Google’ın kardeş şirketi DeepMind’ın Blizzard ile yaptığı anlaşma sonucu, StarCraft II, yapay zeka araştırmalarında kullanılacak.
BlizzCon’da yapılan açıklama ile efsane gerçek zamanlı strateji oyunu, yapay zeka geliştirme ile uğraşan bilim insanlarına açıldı.
DeepMind, bundan önce Atari’deki iki boyutlu oyunlardan Torcs gibi tam 3D ortamdaki oyunlara, Go adlı, Çin’in geleneksel strateji masa oyununa kadar farklı oyunları yapay zekayı geliştirmek için kullanmıştı.
Şirket, yapay zekayı insan düzeyine getirmeyi amaçlarken, insanların da öğrenmekte kullandığı takviyeli öğrenme tekniğini uyguluyor. Açıklamada, bilgisayarların oyun oynarken hız konusunda insandan önde olduğu, ancak bunun zeka ile karıştırılmaması gerektiği belirtilirken, oyunun yapay zeka sistemlerince insan hızında oynatılacağına yer verilmiş.
StarCraft II, bahsedilen öğrenme tekniği için uygun. Bu teknik, insanların hata yaparak ve deneyerek öğrenmesini sağlıyor. StarCraft II de, başarı için oyun kontrolleri ve eldeki kaynakları dengeli bir şekilde kullanmayı, bir yandan da haritadaki doğru yeri görüntülemeyi gerektiriyor.
Şirket, yapay zekanın bunları gerçekleştirmek için hiyerarşik bir planlama ve hareket sistemi oluşturabilmeyi öğrenmesi gerektiğini düşünüyor.
StarCraft ekibiyle ortak çalışarak, bir yazılım geliştirme arayüzü (API) hazırlattıklarını belirten DeepMind sözcüsü, böylece oyunun algılayabileceği görünümü ortaya çıkartmışlar.
DeepMind’daki araştırmacılar, ayrıca StarCraft II düzenleme araçlarını da diledikleri gibi kullanarak farklı testler yapabilecekler.