Elektrikli otomobillerin verimliliğini artırabilmek için Page-Roberts şirketi, elektrikli otomobillerin zayıf noktalarından birine çözüm olabilecek bir fikir olan dikey pilleri tanıttı. Şirket, güç ünitesinin konumunu değiştirerek bir devrim yaratmak istiyor.
Elektrikli otomobil üreticileri, bir pili bir elektrikli araca entegre etmek için kaykay şasisi adı verilen yöntemi tercih ediyorlar. Bu platformlar ağırlığı azaltırken, yolcu ve kargo kompartımanlarının hacmini ortadan kaldırıyor. Bu nedenle Page-Roberts, dikey pil tasarımının elektrikli otomobillerin menzilini artırabileceğini iddia ederek, daha verimli bir yol bulduğuna inanıyor.
Dikey pillerin dezavantajları da var. Örneğin ek yükseklik ve ağırlık yaratıyorlar. Yine de dikey piller bugün kullandığımız çözüme sağlam bir alternatif olarak görülüyor. Buradaki düşünce ise pil paketini yolcu bölmesine dikey olarak yerleştirerek konumunu ve yönünü değiştirmek.
İki koltuk sırası arasına yerleştirilen bu piller, tek bir şarjla %30 daha uzun seyahat etme potansiyeline sahip olacak. Bu yöntemi kullanarak üreticiler, günümüz seviyelerine benzer bir menzili korumak için daha küçük bir pil de kullanabilirler. Ayrıca, Page-Roberts tarafından doğrulanan verilere göre, bu fikir seri üretime geçtiğinde, üretim maliyetleri %36 oranında azaltılabilecek.
Otomobil tasarımı da önemli ölçüde değişecek
Birleşik Krallık merkezli bir startup olan Page-Roberts’ın pilleri, resimde gösterildiği gibi, aracın yüksekliğinin yarısını kaplıyor. Şirket böylece yüksekliği düşürmeyi ve aynı zamanda otomobilin tasarımını iyileştirmeyi mümkün kılmak istiyor. Bu sayede tasarımcılar da otomobilin dışını yeniden tanımlama konusunda daha fazla esnekliğe sahip olacak.
Page-Roberts, boşluğa müdahale etmemek veya rahatsızlık vermemek için de arka koltukları arkaya bakacak şekilde döndürmüş. Böylece dikey pil takımı, yatar koltuklar arasına daha iyi oturması için açılandırılmış. Şirket, pillerin yolcu bölmesinin içine sığdırılmasının, otomobilin tasarımının yanı sıra kullanıcı deneyimini de iyileştireceğini düşünüyor.
Ancak aynı zamanda geliştirilmekte olan dikey piller için bu tasarımın bazı sakıncaları da mevcut. Piller ön ve arka sıralardaki yolcular arasında fiziksel bir bariyer görevi göreceğinden, bu düzenleme iç mekanın pratikliğini sınırlayabilir. Bu, daha düşük koltuk yüksekliklerine ve daha kısa bir dingil mesafesine yol açabilir, bu nedenle yalnızca daha sportif modellerde uygulanabilir.
Şirket, bu pozisyonun darbeye maruz kalmayı azalttığını ve çarpışma için kullanılan yapı malzemelerinde 35-75 kg arasında tasarruf sağladığını iddia ediyor.
Firmanın patentini aldığı bu yeni konsept ile otomobil için enerji tasarrufu gibi çeşitli yönlerin iyileştirilmesi hedefleniyor. Normalde pilin altında yer alan soğutma sisteminin konumu ise bu tasarımda belirtilmemiş.