan kaçının. Bu içeriğinizin daha fazla izleyiciye ulaşmasına engelleyebilir. Bu nedenle, en son trendleri takip edin ve şirketinizin görünürlüğünü artırmak için bunlardan en iyi şekilde yararlanın.
Son düşünceler
TikTok, muazzam bir erişime sahip harika bir platform ve sürekli büyüyen izleyici kitlesiyle hem B2B hem de B2C pazarlamacıları için önemli bir araç haline geldi. Trendleri takip etmek için TikTok’u kullanmak çok önemli. TikTok’ta nasıl takipçi toplayacağınızı bilmek de oldukça önemli, çünkü bu sayede markanızın daha fazla tanınmasını sağlayabilirsiniz.