digital report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
digital report
Digital Report Teknoloji

Yapay zeka yatırımları, pandemiden sonra ön plana çıkacak

Yazar: Yunus Emre Orhun
25 Kasım 2020
Kategori: Teknoloji
A A
Yapay zeka yatırımları
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • Şirketlerin toparlanmasında yapay zeka yatırımları ön planda olacak
    • Google ve Google Haritalar, COVID-19 aşı noktalarını gösterecek
    • OMO yeni reklam filminde, “Yine kirlen, yine temizleriz” diyor
    • Akıllı saatler, semptomları göstermeden önce COVID-19’u tespit edebiliyor
    • Microsoft ve Oracle, COVID-19 için sanal bir aşı pasaportu üzerinde çalışıyor
  • Artık çevrimiçi müşteri deneyimi hepimiz için öncelik
  • “Yapay zekâ ve makine öğrenmesi alanında yapılacak yatırımlar, pandeminin etkisinden kurtulmada en önemli faktörlerden biri olacak”

Kurumlar; önümüzdeki üç yıl içinde makine öğrenmesi ve yapay zeka için ayıracakları yatırımları belirgin bir artış doğrultusunda yapmayı planladıklarını belirtiyorlar.

Şirketlerin toparlanmasında yapay zeka yatırımları ön planda olacak

  • Pazarlama için 2021 sadakat yılı olacak
  • Müşteri odaklı bankacılık akıllı veri ve yapay zeka ile gelişecek
  • Siber güvenlik için yapay zeka Türkiye’de üretilecek

Experian’ın öncülüğünde; her yıl Forrester Consulting tarafından yürütülen, araştırmanın bu yılki konusu “Kurumsal Çeviklik ve Dijital Dönüşüme Giden Akıllı Yollar” Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da; bankacılık, finansal hizmetler, perakende, e-ticaret ve telekomünikasyon sektörlerinden, 1000’den fazla üst düzey karar vericinin katıldığı araştırmada, yapay zekâ ve yeni teknolojinin, başarının kritik anahtarları olduğu belirtiliyor.

Araştırma; Türkiye’deki firmaların yarısından fazlasının (%64), önümüzdeki 12 ay içinde, salgın öncesinde sahip oldukları gelir ve kâra tekrar dönmeyi beklediklerini ortaya koyuyor. %80’den fazlası 18 ay içinde pazardaki pozisyonlarını geri kazanmayı hedefliyor. Ancak bu iyimserliğe rağmen, karar vericilerin üçte birinden fazlası (%34), şu anda finansal olarak risk altındaki müşterileri belirlemek için mücadele ettiklerini kabul ediyorlar.

İLGİLİYAZILAR

Google ve Google Haritalar, COVID-19 aşı noktalarını gösterecek

OMO yeni reklam

OMO yeni reklam filminde, “Yine kirlen, yine temizleriz” diyor

Akıllı saatler, semptomları göstermeden önce COVID-19'u tespit edebiliyor

Akıllı saatler, semptomları göstermeden önce COVID-19’u tespit edebiliyor

Microsoft ve Oracle, COVID-19 için sanal bir aşı pasaportu üzerinde çalışıyor

Microsoft ve Oracle, COVID-19 için sanal bir aşı pasaportu üzerinde çalışıyor

Artık çevrimiçi müşteri deneyimi hepimiz için öncelik

Bugüne kadar gerçekleştirilen yatırımlara rağmen, karar vericilerin çoğu, çevrimiçi müşterilerle etkileşim becerilerinin yeterince gelişmediğini ve artan tüketici beklentilerine ayak uyduramadıklarını kabul ediyor. Çoğunluk (%85), iyileştirilmiş müşteri deneyimini öncelik haline getireceğini belirtiyor.

Raporda dikkat çeken bir başka konu ise ticari fonksiyonlardaki otomasyon eksikliği. Bu sorun ürünün üretiminden nakliyesine, satışından paketlenmesine kadar ticaretin her aşamasında görülüyor. Pandemi döneminde Türkiye’deki işletmelerin yaklaşık dörtte biri (%25) bu eksik nedeniyle ciddi sorunlar yaşıyor. Araştırmada artık pandemi öncesi iş modellerine geri dönüşün olmayacağı da belirtiliyor.

“Yapay zekâ ve makine öğrenmesi alanında yapılacak yatırımlar, pandeminin etkisinden kurtulmada en önemli faktörlerden biri olacak”

Experian Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin yaptığı açıklamada, pandeminin küresel ekonomi üzerindeki derin etkileriyle birlikte, birçok karar vericinin işletmelerinin geleceğini yönetmek için farklı şekillerde harekete geçme ihtiyacında olduğunu, artık eski iş yapış modellerine geri dönüşün mümkün olmadığını belirtti ve sözlerine şu şekilde devam etti:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Ericsson ve Microsoft bağlı araç teknolojisi için bir araya geliyor

“Covid-19 krizinin dijitalleşmeyi önemli ölçüde hızlandırdığı bir gerçek. Araştırmalar, pandemi döneminde dijital kanalları ilk kez kullanan işletmelerinin büyük çoğunluğunun işler normale döndüğünde de bu kanalları kullanmaya devam edeceklerini gösteriyor. Karar vericilerin yaklaşık dörtte üçü (%70) için, dijitalleştirme stratejilerinin hızlandırılması ve çevrimiçi kanalların iyileştirilerek yaygınlaştırılması yüksek öncelik arz ediyor.

Diğer taraftan; gelinen noktada, kurumların iç ve dış ortamdaki değişikliklere kendi stratejilerine paralel olarak hızlı bir şekilde yanıt vermeleri her zamankinden fazla önem taşıyor. Bu noktada makine öğrenmesi yöntemleri, sık ve çabuk değişen koşullara hızlı adaptasyon, doğru müşteri profillemesi ve isabetli aksiyon belirleme anlamında-, elimizdeki en güçlü araç olarak ön plana çıkıyor.

Sonuç olarak, kurumların yapay zekâ ve makine öğrenmesi alanında yapacakları yatırımlar çok önemli bir konumda. Pandemi döneminin olumsuz etkilerinden sıyrılarak yeniden ivme yakalamalarında, önemli bir ayrıştırıcı faktör haline gelecektir. Türkiye’deki her beş kurumdan dördünün(% 80), müşteri içgörüsü ve analitik alanındaki yatırımlarını arttırarak devam ettirdiğini aktarması da bunun somut kanıtıdır.”

Etiketler: covid-19experianForrester Consultingpandemiyapay zeka
PaylaşTweet'lePaylaşGönderPaylaş

İLGİLİ YAZILAR

Google ve Google Haritalar, COVID-19 aşı noktalarını gösterecek

OMO yeni reklam

OMO yeni reklam filminde, “Yine kirlen, yine temizleriz” diyor

Akıllı saatler, semptomları göstermeden önce COVID-19'u tespit edebiliyor

Akıllı saatler, semptomları göstermeden önce COVID-19’u tespit edebiliyor

Microsoft ve Oracle, COVID-19 için sanal bir aşı pasaportu üzerinde çalışıyor

Microsoft ve Oracle, COVID-19 için sanal bir aşı pasaportu üzerinde çalışıyor

Sanal PosÜcretsiz Sanal Pos

SON HABERLER

Google, Android 12'ye Kısıtlı Ağ İletişimi Modu ekleyecek
Teknoloji

Google, Android 12’ye Kısıtlı Ağ İletişimi Modu ekleyecek

Xiaomi Redmi K40 Pro teknik özellikleri sızdırıldı
Teknoloji

Xiaomi Redmi K40 Pro teknik özellikleri sızdırıldı

Xiaomi Redmi 7 nihayet MIUI 12'ye güncellendi
Teknoloji

Xiaomi Redmi 7 nihayet MIUI 12’ye güncellendi

Sony Xperia Compact özellikleri sızdı
Teknoloji

Sony Xperia Compact özellikleri sızdı

Netflix Android uygulaması artık stüdyo kalitesinde ses sunacak
Teknoloji

Netflix Android uygulaması artık stüdyo kalitesinde ses sunacak

Teknoloji

Google ve Google Haritalar, COVID-19 aşı noktalarını gösterecek

SON FORUM GÖNDERİLERİ

Stalk nedir, stalking nedir, ne a …yazan Fair3 hafta önce
Kolayca Instagram foto indir: Ins …yazan Fair3 hafta önce
Android için en iyi yaşlandırma u …yazan Fair3 hafta önce
Instagram güncelleme hakkında her …yazan Fair3 hafta önce
iPhone 12'de 5G'yi kapatmayazan Fair3 hafta önce
digital report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM