Video paylaşım uygulaması TikTok, 2019 yılında Türkiye’de ulaştığı başarıyı büyük bir etkinlikle kutladı. TikTok bu yıl Türkiye’de ulaştığı başarıyla kısa mobil video platformları arasındaki ilk sırada. Etkinlikte tiktok ödülleri sahiplerini buldu.
Etkinlikte konuşmacı olarak yer alan TikTok İş birliği Direktörü Scott Thwaites TikTok’un Türkiye sonuçları hakkında konuştu. Thwaites, Türkiye’de bu yılın Ocak ayından Kasım ayına kadar aylık ortalama 33.5 milyar görüntülenme, 25 milyon yeni gönderi paylaşımı, 1.7 milyar beğeni ve 55.5 milyon paylaşım yapıldığını belirtti.
Scott Thwaites “Akıllı telefon çağını benimseyen bir dünyada yaşıyoruz.Bu da; kısa dikkat süreleri, içerik oluşturma ve tüketme davranışlarını değiştiriyor. Özellikle de kısa videolar gibi görsel odaklı mecralarda kendilerini ifade etmeyi seçen Y ve Z nesilleri arasında etkisi daha fazla hissediliyor. TikTok özellikle bu nesilller için TikTok, ilginç ve eğlenceli kısa formlu mobil videolar oluşturmak, keşfetmek ve yaratıcılığı ifade etmek için en uygun platform haline geldi.Türkiye’deki kullanıcılarımızdan gelen destekler sayesinde olağanüstü bir büyümeye ulaştık. Uygulama mağazalarında en çok indirilen uygulamalardan biri olduk. TikTok, Türkiye genelinde manşetlerde yer aldı, birçok ünlü TikTok’a kendi isteğiyle katıldı, bizi güldüren ve ağlatan içeriklerin yanı sıra pek çok kategoride viral hale gelen çok çeşitli içerikler gördük.TikTok’u, ilginç ve eğlenceli kısa formdaki videolar için bu kadar sevilen bir destinasyon yapan herkese çok teşekkür ediyoruz.”
TikTok ödülleri sahiplerini buldu
En başarılı içerik üreticisi 10.9 milyon takipçi sayısıyla CZN Burak adıyla tanınan Burak Özdemir oldu. İkinci sırayı 4.7 milyon takipçiyle Nursema alırken, 3.5 milyon kullanıcıyla Ezgizem de üçüncü oldu. Türkiye’de 2019 yılı dans ve müzik temalı kampanyaların yılıydı. En çok ilgi gören 10 kampanya; #kimeçekmişim, #kafamdadelisorular, #kalpdansı, #microwavechallenge, #uçmakkolay, #nonamedance, #gözyanılgısı, #teyzelergelmiş, #minikonser, #burasıtürkiye..
Gelecek yıl için projeler yolda
Etkinlikte, 2020 yılında TikTok’a yeni adım atan 100 kişiye uygulamayı tanıtan ve yaratıcı içerik üretimini teşvik etmeyi amaçlayan bir girişim olan TikTok Yetenek Programının başlatıldığı da duyuruldu. 11 Aralık-11 Ocak 2020 tarihleri arasında yapılacak ilk aşamada içerik üreticileri komedi, spor, oyun, moda, yemek ve diğer popüler kategorilerde videolarını #benikeşfet etiketiyle paylaşacak. Bu videolar arasından seçilecek 100 kişi bu programa katılmaya hak kazanacak.