Son zamanlarda YouTube, reklam engelleyici kullanan kullanıcılara karşı güçlü bir tutum sergileyerek videolara erişimi kısıtlayan yeni bir üç vuruş politikası uygulamaya başladı. Bu kural henüz resmi olarak duyurulmamış olsa da küresel düzeyde test ediliyor ve bazı kullanıcılar bunun etkilerini şimdiden deneyimlemeye başladı. Reklam engelleyici (AdBlocker) kullananlara, videolara sınırlı erişimle karşılaşmadan önce üç uyarı verilecek. Bu deneme kapsamında kusurlu bulunan kullanıcılar, reklam engelleyici yazılımlarını devre dışı bırakma veya YouTube Premium’a abone olma seçeneği arasından seçim yapmak zorunda kalacaklar.
Reklam engelleyici kullananlar dikkat: Artık YouTube’da kullanılamayacak
Bu gelişme hakkında haberler öncelikle çeşitli medya kaynaklarında yer aldı. İlk bilgiler, YouTube‘un yaptığı son değişikliklerle ilgili ilk elden deneyimlerini paylaşan bir Reddit kullanıcısından geldi. Kullanıcılar daha sonra YouTube’dan bu yeni üç vuruş politikasını küresel düzeyde test ettiklerine dair onay aldılar.
Peki bu testin bir parçası olan ve reklam engelleyicileri kullanmayı sürdüren kullanıcılar ne bekleyebilir? Kullanıcılar yukarıda belirttiğim gibi benzer bir bildirim alacaklar ve bu konuda uyarıldıktan sonra birkaç şans daha elde edecekler. Belirli bir noktaya gelindiğinde, YouTube geçici olarak videoların oynatılmasını durduracak. Bu kısıtlamanın süresi kesin olmamakla birlikte, kullanıcıların platformdaki videolara yeniden erişmek için yukarıda bulunan görseldeki gibi reklam engelleyicilerini devre dışı bırakmaları veya YouTube Premium’u tercih etmeleri gerekeceği bildiriliyor.
YouTube, Hikayeler özelliğini tamamen kaldırıyor
YouTube Premium’un maliyeti bazı bölgelerde oldukça yüksek ve Türkiye’deki kullanıcılar aylık 29.90 TL ödemek zorunda. Premium aboneliği reklamsız bir deneyim sunmanın yanı sıra çevrimdışı video kaydetme ve YouTube Music gibi ek avantajlar da sunuyor. Ancak sadece reklamsız izleme deneyimine odaklanan kullanıcılar için seçenekler oldukça sınırlı. Diğer yayın hizmetleri, reklam engelleyicilerle mücadeleyi bir süredir aktif olarak sürdürürken, YouTube’un bu alana yeni girmesi daha geniş çaplı etkilere sebep olabilir.
YouTube, kullanıcı geri bildirimlerine nasıl yanıt vereceği ve reklam engelleme politikasında herhangi bir ayarlama yapılıp yapılmayacağını zamanla gösterecek. Bu süreçte, bir kullanıcı olarak YouTube’dan gelecek güncellemeleri merakle bekliyor olacağız…