Tokyo’daki bir sonraki Olimpiyat Oyunları devrim niteliğinde olacak çünkü beyzbol, motor sporları ve bisiklete binmeyi içeren ilk Sanal Olimpiyat Serisine tanık olacağız. Etkinlik 13 Mayıs – 23 Haziran tarihleri arasında yapılacak ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) tarafından düzenlenecek.
Yüzüncü yıl dönümüne denk gelen bu spor etkinliğinin tarihinde ilk kez, eSports ile dijital bir versiyon olacak. Bu durum, geleneksel spor organizasyonlarında video oyunlarının artan önemini gösteriyor.
İlk Sanal Olimpiyat Oyunları 13 Mayıs – 23 Haziran tarihleri arasında yapılacak
Organizasyonda beş spor dalı olacak, beyzbol, bisiklet, kürek, yelken ve motor sporları yer alacak. IOC, her bir etkinliği düzenleyecek olan bu sporların federasyonlarıyla ortaklık kurdu.
Sanal araba yarışı için, Uluslararası Otomobil Federasyonu bu türün klasiği olan Gran Turismo video oyununu seçti; Dünya Beyzbol ve Softbol Konfederasyonu, Konami’nin eBaseball Powerful Pro Baseball 2020’yi seçti; Uluslararası Yelken Federasyonu, 1 milyondan fazla aktif oyuncudan oluşan bir topluluğa sahip bir unvan olan Virtual Regatta’yı seçti; Uluslararası Bisiklet Birliği, kapalı alan bisikletçiliğine yönelik uygulamaların geliştiricisi Zwift ile işbirliği yapacak; Uluslararası Kürek Dernekleri Federasyonu ise açık bir formatı tercih etti.
Tokyo’daki etkinlik, IOC’nin gelecekteki etkinliklerde genişletmeyi umduğu Sanal Olimpiyat Oyunları tarihindeki ilk kilometre taşı olacak. Hatta sunumda futbol (FIFA), basketbol (FIBA), tenis (ITF) ve Taekwondo (WT) federasyonlarının da katılıma ilgi gösterdiği ifade edildi. Şimdilik bunların hepsi sporla ilgili video oyunları. Gelecekteki organizasyonlarda League of Legends veya Dota 2 gibi video oyunlarını görmeyi de umuyoruz.
Geniş kitlelere ulaşmak için açık bir format
Oyunların en çekici özelliklerinden biri, yarışmaya herkesin evden katılabilecek olması. Kuruluş, en fazla sayıda kullanıcının çevrimiçi katılımını en üst düzeye çıkarmak için açık bir senaryo seçti. Farklı modaliteler için kayıt yöntemleri ve seçilen etkinliklerde yer alan ödüller yakında açıklanacak.
Yapılan açıklamada, “Sanal Olimpiyat Oyunları, sanal sporlar alanında yeni izleyicilerle doğrudan etkileşimi artırmayı amaçlayan yeni, benzersiz bir Olimpik dijital deneyim. Konsepti ise IOC’nin Dijital Stratejisi ile uyumlu. Spora katılımı teşvik ediyor ve özellikle gençliğe odaklanarak Olimpik değerleri destekliyor.” ifadesine yer verildi.
ESports ve IOC arasındaki müzakere masası başkanı ve Uluslararası Bisiklet Birliği Başkanı David Lappartient, Sanal Olimpiyat Oyunlarının “sanal spor dünyası ve dünya için heyecan verici bir adım olacağına” işaret etti.