ABD’deki olaylar sonrasında sahte haberler ve ayrımcılık konusunda gerekeni yapmadığı düşünülen Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlara tepkiler kadar, şirketlere karşı başlayan reklam boykotu da büyüyor. Boykot kararı alan şirketler arasında Unilever, Honda ve Verizon gibi devler dikkat çekiyor.
Facebook ve Twitter için reklam boykotu yapan şirketler
Honda’nın ABD bölümğ, Cuma günü yaptığı açıklamayla Facebook reklam boykotu yapan şirketler arasına katılacağını belirtti ve sosyal ağı boykot eden şirketler arasındaki ilk otomotiv şirketi oldu. Marka, yaptığı basın açıklamasında, “Nefret ve ırkçılığa karşı birleşen insanların yanında olmak” için Facebook ve Instagram’da reklam yayınlamayı Temmuz ayı boyunca duraklatacağını söyledi.
Unilever ise ABD’de en azından yıl sonuna kadar Facebook, Instagram ve Twitter’daki tüm reklamları duraklatacağını açıkladı.
- Facebook, kullanıcıların siyasi reklamları kapatmasına izin verecek
- Android’de rahatsız edici görseller ve reklamlar nasıl engellenir?
- Chrome çok kaynak tüketen reklamları engellemeye hazırlanıyor
Verizon ise Facebook’taki harcamalarını duraklatan en büyük reklamveren oldu.
Kanada’daki Etkileşimli Reklamcılık Bürosu tarafından toplanan 200’e yakın reklamveren “güven açığı” olduğunu belirttikleri bir çağrı yaptılar.
Şirketlere baskı yaparak Facebook ve Instagram’da reklam boykotu başlatan #StopHateForProfit kampanyası, işe yaramışa benziyor. Bu kampanyaya katılanlar arasında Ben & Jerry’s, Eddie Bauer ve Arc’teryx yer alıyor. Bu şirketlerden Ben & Jerry’s, Facebook ve Instagram reklamlarını 1 Temmuz’dan itibaren duraklatacak, Eddie Bauer ve Arc-teryx ise Twitter reklamlarını Temmuz ayının sonuna kadar durdurdu.
Facebook karşıtı bir boykota katılan markalar arasında da North Face, Patagonia ve REI yer alıyor. Bu boykotun ana konusu ise medya devinin nefret söylemi ve yanlış bilgilendirme konusundaki eylemlerinin yetersiz oluşu. Markalar, planlarını #StopHateforProfit etiketi ile işaretlenmiş ayrı tweet’lerle açıkladılar.
North Face ve REI, sosyal ağları platformunu, nefret söylemi içeriklerini kaldırma konusunda çok daha agresif olmaya zorlayan #StopHateforProfit kampanyasının bir parçası olarak Facebook’u boykot etme planlarını açıklayan ilk markalardı. Patagonia ise uzun zamandır sosyal ve politik konularda mesajlar veriyor.
Boykotların, Facebook yöneticilerinin reklamverenlerle daha doğrudan görüşmelerde bir sorunu kabul ettiklerini gösterdiği belirtiliyor. Boykotun arkasındaki gruplar geçen hafta Los Angeles Times’da çıkan tam sayfa reklamla, pazarlamacıları Temmuz ayında Facebook’ta harcamalarını durdurmaya çağırdı.