Outlook takvimini başkalarıyla paylaşma, zaman zaman gerekli bir durum olabilir. Esasen Outlook’ta takvimi paylaşmak kolaydır, ancak paylaşımı nasıl yaptığınız, ilgili kişilerin erişimde sıkıntı yaşamasını istemiyorsanız önemlidir. Alıcının sizinle aynı ağda ya da şirkette olup olmadığına bakmadan, Outlook takvimini başkalarıyla paylaşma nasıl yapılıyor, bakalım.
Outlook takviminizi, sizle aynı e-posta sunucusuna sahip şirket içi bir kişiyle ya da şirket dışı biriyle paylaşma süreci benzerdir. Ancak alıcıların, paylaşılan takvime erişim şekli farklı olabilir. Özellikle şirket dışındaki kişiler Outlook kullanmıyorsa… Yine de oldukça basit ve nasıl çalıştığı çok açık bir süreç. Paylaşılan Outlook takvimine erişmekte zorlanan kişiler, yazıya göz atabilir.
Outlook takvimini başkalarıyla paylaşma | Şirket içi
Aynı organizasyonda yer aldığınız bir kişiyle takvim paylaşmak, süreç oldukça basit. Bunun için, Outlook’ta takvimi açın ve ardından Giriş>Takvimi Paylaş>Takvim’e tıklayın.
Outlook’u birden fazla hesap için kullanıyorsanız, paylaşmak istediğiniz hesap için takvimi seçtiğinizden emin olun.
Takviminize kimlerin erişimi olduğunu gösteren “Takvim Özellikleri” penceresi, “İzinler” sekmesinde açılacaktır. Varsayılan olarak Outlook, kuruluşunuzdaki herkesin meşgul olduğununuzu görebileceği şekilde ayarlanmıştır. Aksi durumda bir bilgi gösterilmez. Ancak bilgi işlem departmanı bunu farklı şekilde ayarlamış da olabilir.
- Takviminizi, biriyle paylaşmak için “Ekle” butonuna tıklayın.
- Bu işlem adres defterinizi açacak ve varsayılan olarak şirketinizdeki kişileri gösterecektir. Takviminizi paylaşmak istediğiniz kişiyi ekleyin ve ardından “Tamam”ı tıklayın.
- Seçtiğiniz kişi, “İzinler” penceresinde görünür. Varsayılan olarak, isterseniz değiştirebileceğiniz “Tüm ayrıntıları görüntüleyebilir” izin düzeyine sahip olurlar.
- İşiniz bittiğinde takviminizi paylaşmak için “Tamam”ı tıklayın.
- Birinin sizinle paylaştığı bir takvimi görüntülemek için Giriş>Takvim Ekle>Paylaşılan Takvimi aç seçeneklerini takip edin.
- Açılan pencerede sizinle bir takvim paylaşan kişinin adını girin ve ardından “Tamam”a tıklayın.
Takvim artık sol taraftaki “Paylaşılan Takvimler” listesinin altında görüntülemeniz için görünecektir.
Outlook takviminizi şirket dışında biriyle paylaşma
Çalıştığınız kurumun dışında, Outlook takvimini başkalarıyla paylaşma için, süreç oldukça basit. Takvimi Outlook’ta açın ve ardından Giriş>Takvimi Paylaş>Takvim’e tıklayın.
Outlook’u birden fazla hesap için kullanıyorsanız, paylaşmak istediğiniz hesabın takvimini seçtiğinizden emin olun.
Takviminize kimlerin erişimi olduğunu gösteren “Takvim Özellikleri” penceresi, “İzinler” sekmesinde açılacaktır.
- Takviminizi biriyle paylaşmak için “Ekle” butonuna tıklayın.
- Bu işlem, adres defterinizi açar. “Adres Defteri” açılır menüsünde, “Kişiler”i tıklayın.
- Bu adımda, adres defterinizdeki tüm harici kişiler görüntülenir. Takviminizi dışarıdan bir kişiyle paylaşmak istiyorsanız ve o kişi gösterilmiyorsa, önce o kişiyi eklemeniz gerekir.
- Takviminizi paylaşmak istediğiniz kişiyi ekleyin ve “Tamam”ı tıklayın.
- Seçtiğiniz kişi “İzin” penceresine eklenecektir. Varsayılan olarak bu kişiler, “Tüm ayrıntıları görüntüleyebilir” izin düzeyine sahip olur. Ancak bunu dilerseniz değiştirebilirsiniz. Şirketinizdeki kişilerle paylaşmadan farklı olarak, bu kişilere “düzenleme” ya da “yetki verme” hakları veremezsiniz.
- İşiniz tamamlandığında takvimi paylaşmak için “Tamam”ı tıklayın.
- Bunun ardından takvimi paylaştığınız kişiye bir e-posta gönderilir.
- “Takvimi kabul et ve görüntüle”yi tıklarlarsa, paylaşılan takvimin kullanıma sunulacağı bir Microsoft hesabında oturum açmak için Outlook web sitesine yönlendirilirler.
Bu süreç oldukça sorunsuzdur ancak Microsoft’a ait olmayan bir mail kullanılıyorsa, çok yardımcı olmaz. En popüler takvim uygulaması olduğundan, paylaşılan bir Outlook takvimini, Google takvimine nasıl ekleyeceğinizi göstereceğiz.
- Outlook’ta “kimden” adresini değiştirme [Nasıl Yapılır]
- Outlook çeviri özelliği nasıl kullanılır?
- Outlook masaüstü bildirimi kapatma [Nasıl Yapılır]
Outlook takvimi, diğer takvimlere nasıl eklenir?
Outlook takvimini aldıktan sonra, diğer takvimlere entegre etmek oldukça basit. E-postanın altında bir “Bu URL” bağlantısı yer alacak.
- Bu URL’e sağ tıklayın ve “Bağlantıyı kopyala”yın.
- Google Takvimi’ni açın ve “Takvim ekle”nin yanındaki üç noktayı tıklayın, ardından “URL’den” seçeneğini tercih edin.
- E-postadan kopyaladığınız URL’i yapıştırın ve ardından “Takvim Ekle”yi seçin.
- Takvim, sol taraftaki “Diğer takvimler” listesinde görünecektir.
- Yine de bu pek sade bir görünüm sunmayabilir, özellikle gösterilmesi gereken birden fazla takim varsa… İmleci adın üzerine getirip, sondaki üç noktayı ve ardından “Ayarlar”ı tıklayın ve yeniden adlandırın.
- Ad alanını, olmasını istediğiniz şekilde değiştirin ve ardından “Ayarlar”ın yanındaki geri okunu tıklayın.
Artık takviminiz, daha arkadaş canlısı yeni bir isme sahip…
E-postadan kopyaladığınız URL, isim benzerliğine rağmen Apple ile alakası olmayan bir format olan iCalendar (.ics) URL’idir. iCalendar formatı, tüm büyük sağlayıcılarda kullanılabilen, 20 yıldan uzun süredir kullanılan bir takvim formatıdır. Kullandığınız tüm takvim uygulamaları, Apple, Yahoo ua da Thunderbird de olsa, .ics formatında bir takvimi kabul edecektir.
Outlook takvimini başkalarıyla paylaşma işlemi, işte bu kadar kolay ve pratik bir süreç.