Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report E-ticaret

Türk Şirketleri Almanya pazarında başarıyı dijital pazarlama ile yakalıyor

Almanya ile arasında 39 milyar Euro ticaret hacmi bulunan Türkiye, bu rakamı yükseltmek için çalışmalarını sürdürüyor. Ülkede bulunan 3.5 milyon Türk kökenli Alman vatandaşı da dahil olmak üzere 83 milyon nüfusu ve kişi başı 55 bin doları aşan geliriyle Almanya, Türk şirketleri için en önemli pazarın başında geliyor. Almanya’dan gelen 3 milyon turisti de daha artırmak isteyen Türk şirketleri, ülkedeki dijital pazarlama faaliyetlerine hız vermiş durumda. Digital Exchange’in konusunda uzman ekibi, Almanya ile e-ticaret, e-ihracat ve e-turizm yapmak isteyen şirketlere bir dizi dijital pazarlama önerisinde bulundu. Buna göre ülkenin fedaral bölgelerinde etnik pazarlama yapılmalı, Türk kökenlilere dönük Türk infuluencer kullanımı gerçekleştirilmeli ve turizm için Türkiye’de yeni destinasyonlar tanıtılmalı.

Yazar: DIGITAL REPORT
18/10/2021
Kategori: E-ticaret
Türk Şirketleri Almanya pazarında başarıyı dijital pazarlama ile yakalıyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Ülkeye özel yöntemler gerekiyor
  • Etnik pazarlamaya dikkat edilmeli
  • İngilizce kullanımı oldukça yaygın
  • Türk ünlüler Almanya’da popüler
  • Turizm şirketleri alanını genişletmeli

Türkiye’nin en güçlü ticaret bağının bulunduğu ülkelerin başında kuşkusuz Almanya geliyor. Bunda iki ülke arasında 150 yılı bulan yakın siyasi ve ekonomik ilişkilerin payı büyük. 1960’lardan itibaren Türklerin işçi olarak Almanya’ya gidişiyle beraber ülkede bugün 3.5 milyonu aşkın Türk kökenli Alman vatandaşı yaşam sürerken, iki ülke arasında onlarca şehir arasında uçak seferi düzenleniyor. Alman vatandaşları başta Antalya olmak üzere Türkiye’den konut alarak yerleşiyor, genç Türk iş gücü de yurt dışı çalışma noktası olarak Almanya’yı tercih ediyor. 83 milyon nüfusa sahip Almanya ile 84 milyon nüfusa sahip Türkiye, demografik güçleri sayesinde yakın etkileşim içinde olmayı sürdürüyor.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye, pandeminin vurduğu 2020 yılında Almanya’ya 16 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi, Almanya’dan ithalatı ise 22 milyar dolar oldu. 2021’in ilk 7 ayında ise resmi verilere göre Almanya’ya ihracat 10,8 milyar dolar olurken ithalat ise 12,9 milyar olarak kayıtlara geçti. Öte yandan Türkiye’de 7200’ün üzerinde Alman şirketi bulunurken, Türklerin Almanya’da kurduğu şirketlerin ekonomik büyüklüğü ise 50 milyar Euro’yu aşmış durumda.

AdvertisementAdvertisement

Ülkeye özel yöntemler gerekiyor

Rakamların ışığında Türk şirketlerin e-ticarette, e-ihracatta ve e-turizmde Almanya pazarını önemle dikkate alması gerektiği görülüyor. Bu aşamada dijital pazarlama hayli önemli bir konuma ulaşıyor. Çünkü Almanya’ya gerçekleştirilecek e-ticaret, e-ihracat ve e-turizm için diğer ülkelere göre farklı yöntemler kullanmak gerekiyor. Dünyanın 126 ülkesinde dijital pazarlama konusunda dev şirketlerle önemli kampanyalara imza atan Digital Exchange’in marketing ekibi, Almanya özelinde çalışmak isteyen şirketler için bir dizi öneride bulundu.

Etnik pazarlamaya dikkat edilmeli

“Almanya, Avrupa içinde ekonomik gelişimi en yüksek aynı zamanda da tüketim oranı en fazla olan ülkelerin başında geliyor. Bu ülkede uygulanacak doğru bir pazarlama stratejisi Türk şirketlerini büyük başarıya ulaştırabilir. Öncelikle bu ülkede dijital pazarlama yapılmak istendiğinde Türk nüfusunu ve diğer farklı ülkelerden Almanya’ya gelmiş milletlerinm nufusu göz önünde bulundurma düşüncesi doğabilir. Fakat Almanya’da federal bölgelere göre dijital pazarlama yaparken, etnik pazarlama önemini göz önünde bulundurmak gerekiyor. Almanya’nın Berlin bölgesi ile Bayvera Bölgesi’nde hedef kitle için gerçekleştirilecek kampanyalarda etnik farklılıklar şirketler tarafından dikkatle masaya yatırılmalı. Pazarlama yaparken Almanya’yı ve sosyo ekonomik yapısını çok iyi bilen şirketlerle çalışılmalı.”

Türk Şirketleri Almanya pazarında başarıyı dijital pazarlama ile yakalıyor
Türk Şirketleri Almanya pazarında başarıyı dijital pazarlama ile yakalıyor

İngilizce kullanımı oldukça yaygın

Almanya’da Almanca pazarlama çalışmaları kadar İngilizce pazarlama çalışmalarının da başarılı sonuçlar verdiğini aktaran Digital Exchange ekibi, “Ülke nüfusunun yarısı çok akıcı biçimde İngilizce konuşabiliyor. Hatta dönem dönem Arapça iletişimde yapılmalı. O nedenle pazarlama konusunda influencer seçerken, bu konuyu değerlendirmek gerekebilir” denildi.

Türk ünlüler Almanya’da popüler

Türk kökenli nüfusun yoğun yaşadı Almanya’da, Alman vatandaşlarının Türk ürünlerine aşina olduğu, öte yandan Türkiye’de hayat süren Alman popülasyonu nedeniyle yine Türk markalarının bilinirliğinin arttığına vurgu yapan Digital Exchange ekibi, şu bilgileri verdi:

“Hedef kitle seçimi, pazarlama için çok önemlidir. Almanya’da son dönemde yapılan ve başarılı olan çalışmalarda Türklerin ülkeye uyumunu ele alan pazarlama faaliyetleri basın tarafından da haber değeri gördü. Bunun yanında Türk influencerlar da Almanya’da yaşayan Türk kökenliler tarafından yakından izleniyor. Almanya’da Türkçe ve Türk infulencerlar kullanılarak bir pazarlama çalışması gerçekleştirilebilir fakat hedef kitle arasında Almanlar varsa, buna uygun bir içerik ve pazarlama uygulama dilinin bulunması daha uygun olacaktır.”

Türk Şirketleri Almanya pazarında başarıyı dijital pazarlama ile yakalıyor
Türk Şirketleri Almanya pazarında başarıyı dijital pazarlama ile yakalıyor

Turizm şirketleri alanını genişletmeli

Türkiye’ye yılda 3 milyon Alman turistin geldiğini hatırlatan Digital Exchange ekibi, Almanya pazarı için turizm şirketlerinin yapacakları dijital pazarlama kuruluşların ciro hedefleri için hayati öneme sahip olduğunu belirtti.

“Bir turistin Türkiye’deki kişi başı ortalama harcaması 619 dolar. Alman turistlerin sadece Antalya, Bodrum gibi deniz turizminin olduğu yerlere değil İstanbul, Gaziantep, Trabzon gibi kültür turlarına da hayli ilgi gösterdiği biliniyor. Bu açıdan turizm şirketlerinin Türkiye’nin kültürel zenginliklerini de deniz, güneş, kum turizmi kadar Almanya’da anlatan pazarlama faaliyetleri düzenlemesi onlara ciro artışı olarak dönecektir. Bunun için profesyonel ekipler tarafından hazırlanmış, ilgili alanlara ilişkin tanıtım videolarının, infulencer çalışmalarının ve Alman blogger faaliyetlerinin yapılması faydalı olacaktır.”

Etiketler: almanyaAlmanya PazarıBaşarıdijital pazarlamaŞirketlerTürkiye

İLGİLİ YAZILAR

Web 3.0 güvenliği nasıl sağlanır?
Güvenlik

Web 3.0’da güvenliğin ipuçları

Yazar: DIGITAL REPORT

Şirketlerin, kamu kuruluşlarının ve tüketicilerin Web 3.0’a giderek daha fazla geçmesiyle beraber, yeni tehditler de baş göstermeye başladı. Web 3.0...

Devamını oku
Büyük İstifa nedir?
Teknoloji

Büyük istifa bilişim sektörünü de etkiledi

Yazar: DIGITAL REPORT

Çalışanlar, COVID-19 salgını nedeniyle uzaktan çalışma özgürlüğünün yanı sıra, çalışma saatlerinde esnekliğe de önem verir hale geldiler. Büyük istifadan en...

Devamını oku
Windows Yazdırma Biriktiricisi güvenlik açığı saldırılarında Türkiye ikinci sırada
Güvenlik

Windows Yazdırma Biriktiricisi güvenlik açığı saldırılarında Türkiye ikinci sırada

Yazar: DIGITAL REPORT

Geçen yıl boyunca Windows Yazdırma Biriktiricisinde güvenlik açıkları keşfedildi. Siber suçlular, bunları kötüye kullanarak yönetici erişimi olmasa bile sunucuların ve...

Devamını oku
Avrupa'da Rüzgar Enerjisi Santrallerine 41 Milyar Euro yatırım
Teknoloji

Türkiye’deki yeni Rüzgar Türbini kurumlarına 1 Milyar Euro finansal yatırım gerçekleşti

Yazar: DIGITAL REPORT

WindEurope raporuna göre Avrupa’da yeni rüzgar enerjisi santrallerinin kurulumuna 2021 yılında 41 milyar euro yatırım yapıldı. Bu yatırım karada ve...

Devamını oku

SON YAZILAR

Kimlik bilgilerinin çalınmasına karşı 6 ipucu

HUAWEI WATCH GT 3 Pro Serisi Türkiye’de satışa sunuldu

ASUS ROG Swift 500 Hz oyun monitörü Computex 2022’de tanıtıldı

Migros Up ikinci çağrı dönemi açıldı

Türk ilaç firması Abdi İbrahim Metaverse’de

Anker MagGo’nun MagSafe uyumlu yeni ürünleri satışta

Web 3.0’da güvenliğin ipuçları

Kingston’dan yeni SSD: IronKey Vault Privacy 80 External

Blockchain Economy Istanbul’da dev isimler konuşacak

NFTPrime herkesi NFT dünyasına davet ediyor

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)
Teknoloji

Windows 10 için en iyi medya oynatıcı programlar (2021)

En iyi Telegram oyunları (2021)
Teknoloji

En iyi Telegram oyunları (2021)

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

SON REHBERLER

Instagram’da takipçi listesi nasıl gizlenir?

Bitget Hoş Geldin Ödülü: 1 Milyon USDT, iPhone 13 Pro Max ve fazlası

Steam kullanıcı adı nasıl değiştirilir?

TikTok büyük göz filtresi nasıl kullanılır?

MultiVersus kapalı alfa nasıl oynanır?

Facebook’ta kullanıcı adı nasıl değiştirilir?

TikTok Glow filtresi nasıl kullanılır?

Microsoft Office Resim Yöneticisi nedir?

Fortnite hayvan evcilleştirme nasıl yapılır?

Google Meet kayıt alma nasıl yapılır?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version