Bu yazımızda, Z kuşağının TikTok’u arama motoru olarak kullanmayı tercih etmesinden bahsettik.
Genç kullanıcılar, Google Arama ve Google Haritalar gibi uygulamaları kullanmak yerine, TikTok veya Instagram gibi sosyal medya platformlarını tercih ediyor.
TechCrunch’a göre, Google’ın aramalardan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Prabhakar Raghavan şunları söyledi:
“Yapmış olduğumuz araştırmalara göre, gençlerin neredeyse yüzde 40’ı yemek yemek için yer ararken Google Haritalar veya Google Arama motorunu kullanmıyor. Genellikle TikTok veya Instagram’ı tercih ediyorlar.”
TikTok ve Instagram Z kuşağının yeni arama motoru oldu
Aramanın gelişimi hakkında bir konuşmada, gençlerin bir konumu veya başka bir şeyi aramak için Google Arama ve Haritalar yerine, Instagram veya TikTok gibi uygulamalara yöneldiğinden bahsedilmişti. Raghavan açıklamasında şunları söyledi:
“Yeni internet kullanıcılarının alıştığımız beklentilere sahip olmadığını görüyoruz ve sordukları soruların tamamen farklı olduğunun da farkındayız” ifadelerini kullandı.
Raghavan’a göre, genç kullanıcıların anahtar kelime koyma olasılıkları daha düşük. Materyalleri yeni ve sürükleyici yollarla arama olasılıkları daha yüksek. Google bu bilgileri, Amerika Birleşik Devletleri’nde, 18 ila 24 yaş arasında yapılan bir anketle doğruluyor. Bu veriler henüz kamuyla paylaşılmadı.
2022’nin en çok Google’da aranan isimleri
Daha yaşlı internet kullanıcıları, bir restoranın konumunu bulmak için genellikle Google Arama motorunu tercih ediyor. Bu araştırma, daha genç kullanıcıların genellikle bir yeri veya bir şeyi ararken, her zaman Google’ı kullanmadıklarını gösteriyor. Bu, Google’ın haritalar uygulamasında yaptığı tüm çabaların, bu genç kullanıcıların karşısında boşa gittiği anlamına geliyor.
Raghavan ayrıca gençlerin, keşfetmenin ve aramanın sınırı olmayan görsel zenginlik biçimleriyle ilgilendiklerini belirtiyor. Genç kullanıcılar, daha önce kağıt harita kullanmadıkları için telefona eklenmiş harita uygulamalarını kullanmaları oldukça normal. Raghavan, kağıt haritaların gençlerin beklentilerini karşılamadığını düşünüyor.
Tamamen yeni beklentiler yaratmamız gerek ve bu tamamen yeni teknoloji temellerini gerektiriyor.
Örneğin, Google Haritalar artık kullanıcıların ekranda yanıp sönen mavi bir noktayla, hangi yöne seyahat edeceklerine karar vermelerini sağlamak yerine, kullanıcıların çevrelerinde kendilerini konumlandırmaya yardımcı olmak için artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanıyor. Diğer Google Haritalar güncellemeleri, yakın zamanda şirketin geliştirici konferansı Google I/O’da açıklandı.
Raghavan ayrıca, genç insanlar arasında görsel materyale duyulan arzu ve isteğin Google Arama’yı değiştirebileceğini savundu. Ziyaretçiler daha önce, arama motoruna basit birkaç terim girerek yanıt olarak mavi bağlantıların listesiniz alıyordu. Daha sonra arama motorları, doğal dili yorumlamayı öğrendi ve sesli sorgulama desteği getirdi. Genç internet kullanıcıları, yazma zahmetine girmediğinden, artık sesli sorgulama yöntemini kullanıyor.
Z kuşağının, TikTok’u arama motoru olarak kullanmasıyla ilgili hazırladığımız bu yazımızı beğeneceğinizi umuyoruz. Eğer beğendiyseniz, Google’ın Epic Games Store’a, Google Play Store sözleşmesini iptal ettiği için dava açmasıyla ilgili olan yazımıza da göz atmak isteyebilirsiniz.