TikTok’tan para kazanmak artık hayal değil, çünkü şirket bir süre önce duyurduğu içerik oluşturucuları programından para alacak ilk isimleri duyurdu. Aralarında David Dobrik, Brittany Tomlinson ve Cheyenne Jaz Wise gibi isimlerin yer aldığı TikTok influencer’ları, 200 milyon dolarlık Creators Fund’dan ilk payları alacaklar.
Bir blog yazısı ile TikTok’tan para kazanmak isteyen içerik üreticilerinin uzun süredir beklediği müjdeyi veren şirket, ilk adımda 19 kişiye ödeme yapacak.
Alıcıların çoğu, popüler YouTube içerik oluşturucuları Dobrik ve Smith gibi, tam zamanlı eğlence sektöründen geliyorlar. Ancak TikToker’ların çoğu genel olarak medya ve eğlence dışı sektörlerden olmalarına karşın, uygulamada çok sayıda takipçiye ulaştılar.
TikTok, Creators Fund adlı içerik oluşturucu fonunu ilk olarak Temmuz ayı sonlarında duyurdu ve 200 milyon dolarlık havuza sahip olacağını belirtti. TikTok’un içerik oluşturuculara ne sıklıkta ödeme yapılacağı veya her bir ödemenin ne kadar olacağı belirsizliğini koruyor, ancak bir TikTok sözcü, ödemelerin belirli aralıklarla, düzenli olacağını belirtti.
Creators Fund: TikTok’tan para kazanmak için gerekenler
Bir içerik oluşturucunun TikTok’tan Creators Fund kapsamında para kazanabilmesi için, “18 yaşında veya daha büyük olması, takipçi sayısı 10 binin üzerinde olması, son 30 günde en az 10.000 video görüntülemesi elde etmiş olması ve TikTok topluluk kurallarını ihlal etmeyen orijinal içerik yayınlamaları” gerekiyor.
Karşılaştırmak gerekirse, kullanıcıların içeriklerinden reklam yoluyla para kazanmalarına olanak tanıyan YouTube İçerik Oluşturucu Programı, içerik oluşturucuların 1.000’den fazla aboneye sahip olmasını ve son 12 ayda 4.000 saatten fazla izlenme süresi elde etmesini gerektiriyor.
Blog gönderisinde, TikTok ABD Genel Müdürü Vanessa Pappas’ın “İlgi çekici ve anlamlı içerik oluşturmak zaman ve bağlılık gerektirir ve içerik oluşturucularımız, hikayeleri paylaşmak ve izleyicileriyle bağlantı kurmak konusunda onlara ve daha geniş kullanıcı topluluğumuza hizmet etme konusunda bizim kadar tutkulu” ifadesi de yer aldı.
Şirketin hedefi, önümüzdeki üç yıl içinde fonu 200 milyon dolardan 1 milyar dolara çıkarmak. Şu anda, fon yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’ndeki içerik oluşturucular için geçerli, ancak şirket daha sonra küresel olarak daha fazla fon yaratmayı umuyor. Blog gönderisine göre, içerik oluşturucular için başvurular bu ayın sonlarında açılacak.
Fon, TikTok için önemli bir stratejik zamanda duyuruldu. ABD’deki içerik oluşturuculara ödeme yapmak, TikTok’u satın almak için bir Amerikan şirketi (Microsoft olabilir) arayan ABD hükümeti ile devam eden mücadelelerinde şirketin imajını güçlendirebilir.
Aksi takdirde, uygulama, Başkan Trump’ın idari emriyle bir yasakla karşı karşıya. TikTok, Los Angeles’ta bir Amerikan CEO’su olan ana ofisi ile kendisini daha Amerikan bir şirket yapmaya çalışmak için aylar harcadı ve Amerika Birleşik Devletleri’nde 10.000 kişiyi işe almayı planladığını duyurdu. TikTok, Amerikalılar için uygulanabilir ve ekonomik bir platform haline gelebilirse, bu şirketin Amerika Birleşik Devletleri’ndeki varlığı da sorun çıkartmayabilir.