Twitter Üretici Abonelik özelliğinin yeniden başlatılması ile kullanıcılar tweet’lerini para kazanmak için paylaşabilecek ve uygulama içinde bir şirket oluşturabilecekler. Bu sayede Elon Musk’ın Twitter 2.0 stratejisinin bir parçası daha hayata geçiyor.
Twitter’ın ‘Süper Takip‘ özelliği, yeni ‘Abonelikler‘ özelliği olarak yeniden adlandırıldı ve kabul gereksinimleri daha düşük bir seviyeye indirildi, böylece platformdaki içerik üreticilerin özelliğe kaydolmaları ve içeriklerini paylaşmaları teşvik ediliyor.
Bu özellik, Twitter kullanıcılarının özel tweet’ler, abonelere özel Alanlar, üyeliklerini göstermek için tweet’lerinde özel rozetler gibi premium hizmetler için abonelerinden ücret talep etmelerine izin verecek. Ayrıca, Süper Takip’lerle benzer şekilde üretici profillerinde yalnızca Abonelere özel tweet’ler sekmesi de olacak. Bunun için abone olduğunuz kişinin profiline gitmeniz ve “Abonelik Tweet’leri” sekmesini seçmeniz yeterli olacak. Bu sekmelere erişiminiz abone olmaya devam ettiğiniz sürece kesilmeyecek.
Apply to offer your followers subscriptions of any material, from longform text to hours long video!
Just tap on “Monetization” in settings.
— Elon Musk (@elonmusk) April 13, 2023
Twitter Üretici Abonelik özelliği nedir?
İlk sürümünde Süper Takip özelliğine erişmek için kullanıcıların en az 10.000 takipçisi olması gerekiyordu, ancak Twitter daha sonra bu rakamı 500’e düşürdü. Buna rağmen belirli kaynaklarında hala 10.000 takipçi sınırının olduğu söyleniyor.
Artık daha fazla kullanıcının seçeneğe erişebildiği görünmesine rağmen, çok daha düşük bir izleyici eşiği ile bu durum Twitter Üretici Abonelik özelliği üzerinden para kazanma seçeneğini milyonlarca Twitter kullanıcısına sunacak.
Kullanıcılar, abone oldukları içerik üreticilerinin paylaştığı ‘abonelere özel’ içeriklere erişebilecekler. Bu içeriklere iOS ve Android cihazlarından erişilebilecek.
Abone oldukları kişinin paylaşımlarına yorum yaptıklarında, kullanıcıların adının altında mor renkli bir ‘Abone’ rozeti görünecek.
Kullanıcılar, yalnızca abone oldukları içerik üreticilerinin içeriklerini görmek için yeni bir sekme açabilecekler. Bu sekme ‘Abonelik Tweetleri’ adı altında ana sayfada gösterilecek ve sadece abone olunan kişilerin paylaşımlarını içerecek.
Elon Musk’tan yeni hamle: Twitter artık marka değil
Abone olunan kişiyle yapılan etkileşimler, yalnızca diğer abone olan kullanıcılar tarafından görülebilecek.
Kullanıcılar, içerikleriyle gelir elde etmek istediklerinde uzun formatlı metinler, resimler veya videolar paylaşabilecekler. Ayrıca abonelere özel standart Tweet’ler paylaşabilecekler ve özel Spaces odaları oluşturabilecekler.
Twitter Üretici Abonelik özelliğinin ücreti ne kadar?
Twitter, ilk 12 ayda içerik üreticilerden herhangi bir kesinti yapmayacağını duyurdu. Şirket, premium içeriklere erişim için aylık 2,99, 4,99 ve 9,99 dolarlık paketler sunuyor.
Musk, platformu yeniden tasarlarken içerik oluşturuculardan para kazanmayı çok önemli bir bileşen haline getirdi. Kullanıcılara uygulama üzerinden para kazanmaları için daha fazla fırsat vererek, bunun onları Twitter ile daha fazla meşgul edeceğine ve daha sık materyal yayınlamaya teşvik edeceğine inanıyor.