in

Facebook, sayfa başına reklam sayısını azaltacak

Facebook, sayfa başına reklam sayısını azaltacak
Facebook, sayfa başına reklam sayısını azaltacak

Facebook reklam performansını arttırmak için, sayfa başına gösterilen reklam sayını sınırlandıracak. 2021 yılının Şubat ayında başlayacak uygulama ile, reklamlardan elde edilen dönüşüm oranının yükseltilmesi amaçlanacak.

Facebook Reklam Pazarlama Başkan Graham Mudd, Facebook reklamları ile ilgili önemli bir açıklamaya yaptı. Bu açıklamada, Facebook’un önümüzdeki yıl itibari ile bir sayfada gösterilen reklam sayısını sınırlandırmaya başlayacağı ifade edildi.

Mudd, geliştiricilerin değişime hazırlanabilmesi ve daha iyi adapte olabilmesi adına, söz konusu duyuruyu erkenden yapmayı uygun gördüklerini dile getirdi. Buna göre Facebook 2021 yılının Şubat ayından itibaren, sayfa başına gösterdiği reklamları sınırlayacak.

Reklamların sınırlandırılması performansı artıracak

Graham Mudd tarafından yapılan açıklamaya göre, Facebook, sayfa başına gösterdiği reklam sayını azaltarak, reklamlardan elde edilen performansı artırmaya çalışacak. Bu sayede reklamlara ödenen ücretler de azalmış olacak. Dev şirket, reklam ürünlerine daha fazla otomasyon katmak için, makine öğreniminden yararlanacak. Facebook, reklamları büyütmeden veya reklamların işe yaramadığına karar vermeden önce ilgili reklamı, yeterli sayıda kişiye gösterecek.

Pazarlamacılar, Facebook’ta bir reklam kampanyası oluşturduğunda, ilgili reklam ilk olarak bir öğrenme aşamasına girer. Bu sırada, Facebook’un reklam dağıtım sistemi, reklamı sunmanın en verimli yolunu bulmaya çalışır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Facebook’un yeni AR gözlükleri, işitme duyusunu insanüstü seviyelere çıkaracak

Bir sayfaya ne kadar çok sayıda reklam eklenirse, Facebook’un hangi reklamların daha iyi çalıştığını ve daha fazla bütçeyi hak ettiğini istatistiksel olarak anlaması o kadar çok zorlaşır. Sistemde çok fazla sayıda reklam varsa, Facebook, herhangi bir reklam hakkında yeterince bilgi edinemez. Çünkü reklam yoğunluğundan ötürü her bir reklam olması gerektiğinden daha az, daha seyrek yayınlanır.

Fakat reklamların belirli bir eşiğin altında tutulması, Facebook’a yapılan reklam yatırımlarının daha iyi bir şekilde sonuçlanmasını sağlar. Reklam verenler, oluşturdukları reklamlardan daha yüksek bir performans elde eder.

Facebook, sayfa başına reklam sayısını reklam verinin bütçesine göre ayarlayacak. Buna göre 100 bin dolardan daha az bir bütçe için küçük ve orta boyutlu sayfalar 250 reklam ile sınırlandırılacak. 100 bin ila 1 milyon dolar arası reklam harcamalarda ise, orta ve büyük boyutlu sayfalar bin adede kadar reklam gösterimi yapılabilecek. 1 milyon ila 10 milyon dolar arasındaki reklam bütçleri için büyük sayfaların reklam eşeği 5 bin reklama kadar çıkacak. Son olarak son 12 ayda 10 milyon dolardan fazla yapılan harcamalar için en büyük sayfalarda 20 bin adede kadar reklam yayınlanabilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Senatör: Orlando saldırganının Facebook aktiviteleri açıklansın