Coca-Cola’nın da yer aldığı çok sayıda şirketin katılımıyla başlatılan sosyal medyaya reklam boykotu, Facebook CEO’su Mark Zuckerberg’in kişisel servetinin 7 milyar dolar erimesine neden oldu.
Sosyal medyadaki nefret ve ayrımcılığa karşı başlatılan #StopHateforProfit (Kâr için nefreti durdur) kampanyası her geçen gün büyüyor. Büyük bir katılımla devam eden kampanya kapsamında, şirketler sosyal medya reklamlarını durdurma kararı alıyor.
Şu ana kadar söz konusu kampanyaya katılım gösteren şirketler arasında Coca-Cola, Starbucks, çok sayıda markayı bünyesinde bulunduran Unilever ve P&G gibi dev şirketler de yer alıyor. Başta Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere dünya çapında büyük ses getiren kampanya sonrası pek çok sosyal medya platformunun hisselerinde oldukça büyük düşüşler yaşanıyor.
Zuckerberg 7 milyar dolar kaybetti
Dünyanın en ünlü kola markası Coca-Cola, sosyal medya reklam boykotuna katılan son şirketler arasında yer alıyor. Cuma günü yaptığı açıklama ile Coca-Cola’nın sosyal medya boykotu kampanyasına katılım göstereceğini açıklayan CEO James Quincey, tüm sosyal medya platformlarındaki reklamları 30 gün boyunca durduracaklarını ve reklam politikalarını tekrar gözden geçireceklerini açıkladı.
Bu açıklamadan bir gün sonra, Facebook’un hisselerinde çok büyük bir düşüş yaşandı. Bu düşüş sonrası Zuckerberg’in kişisel serveti 7.21 milyar dolar azalırken, Facebook, yüzde 8’den fazla değer kaybetti.
Trump’ın açıklamalarıyla başladı
ABD’nin Minnesota eyaletinde George Floyd isimli siyahinin öldürülmesi ile başlayan olaylar, ABD Başkanı Donald Trump’ın ‘Yağma başlarsa ateş açarız’ açıklaması ile alevlendi. Böylelikle sosyal medya devi Twitter, ilk kez bir devlet başkanının paylaşımını şiddet içerdiği gerekçesi ile silme kararı aldı.
Twitter’ın bu hamlesinin ardından gözler bir diğer sosyal medya devi Facebook’a çevirildi. Fakat Zuckerberg, Trump’ın bu açıklamalarının Facebook kurallarını ihlal etmediğini ve söz konusu paylaşımların silinmeyeceğini açıkladı. Bu açıklama ile birlikte pek çok kişi #StopHateforProfit tagı ile sosyal medya platformlarını protesto etmeye başladı.
Facebook CEO’su tarafından yapılan bu açıklama ve sosyal medyada başlatılan kampanyalar sonrası, çok sayıda şirket hareket geçti. Ve Facebook’ta reklam yayınlamayı durdurduklarını ve Facebook’u boykot ettiklerini açıkladılar.
Facebook için başlatılan bu eylemler, daha sonra tüm sosyal medya platformlarını kapsayan bir hale dönüştü. Coca-Cola’nın sosyal medya boykotu kampanyasına katılımı ile birlikte zirveye ulaşan eylemler başta Facebook olmak üzere pek çok sosyal medya platformu ekonomik açıdan olumsuz etkilendi.