Sürdürülebilirlik, günümüz dünyasının en önemli meselelerinden biri. İklim değişikliği, tüm endüstriler için yıkıcı sonuçlar doğurabilirken, bu zararı en aza indirmek ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için tüm şirketlerin elini taşın altına koyması gerekiyor. İşte bu noktada, 2015 yılında Can Algül ve Necdet Alpmen tarafından kurulan, San Francisco merkezli teknoloji şirketi Pubinno devreye giriyor. Pubinno, biranın üretim sürecindeki su kullanımını ve karbon emisyonlarını azaltmak için yapay zeka ve robotik alanında yenilikçi çözümler sunuyor.
Pubinno, içecek sektörüne odaklanarak, özellikle dünyanın en çok içilen üçüncü içeceği olan biranın üretim sürecinde sürdürülebilirlik odaklı teknolojiler geliştiriyor. Şirketin “Net Sıfır” manifestosu, tüm paydaşları güçlerini birleştirmeye ve sürdürülebilir bir gelecek inşa etmeye davet ediyor. Konunun detaylarını Pubinno Marketing Growth Direktörü Yiğit Taşkın ile konuştuk. Taşkın, kariyerini dijital dünya üzerine inşa etmiş, marka ve ajans tarafında deneyim kazandıktan sonra, San Fransisko’da bir teknoloji şirketine, oradan da bir başka SF’li şirket olan Pubinno’ya gelmiş.
Mükemmel bardaktan net sıfıra doğru
Taşkın, Pubinno’nun akıllı ürünlerinin şu ana dek 700 milyon litrenin üzerinde su tasarrufu gerçekleştirdiğini belirtiyor. Bir litre bira üretmek için 50 ila 155 litre su tüketildiği düşünüldüğünde, bu tasarruf oldukça etkileyici. Ayrıca, şirketin geliştirdiği Smart Tap teknolojisi ile servis edilen içecekler, geleneksel musluklardan servis edilenlere kıyasla daha düşük karbon ayak izine yol açıyor.
Pubinno’nun patentli teknolojileri, fıçı başına yüzde 20’ye varan verim artışı sağlıyor. Bu, sektörde ortalama yüzde 23’lük bir zayiatın olduğu düşünüldüğünde oldukça etkileyici bir başarı. Şirket gazı, basıncı, ısısı, kısaca her şeyi ile doğru bira doldurmayı sağlıyor ve bu konuda IoT ile yaptığı ölçümlerden sonucu da analiz ediyor. Belirli verimin üzerindeki bardakları ise ‘mükemmel bardak’ olarak adlandırarak, düzenli olarak bu konuda servis yapan mekanları uygulama haritasında işaretleyerek tüketicilerin doğru adresi bulmalarını da kolaylaştırıyor. Pubinno bugüne dek 60 milyondan fazla ‘mükemmel bardak’ servis etmiş.
Pubinno’nun sürdürülebilirlik odaklı çözümleri sadece yerel değil, global arenada da dikkat çekiyor. Şirket, San Francisco’nun en prestijli yayınlarından SF Business Times tarafından Greater Bay Area’nın en büyük 30 robotik şirketi arasında gösterildi.
Devler Biranın İnterneti’nin peşinde
Şirket, dünyanın farklı kıtalarında “Biranın İnterneti” konseptini hayata geçiriyor. Bu konsept, veriye dayalı karar mekanizmalarını mümkün kılarak, sektörde köklü sorunlara teknoloji ve veri odaklı çözümler getiriyor. Pubinno’nun teknolojileri şu anda dünyanın en büyük 10 bira markasından 3’ü tarafından 3 kıtada, 60 şehirde 2000’den fazla noktada kullanılıyor.
Pubinno, sürdürülebilirlik meselesine ummadık bir yerden, yani içecek sektöründen yaklaşarak, büyük bir fark yaratıyor. İçecek sektörünün, özellikle biranın üretim sürecindeki su ve enerji tüketimini azaltmak, atıkları minimize etmek ve karbon ayak izini düşürmek adına geliştirdiği teknolojiler, geleceğin daha yaşanabilir olmasına katkı sağlıyor. Kısaca, farklı yerlerde de -konudan ilk bakışta ne kadar uzak olduğuna bakmadan- güzel şeyler görmek mümkün. Pubinno da bunlardan biri…