Outlook’ta imza nasıl oluşturulur ve düzenlenir sorusu, Outlook’u yoğun şekilde kullanan herkesin yanıtını merak ettiği bir soru.
Outlook, yeni iletilere, yanıtlara standart bir imza eklemenize olanak tanıyor. Hatta yeni mailler ve yanıtlar için farklı varsayılan imzalar dahi uygulayabilirsiniz. Dilerseniz, herhangi bir iletiye anında uygulayabileceğiniz ek imzalar da oluşturabilirsiniz. Outlook’ta imza nasıl oluşturulur sorusuna detaylı bir şekilde yanıt verdik.
E-posta imzası, kim olduğunuz, ne yaptığınız ve ilgili kişinin sizinle nasıl iletişim kurabileceğine dair en etkili içerik. Birçok şirkette bu bir gereklilik ve kurumsal dünyanın olmazsa olmazlarından… İmzanız, çoğu zaman siz bir işe başlamadan önce belirlenmiş olur.
Outlook, katı sınırları olan bir imza sistemi sunmuyor. Şirketiniz tarafından size bir imza verilmediyse ya da Outlook’u bireysel anlamda kullanırken bir imzaya ihtiyacınız varsa, kendiniz rahatlıkla oluşturabilirsiniz.
Adım adım Outlook’ta imza nasıl oluşturulur ve düzenlenir?
Outlook’ta imza oluşturma ve düzenleme için, aşağıdaki adımları izleyin:
- Bunun için Dosya>Seçenekler>Posta’yı tıklayın ve ardından “İmzalar” butonuna tıklayın.
- Bu pencerede, imzalayı ekleyebilir, düzenleyebilir ve silebilirsiniz. Yeni bir imza eklemek için “Yeni”yi tıklayın.
- Yeni imzanıza bir isim verin ve ardından “Tamam”ı tıklayın.
- Yeni imzanız, imza listesinde görüntülenecek ve imzanın içeriğini de, “İmzayı düzenle” kısmından her zaman güncelleyebilirsiniz.
Resim, bağlantı ve kartvizit ekleme seçenekleri gibi, birçok imza biçimlendirme aracı mevcuttur. Bu biçimlendirme araçlarını her türlü bilgiyi eklemek için kullanabilirsiniz. Resmi bir imzada olması gereken bilgiler şu şekilde:
- Tam adınız
- Telefon numaranız (Varsa kişisel cep telefonunu numaranız)
- Şirketinizin web sitesi.
Kişisel olarak imza oluşturuyorsanız, içine hangi bilgileri koyacağınız size bağlı. Ancak kurumsal bir iş için e-posta imzası oluşturuyorsanız, eklemeniz gereken belli bilgileri kontrol etmelisiniz.
İmzanızı istediğiniz şekilde oluşturduğunuzda, onu varsayılan yapma zamanı geldi demektir. Önce doğru posta kutusunu seçmelisiniz. Outlook’u birden fazla posta kutusuna erişecek şekilde kullanıyorsanız bu önemlidir. Ardından, “Yeni iletiler için” bir imza ve “Yanıtlar / Yönlendirmeler” için de bir imza belirleyin.
- Outlook’ta birden fazla hesap yönetme [Nasıl Yapılır]
- Outlook başlangıç klasörü değiştirme [Nasıl Yapılır]
- Outlook’ta Google Takvimi görüntüleme [Nasıl Yapılır]
Varsayılan olarak bir imzanızın olması zorunlu değil. İmzasız başlamak isterseniz, açılır menüde “Yok” seçeneğini tercih edin.
Outlook’ta imza sınırı yok, dilediğiniz kadar imza oluşturabilirsiniz, sorunsuz bir şekilde kullanılan 15’e yakın imza kullananlar mevcut. Maksimum imza sayısının 128 olduğuna dair iddialar olsa da, henüz kanıtlanmadı…
Yeni bir ileti oluşturduğunuzda ya da mevcut bir iletiyi yanıtladığınızda, ilettiğinizde, Outlook varsayılan imzayı uygular. Ancak, menüden “İmza” kısmına giderek, istediğiniz farklı bir imzayı seçebilirsiniz.
Yeni bir imza seçtiğinizde bu, varsayılan imzanın yerini alır. Varsayılan e-posta imzalarına, özellikle kişisel, kurumsal ya da farklı amaçlarla birçok e-posta adresini Outlook’ta kullanıyorsanız, dikkat etmelisiniz. Zira iş için gelen bir maile, kişisel e-postanızın imzası ile yanıt vermeniz hoş olmayabilir.