Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Güvenlik

Çerezsiz bir gelecek mümkün mü?

GroupM Xaxis ile Adform Türkiye, çerezsiz geleceğe hazırlık kapsamında önemli bir başarıya imza attı

Yazar: DIGITAL REPORT
23/12/2021
Kategori: Güvenlik
Çerezsiz bir gelecek mümkün mü?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Bilindiği üzere önümüzdeki günlerde Chrome browser’da gerçekleşecek değişikliklerle üçüncü taraf çerezler hayatımızdan çıkmış olacak.Hem bu değişiklik hem de şimdiden üçüncü taraf çerezleri devredışı bırakma konusunda önemli adımlar atmış olan Safari ve Mozilla’daki potansiyel hedefleme seçeneklerini çerez olmadan deneyimlemek adına hem reklamverenler hem yayıncıların arayışları giderek artıyor.

Bu gelişmelerin ışığında her online reklam kanalında olduğu gibi programatik satın alımda da şu an standart olarak kullanılan bazı hedefleme ve optimizasyon seçeneklerinin değişeceği öngörülüyor. Bu doğrultuda, çerezler ile kolaylıkla yapılan hedeflemelere – optimizasyonlara alternatif olabilecek ID bazlı çözümleri deneyimlemek ve özellikle pazarımızdaki trafiğin büyük ölçüde gerçekleştiği Chrome’da ki değişikliklere hazır olmak adına alternatif hedefleme seçeneklerinin faydasını ve beklenildiği gibi çalışıp çalışmadığını deneyimlemek üzere GroupM Xaxis ile Adform Türkiye bir yol planı oluşturup çalışmalarına hız verdi.

Çerezsiz bir gelecek mümkün mü?
Çerezsiz bir gelecek mümkün mü?

Hedef çerezsiz bir internet

Bu kapsamda Eylül 2021’de Adform Türkiye ile GroupM Xaxis ekibi hizmet verdiği markalarından Garanti BBVA için başarılı bir kampanyaya imza attı.

Advertisement

Eylül ayında Garanti BBVA Bonus kampanyasında yukarıda saydığımız sebepler nedeniyle reach ve frekans kontrolü için ilk test gerçekleştirildi. Amaç, çerezlerin hayatımızdan çıktıktan sonra platform üzerindeki frekans hedefleme optimizasyon vb özelliklerin nasıl çalışacağını ve ID çözümünün beklenen sonuçları verip veremeyeceğini test etmekti.
Kurgulanan A/B testinin kurulumunda, çerezleri devre dışı bırakma konusunda çoktan adım atmış Firefox ve Safari browserları hedeflenirken aynı zamanda potansiyel kullanıcılara Garanti BBVA’nın hedefleri doğrultusunda 4 frekans limiti ile ulaşacak şekilde kurulumlar gerçekleştirildi.

Çerezsiz bir gelecek mümkün mü?
Çerezsiz bir gelecek mümkün mü?

Kampanya yayında kaldığı süre boyunca full stack Adform kullanımı yapılan (DSP/SSP) ve Adform ID çözümü aktifleştirilen bölümünde, kampanya hedefi olan 4 frekans içinde kalındığı buna ek olarak ID çözümü aktifleştirilmeden frekans hedeflemesi yapılan bölümüne oranla ID %1700+ gibi çok önemli bir fark raporlandı.

Adform Türkiye ve MEA Ülke Müdürü Cem Eroğlu, “2023 yılına hazırlık amaçlı gerçekleşen test süreçlerinin yerini, markalara daha iyi hizmet verilmesi adına bugünün gerçeği yer aldı ve Firefox ile Safari tarayıcılarında tutulmayan çerezler, ID çözümü sayesinde performans artışı büyük oyuncuların dikkatini daha fazla çekmeye başladı. Bu kapsamda Xaxis Türkiye ile gerçekleştirdiğimiz test sonuçları, başarılı sonuçlar çıkarmada sınır olmadığının ispati oldu. ID Fusion aktivasyonumuz ile bu artık yepyeni bir rekabeti ve liderlik yarışını da tetiklemiş oldu” dedi.

Çerezsiz bir gelecek mümkün mü?
Çerezsiz bir gelecek mümkün mü?

GroupM Türkiye Programmatic Buying & Xaxis Managing Partner’ı Haluk Akalp, “Adform ile imza attığımız bu çalışma, bizim için geleceğe hazırlık açısından çok önemlidir. Özellikle çerezlerin Chrome’da gerçekleşecek değişiminden sonra programatik ekosisteminde oluşacak etkileri her alanda test etmek ve bu değişiklikten kaynaklı etkilere hazır olmak için her ihtimali değerlendiriyor, yol planımızda farklı testler ve çözümlerin eklenmesi için çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz.” diye ekledi

Bu sonuç, cookiesiz dünyada doğru frekans yönetimi ile reachi arttırmanın aynı zamanda data hedefleyebilmenin ID çözümleri ile mümkün olabildiğini ispatlamış oldu.

Etiketler: AdformÇerezlerÇerezsiz GelecekChromecookiesgaranti bbvaGroupMhedeflemeinternet çerezleriMozillaSafariXaxis

İLGİLİ YAZILAR

Karşılaştırma: Deep Web vs Dark Web
Teknoloji

Karşılaştırma: Deep Web vs Dark Web

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Sizin için hazırladığımız bu yazıda Deep Web vs Dark Web hakkında konuşacağız. Dark Web'in her türlü sefahati akla getirmesi muhtemel....

Devamını oku
Spotify Web hakkında bilmeniz gereken her şey
Rehber

Spotify Web hakkında bilmeniz gereken her şey

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Spotify Web'i kullanıyor musunuz? Spotify dinlemenin birçok yolu var. En basit olanı, herhangi bir tarayıcıdan erişilebilen Spotify Web Player'dır. İşte...

Devamını oku
Garanti BBVA Tedarikçi Portalı nedir?
Marka

Garanti BBVA Tedarikçi Portalı nedir?

Yazar: DIGITAL REPORT

Garanti BBVA Tedarikçi Portalı tanıtıldı. Dijitalleşme alanında sunduğu yenilikçi çözümlerle Garanti BBVA şimdi de ürün/hizmet satın alımı yaptığı tüm tedarikçileri...

Devamını oku
Garanti Portföy Metaverse ve Yeni Teknolojiler Değişken Fon'u (MET) nedir?
Marka

Garanti BBVA Portföy’den Türkiye’de bir ilk: Metaverse ve yeni teknolojiler değişken fonu (MET)

Yazar: DIGITAL REPORT

Garanti Portföy Metaverse ve Yeni Teknolojiler Değişken Fon'u (MET) nedir? Türkiye'nin ilk portföy yönetim şirketi Garanti BBVA Portföy, yatırımcılarına farklı...

Devamını oku

SON YAZILAR

Xsolla mobil ve dijital dağıtım çözümü tekliflerini genişletti

Automechanika İstanbul 2022 için geri sayım başladı

10G Fiber Ağ Anahtarları neler sunuyor?

Elektrikli otomobiller tahminlerden hızlı geliyor

PUBG Mobile 2.0 güncellemesi ile gelen yeni özellikler

Samsung’dan Türkiye’de dijital sanatın gelişimi için önemli adım: dART

Terra’nın elindeki 28 Bin Bitcoin ne olacak?

Teslimat sektörü büyüdükçe dijitalleşiyor

Shopify-iyzico ödeme uygulaması yenilendi

MSI Raider GE76 incelemesi: MSI’ın 80 bin TL’lik laptop’u neler vadediyor?

Advertisement
Advertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp sohbet geçmişi senkronizasyonu için çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

Instagram Reels videoları WhatsApp üzerinden izlenebilecek
Teknoloji

Instagram Reels videoları WhatsApp üzerinden izlenebilecek

SON REHBERLER

Division 2 Yeterlilik Derecesi (Proficiency Rank) nedir?

Enzyme Coin (MLN) nedir?

Lost Ark Forpe Mokoko Seeds konumları

TikTok gelir hesaplama: Exolyt nedir?

MSI Afterburner nasıl kullanılır?

Fortnite Choppas nerede bulunur?

TikTok FNF ne demek?

Ücretsiz Fortnite Arena ödülleri nasıl alınır?

Warzone Mechagodzilla görünümü nasıl elde edilir?

Oceanofgames güvenli mi ve yasal mı?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

Advertisement
Advertisement
Go to mobile version