in

Garanti belgesi saklama zorunluluğu yeni düzenlemeyle kaldırıldı

Garanti belgesi saklama zorunluluğu yeni düzenlemeyle kaldırıldı
Garanti belgesi saklama zorunluluğu yeni düzenlemeyle kaldırıldı

Garanti belgesi saklama zorunluluğu, Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yer alan yeni bir düzenleme ile birlikte kaldırıldı. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, yaptığı açıklamada, bundan sonra tüketicilerin garanti belgesi veya servis fişi gibi belgeleri saklamak zorunda kalmayacaklarını ve bunların elektronik olarak iletilebileceğini söyledi.

Bugün satın alınan hemen her ürün ile birlikte gelen garanti belgeleri bazen can sıkıcı bir hale gelebiliyor. Zira bu belgeleri uzun yıllar boyunca saklamak zorunda kalmak, bazı problemleri de beraberinde getiriyor. Bu problemlerin başında, söz konusu belgelerin kaybolması veya zarar görmesi yer alıyor. Aynı şeklide çok sayıda ürün için toplanan belgeleri bir yerde muhafaza etmek bazen zor olabiliyor.

Fakat bu zorunluluk, yeni düzenleme ile birlikte nihayet ortadan kalkıyor. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın da ifadesi ile, Türkiye’de yeni bir dönem başlıyor. Buna göre tüketiciler bundan sonra herhangi bir garanti belgesi, servis raporu ve benzeri belgeyi fiziksel olarak saklamak zoruna kalmayacak. Zira firmalar bu tür belgeleri internet üzerinden de tüketiciye iletebilecekler.

Garanti belgesi saklama zorunluluğu ile ilgili düzenleme Resmi Gazete’de yayınlandı

Garanti belgesi saklama zorunluluğuyla ilgili düzenleme Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yayınlanarak resmiyet kazandı. Böylelikle, garanti belgesi konusunda oldukça büyük bir değişimin adımları atılmış oldu.

Bilindiği üzere tüketiciler daha önce garanti belgesini saklamak konusunda bazı problemler ile karşı karşıya kalıyorlardı. Bu belgeleri kaybetmek, çoğu zaman garanti hakkının da sona ermesi anlamına geliyordu. Zira garanti süresi bitmemiş olsa bile, garanti belgesi kaybolan bir ürün için servis desteği almak mümkün olmuyordu. Resmi Gazete’nin bugünkü sayısında yer alan Garanti Belgesi, Satış Sonrası Hizmetler ile Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu Yönetmelikleri kapsamındaki değişiklikler, bu problemi oradan kaldırmış oldu.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, tüketicilerin haklarını ararken çeşitli sıkıntılarla karşılaştıklarını ve yeni sistem ile birlikte bu sıkıntıların büyük oranda ortadan kalkacağını söyledi. Bakanın ifadelerine göre yeni sistemde ne tüketiciler ne de satıcılar ek bir maliyet ile karşılaşmak zorunda kalmadan, garanti belgelerini elektronik olarak düzenleyip, sunabilecekler.

Ayrıca, tüketiciler diledikleri taktirde, satıcılardan yazılı, fiziksel bir belge alma hakkına sahip olacak. Bu belgeler için imza ve kaşe şartı aranırken, elektronik belgeler için herhangi bir kaşe veya imza şartı aranmayacak. Yani elektronik ortamda gönderilmiş bir garanti belgesinde imza veya kaşe bulunmasa bile, geçerli olacak. Ayrıca satıcılar, bu belgelerin tüketiciye ulaştırılmasında ve ispatından sorumlu olacak.

Yapılan yeni düzenleme yalnızca garanti belgesi ve servis fişlerini kapsamayacak Bakan Pekcan tarafından verilen bilgilere göre kullanım kılavuzları da bundan sonra elektronik olarak tüketicilere ulaştırılabilecek.