Bu yazıda, önerilen gönderilerin kullanıcıların akışından kaldırılması için yeni Change.org Instagram kampanyasını ele alacağız.
Instagram’ın, TikTok’un artan popülaritesiyle rekabet etmeye çalışırken içerik sıralamaya yönelik attığı yeni adım. Hatırlayacağınız gibi, Meta CEO’su Mark Zuckerberg, bu yılın başında, akışta yer alan içeriklerin ‘bir arkadaşınız veya takip ettiğiniz biri tarafından gönderilmemiş olsa bile’ AI tarafından önerileceğini ve içeriklerin nasıl sıralanacağına ilişkin açıklamalarda bulunmuştu.

Change.org Instagram kampanyası ile algoritma değişebilir mi?
Yapılan yenilik Instagram akışınızda, çoğunlukla takip etmediğiniz hesapların gönderilerinin (büyük ölçüde kısa video klipler) yer aldığı ve bu nedenle, takip ettiğiniz kişilerin gönderilerini görmeyi zorlaştırıyor. TikTok, kullanıcıların göz atmaları için gösterdiği eğlenceli içeriklerin sayısının artırarak büyük bir başarıya imza attı. Ancak, birçok Instagram kullanıcısı yapılan yenilikten memnun değil ve yaklaşık 120.000 kişi, Instagram’ın önceki haline geri dönmesi için Change.org kampanyasına katıldı.
Influencer ve fotoğrafçı Tati Bruening, uygulamayı eski haline geri döndürmek için imza kampanyasını başlattı. Çok fazla kişi ünlü isme destek verip, çağrısına katıldı.
Sadece Instagram’da 360 milyondan fazla takipçisi olan Kylie Jenner, genç kullanıcılar arasında en çok öne çıkan isimlerden biri oldu. Jenner kampanyaya destek verdikten sonra yüzlerce imza toplandı. Jenner’ın geçmişte Snapchat için yaptığı açıklama dikkate alınırsa, Instagram’ın bu konuda bir şey yapması gerekebilir. Jenner, 2018 yılında Snapchat’in birçok kişi tarafından beğenilmeyen güncellemesi ile ilgili şu açıklamayı yapmıştı:
sooo does anyone else not open Snapchat anymore? Or is it just me… ugh this is so sad.
— Kylie Jenner (@KylieJenner) February 21, 2018
Jenner’ın açıklaması, Snap’in hisseleri düşmeden hemen önce gelmişti.
“Jenner’ın uygulamayla ilgili açıklamasının Snapchat yatırımcıları üzerinde etkili olduğu görüldü. Perşembe günü borsanın kapanışında, Snapchat’in hissesi yüzde 6 düştü – piyasa değerinde tahmini 1,3 milyar dolar ile 1,6 milyar dolar arasında bir kayıp.
Sonuç olarak Jenner, sıradan bir tweet’i ile bir teknoloji devine tek başına büyük bir mali darbe indirerek manşetlerde yer aldı.”
Vox, Jenner’ın açıklamalarının hisse kaybına neden olan sayısız şeyden sadece biri olduğunu söylüyor. Bununla birlikte, Snapchat’in eski haline dönmesi için benzer bir Change.org kampanyasında 1,2 milyondan fazla kişi oy kullanmıştı ve bu da büyük bir faktördü. Tüm bu çabalar sonuç buldu. Kullanıcı geri bildirimlerine yanıt olarak Snapchat, birkaç özelliğini geri getirdi ve iyileştirmeler yaptı. Yani Jenner’ın açıklamaları ve Change.org kampanyası değişime neden oldu. Instagram için de atılan bu adımlar işe yaracak mı, hep birlikte göreceğiz.
Change.org Instagram kampanyası ile ilgili olan bu içeriğimizi beğeneceğinizi umuyoruz. Bunun yanı sıra, Shopify ile Instagram’da nasıl satış yapılır veya Instagram İçerik Üretici Pazarı nedir başlıklı içeriklerimize göz atabilirsiniz.