YouTube, saldırgan yorumlar yapanların rahatsız edici mesajlarını yayınlamadan önce, yeniden düşünmelerini isteyen bir uyarı mesajı hazırladı.
Diğer sosyal medya şirketlerinin ayak izlerini takip eden video paylaşım ağı, insanlara saldırgan olabilecek bir yorum yayınlamadan önce sorarak, videoların altındaki saldırgan yorumlarla mücadele etmeye çalışıyor.
Şirketin devreye aldığı yeni özellik ile ekrana gelen uyarı penceresinde “Bu gerçekten paylaşmak istediğiniz bir şey mi?” sorusu yer alıyor.
Yeni bir blog yazısıyla gelişmeyi duyuran şirket, “saldırgan olabilecek” yorum yayınlayacakları zaman kullanıcıları uyaracak yeni bir ürün özelliğini devreye aldı. Şirket, “yayınlamadan önce düşünme seçeneği” verirken, araç aslında insanların söz konusu yorumu göndermesini engellemiyor.
Her yorumdan önce görünmeyecek bu uyarı penceresi, ancak YouTube sisteminin saldırgan olarak gördüğü yorumlar için, raporlanan içeriklere dayalı olarak çalışacak. Uyarı mesajı göründüğünde, insanlar yorumu başlangıçta amaçladıkları gibi gönderebilir veya yorumu yeniden düzenleyebilirler.
Şirket, içerik oluşturucular için ayrıca YouTube Studio’da (içerik oluşturucuların kanallarını yönettiği alan) daha iyi içerik filtreleme sistemleri sunuyor. Yeni filtre, otomatik olarak işaretlenen ve incelenmek üzere bekletilen uygunsuz veya saldırgan yorumları arıyor. Daha sonra, kişilerin bunları okumak zorunda kalmaması için bunları yorum kuyruğundan kaldırıyor. Yeni özellik, önce Android’de ve İngilizce olarak sunulacak.
YouTube’un sitedeki saldırgan yorumlarla uğraşırken, nefret içeren yorumlarda ciddi bir artış yaşandığı da verilen bilgiler arasında. YouTube’a göre 2019’un başından bu yana, otomatik filtreleme yoluyla eskiye oranla günlük 46 kat daha fazla nefret söylemi yorumunu kaldırdı.
YouTube, geçen çeyrekte kapatılan 1,8 milyon kanaldan 54 binden fazlasının nefret söyleminden kaynaklandığını açıkladı. Bunlar, YouTube’un tek bir çeyrekte nefret söylemine dayalı kanal kapatma açısından en yüksek sayı olurken, nefret söylemi politikalarının yürürlüğe girdiği 2019’un başına göre de 3 kat daha yüksekti.
YouTube ayrıca para kazanma, önyargı, tükenmişlik ve kanal büyütme endişeleri gibi içerik oluşturucuları etkileyen diğer sorunlarla da mücadele etmeye çalışıyor. Şirket, farklı toplulukların nasıl etkilendiğini daha iyi anlamak için, 2021’den itibaren YouTuber’lardan cinsiyetleri, cinsel yönelimleri, ırkları ve etnik kökenleri hakkında gönüllü olarak bilgi sağlamalarını istemeye başlayacak.
Şirketin bu istekle amacı, verileri hem platformda keşfetme özellikleri hem de para kazanma söz konusu olduğunda farklı topluluklara nasıl davrandığını belirlemek için kullanmaktır. LGBTQ içerik oluşturucu topluluğu, sürekli olarak YouTube’un sistemlerinin içeriklerini otomatik olarak para kazandırdığını veya videolarını gizlediğini ve gördükleri muameleye karşı halka açık bir şekilde savaştıklarını söyledi. YouTube ekipleri, verileri “olası nefret, taciz ve ayrımcılık kalıplarını” bulmak için de kullanmak istiyor.
YouTube’un blog gönderisinde, anketin bilgilerin şirketin araştırmasına nasıl uygulanacağını ve içerik oluşturucuların verileri üzerinde hangi kontrole sahip olacağını belirtiyor. Kişiler ayrıca istedikleri zaman bilgileri iptal etme ve silme olanağına da sahip olacak.
Blog gönderisinde, “Sistemlerimizde belirli toplulukları etkileyen herhangi bir sorun bulursak, bunları düzeltmek için çalışmaya kararlıyız” ibaresi de yer alıyor.