Sosyal medyada başarılı olma rehberini sizin için hazırladık! Bu rehberde, Facebook, Instagram, Twitter veya başka bir platformda olsun, sosyal medyada nasıl dikkat çekileceğini ele alacağız.
21. yüzyılda başarılı bir marka için güçlü bir sosyal medya varlığına sahip olmak neredeyse bir gereklilik. Bunu düşünün, 2015’te Facebook, tüketicilerin hem çevrimiçi hem de çevrimdışı satın alma kararlarının yarısından fazlasını etkiledi. Bu rakam 2014’te yüzde 36’ydı ve sosyal medyanın tüketici tutumları üzerindeki etkisini gösteriyordu.
Ayrıca müşteri hizmetlerinde sosyal medyada varlık göstermek giderek daha önemli hale geliyor. Yönlendirmeli pazarlama yazılımı şirketi Ambassador‘a göre, günümüz müşterilerinin yüzde 33’ü bir firmayla telefon yerine sosyal medya aracılığıyla iletişim kurmayı tercih ediyor ve sosyal medyada olumlu bir müşteri hizmetleri deneyimi yaşayan tüketicilerin yüzde 71’i büyük olasılıkla şirketi öneriyor. Neyse ki, bugünkü yazımızda sosyal medyada nasıl dikkat çekileceğini ele alacağız.
Sosyal medyada başarılı olma rehberi
Tüketicilerin sosyal medyada kendilerini olumlu temsil eden markalardan satın alma olasılıkları daha yüksek olsa da, yeni prosedürler ve süreçler orijinal içeriğin zamanında üretilmesine yardımcı olabilir. Firmanız sosyal medya yaratıcılığı alanında duvara tosladığında, dikkat çekmesi ve takipçileriniz arasındaki etkileşimi artırmak için bu 25 popüler gönderi fikrinden birini ve bunlardan emin olmak için bazı yararlı ipuçlarını düşünün. O halde lafı daha fazla uzatmadan, sosyal medyada başarılı olma rehberimize geçelim.
Yeni ürün duyuruları yapın
Şirketiniz yeni bir ürün veya hizmet sunduğunda mutlaka takipçilerinize bir sosyal medya gönderisi ile haber verin. Bu, yeni ürününüze olan ilgiyi artırmaya yardımcı olabilir. Merak yaratmak bir ürün lansmanı için heyecan ve beklenti oluşturmak ürününüze olan ilginin artmasını sağlar, bu nedenle önceden ipuçlarına göz atın. Ancak, büyük duyurudan önce çok fazla bilgi vermediğinizden emin olun, aksi takdirde ortada duyuru yapılacak bir şey kalmaz.
Ürün kullanım fikirlerini paylaşın
Hayranlarınızla, ürün veya hizmetinizin kullanımı hakkında her şeyi özetleyen bir gönderi paylaşın. Ürününüzün çeşitli şekillerde kullanılabileceğini görseller ve kısa açıklamalarla göstererek, potansiyel tüketicilerin iletmeye çalıştığınız kullanımı görselleştirmesini mümkün olduğunca kolaylaştırın.
Tüketici sorularını yanıtlayın
Tüketicileriniz aynı soruyu sormaya devam ederse, ürününüz veya hizmetinizle ilgili sık sorulan soruları ele alan bir gönderi paylaşmayı düşünebilirsiniz. Bu, pazarınız hakkında daha fazla bilgi edinmek için mükemmel bir fırsat olabilir. Öncelikle yinelenen sorguyu cevaplayın, ardından kapsamlı bir açıklama ile devam edin.
Müşterilerinize soru sorun
Alternatif olarak, şirketler sosyal medya sitelerini takipçilerine potansiyel bir ürün veya hizmet, bir ürün özelliği veya ilgi uyandıran bir konu hakkında ne düşündüklerini sormak için kullanabilir. İlgi çekici bir soru, özellikle de çeşitli yanıtlar üretebilecek bir soru, sosyal medyada bir tartışma başlatmak için mükemmel bir yöntemdir. Sektörle ilgili temalara bağlı kalırlarsa, profesyonel bir görünüm elde etmek isteyen işletmeler için idealdir.
Şirket kültürünü sergileyerek sosyal medyada nasıl dikkat çekilebilir?
Takipçilerinize şirketinizin ve kurum kültürünüzün ne olduğu hakkında fikir veren görseller ve videolar, onların markanıza daha bağlı hissetmelerine yardımcı olabilir. Grup partilerini, gezileri, ödül törenlerini, hayırseverlik faaliyetleri ve benzerlerini gösteren gönderiler mükemmel örnekler olabilir.
Kamera arkası içeriğini paylaşın
İşletmeler ayrıca takipçilerine benzersiz erişim sağlayan ve sahne arkasına göz atmalarına izin veren fotoğraflar ve videolar yayınlayarak ürünlerinin nasıl yapıldığını veya hizmetlerini sunmak için ne tür yeteneklere ihtiyaç olduğunu paylaşabilirler.
Müşterilerin gönderdiği fotoğrafları paylaşın
Müşterileriniz markanızın fotoğraflarını paylaştığında, ürün veya hizmetinizin nasıl çalıştığını gösterebilmeniz ve şirketinizi gösteren fotoğrafları paylaştığı için teşekkür etmeniz için bunları sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Markanızla ilgili tüm gönderileri takip edebilmeniz için, tüketicilerin ürün veya hizmetlerinize etiketleyebilmesi için kullanabileceği özel bir hashtag oluşturun.
Tüketici incelemelerini ve referanslarını paylaşın
Müşteriler bir şirketin ürününü veya hizmetini övebilir ve şirket, olumlu incelemeyi sosyal medya platformlarında paylaşarak müşteri memnuniyetini herkese gösterebilir. Bu çok basit: Tüketicinin paylaştığı gönderiyi tekrar paylaşın veya yorumlarını öne çıkaran bir grafik oluşturup paylaşın. Madalyonun diğer tarafında, şirketler müşterilerin markaları hakkında olumsuz ifadeler kullandığını gördüğü zaman, bu tür gönderileri veya yorumları ciddiye alarak sorunu çözmek için çaba sarf etmesi, şirketinin itibarı açısından kritik önem taşır.
Özel promosyonlar ve fırsatlar sunun
Müşterilerinize sosyal medya sayfalarınızı takip ettikleri için teşekkür etmenin popüler bir yolu ve ayrıca ilgi ve paylaşımları artırma stratejisi olarak, sosyal medyaya özel indirimler, satışlar veya diğer teşvikler sağlamak. İndirim uyguladığınız zaman, takipçileriniz tarafından ek paylaşım olasılığını artırmak için tüm sosyal medya platformlarınızda onları bilgilendirdiğinizden emin olun.
Kısa videolar yayınlayın
Sosyal medyadaki video içeriklerinin, video olmayan materyalden yaklaşık yüzde 50 daha fazla görüntülendiği kanıtlandı. Facebook’taki video gönderileri, diğer gönderilere kıyasla yaklaşık yüzde 65 daha fazla etkileşim alıyor. Yüksek kaliteli videolar harika olsa da, sosyal medyada paylaşılan videoların çok uzun veya maaliyetli bir iş olması gerekmez.
Canlı yayın yaparak sosyal medyada nasıl dikkat çekilir?
Facebook, Instagram, Twitter ve Snapchat’te, canlı yayın yapmak dikkat çekmek için mükemmel bir yöntem, çünkü geçiş yapanlar genellikle canlı ve anlık aksiyonu izlemeye daha meyilli olurlar. Belirli bir gün ve saatte aylık izleyici çekebilecek “Salı İpuçları” veya “Cuma Eğlenceli Gerçekler” gibi haftalık bir canlı yayın programı yapmayı düşünebilirsiniz.
Meme ve GIF kullanın
Mizah görüntüleri ve GIF’leri paylaşmak, dikkat çekmek için harika bir yöntem. Özellikle meme’lerin veya GIF’lerin içeriği sektörle ilgili temalara odaklandığında, özellikle eğlenceli ve neşeli bir tavır sergilemek isteyen markalar için etkili olabilir. Uyarı: Mesleki itibarı korumak isteyen işletmelerin bunları dikkatli kullanması gerekir, çünkü bunlar gereğinden fazla kullanıldığında ciddiyetsiz bir algı oluşmasına neden olabilir.
Şirket haberlerini paylaşın
Büyük bir işbirliği, göze çarpan yeni bir işe alım veya benzerleri bildirebilecek harika haberleriniz olduğunda, sosyal medyada takipçilerinizle paylaşın.
İlginç ve faydalı içerikler paylaşın
Sosyal medyada ilginç veya faydalı bir içerik paylaşıldığında, bir işletmenin tüketiciler arasında güven geliştirmesine ve kendini bu alanda uzman olarak konumlandırmasına yardımcı olabilir.
Sosyal medya paylaşım sektörü haberlerinde dikkat nasıl çekilir?
Yerel, ulusal veya küresel haberler bir markanın belirli bir sektörünü etkileme potansiyeline sahip olduğunda, şirket, belki de kurumsal uzmanların uzman görüşleri ile sosyal medya hesaplarında bu konuya ilişkin yayın yaparak kendisini konuyla ilgili bir otorite olarak konumlandırabilir.
Şirketinizin blog gönderilerini paylaşın
Tabii ki, hiçbir şey bir şirketin uzmanlık itibarını, işletmenin kendisinin bir temsilcisi tarafından yazılanlardan daha fazla geliştiremez. Firmanız bir blog yazısı yayınladığında, sosyal medya hesaplarınızda bunu paylaşabilirsiniz. Sosyal medyada paylaşılan blog yazıları her zaman taze olmak zorunda değildir; güncel olaylar eski bir içeriği tekrar ilgili hale getirebilir, bu nedenle onu yeniden paylaşmaktan çekinmeyin.
Kullanışlı araçları paylaşın
Siz veya firmanızdan biri, web tabanlı, sektörle ilgili bir araç veya kaynağı sık sık kullanıyor musunuz? Yoksa işinizde özellikle faydalı olan yeni bir tane mi keşfettiniz? Aracı faydalı bulursanız, takipçileriniz için de faydalı olabilir. Bunun gibi araçları sosyal medyada paylaşmaktan korkmayın; Bunu yapmak sadece takipçi kazandırmakla kalmayacak, aynı zamanda markanızı kendi alanınızda bir uzman olarak kurmanıza da yardımcı olacak.
Influence’ları kullanın
Sektörünüzde etkisi olan bir influencer’ın sosyal medya paylaşımlarınızı bir gün veya daha uzun bir süre boyunca devralmasını ve eğer bir bağ kurduysanız influencer’ın takipçilerini markanızla tanıştırmasını sağlayabilirsiniz.
Etkinlikleri duyurun
İşletmenizde özel bir etkinlik mi planlıyorsunuz? Duyuruyu yapın ve sosyal medyada bilgi verin, ayrıca markanızın sayfasına bağlı bir Facebook etkinliği oluşturarak takipçilerden gelen geri dönüşleri kabul edin. İpuçları ile düzenleyeceğiniz etkinliği önceden duyurmak, etkinliğiniz için heyecan ve beklenti oluşturmanıza yardımcı olabilir.
Fotoğraf yarışmaları düzenleyin
Müşterileri, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi kullanarak kendi fotoğraflarını yayınlamaya davet ederek markanızın tanıtımını yapabilirsiniz. Daha fazla katılımı teşvik etmek için markanızın ürünlerini ödül olarak vereceğinizi belirtin. Çevrimiçi pazar yerleri, pazarlamacılara yarışmalar düzenlemede ve yol boyunca potansiyel müşteriler toplamada yardımcı olabilir. Gerekli kodlama uzmanlığına veya bilgiye ihtiyacınız yok ve pazarlamacılar isterlerse kendi yarışma şablonlarını tasarlayabilirler.
Öğreticiler sunarak sosyal medyada nasıl dikkat çekilir?
Hiç kimse bir şirketin ürün veya hizmetini nasıl kullanacağını şirketin kendisinden daha iyi bilemez, bu nedenle bir video veya “Nasıl yapılır?” başlıklı bir gönderi, müşterilere ürün hakkında bilgi vermek ve aynı zamanda markanın bu konudaki uzmanlığını göstermek için mükemmel bir yöntem.
Sektör tahminleri yapın
Kendi alanında uzman olan bir ekibe sahip olduğunuz göz önüne alındığında, firmanızın sektörünüzde rüzgar estireceği pek çok fikri ortaya çıkabilir. Cesur olun ve gelişmekte olanı yakalayıp gelecekteki değişiklikler ve eğilimler hakkında bazı tahminlerde bulunun, ardından bunları sosyal medyada takipçilerinizle paylaşın. Eski bir takvim yılının sonu veya yeni bir takvim yılının başlangıcı, ileriye bakmak ve gelecek yılın neler getireceğine dair tahminde bulunmak için mükemmel bir fırsat.
Yanlış anlaşılmaların önüne geçin
Pazarınızı etkileyen en yaygın yanlış anlaşılmalar neler? Bir sosyal medya gönderisi ile kendinizi alanında uzman olarak öne çıkarın ve markanızın yeteneklerine ışık tutun.
Önemli günleri atlamamak
Alanınızdaki önemli bir anın yıl dönümü yaklaştığında, bir sosyal medya gönderisi ile kutlayabilirsiniz. Endüstri öncülerinin büyük gününü kutlamanın bir başka çeşidi de, onlara doğum günü dileklerinde bulunmak.
“Açıklama ekle” yazılı fotoğraflar paylaşın
Bu tür gönderiler, hayranları esprili bir yorum eklemeye davet ederek etkileşimi artırır.
Sosyal medya güncellemeleriniz için çekici kelimeler kullanın
Sosyal medyada dikkat çekmeyi istiyorsanız ilgi çekici kelimeleri öğrenmelisiniz. Çekim Yasası, “benzer benzeri çeker” der, bu nedenle, başkalarının arzu ettiği veya zevk aldığı bir şey üreterek başlayın. Sonuç olarak, bu davranış duygusal bir tepki oluşturur. Sosyal medyada ve blog başlıklarında dikkat çekmek için 5N 1K tekniğini kullanın:
- Ne?
- Nasıl?
- Neden?
- Nerede?
- Ne zaman?
- Kim?
Sosyal medya kullanıcılarının maruz kaldığı içerik pazarlaması yükünü fark etmeye başladığınızda, ziyaretçileri çekmek için sosyal medya güncellemelerinize daha fazla çaba sarf edilmesi gerektiğini anlıyorsunuz. Kullanıcı, “kim”, “ne”, “ne zaman”, “nasıl” ve “nerede” gibi ifadelerle kendilerine bir soru sormaya yönlendirilir. Blog başlıkları ve sosyal medya açıklamaları gibi bu kelimeler, bir okuyucunun sitenize girip girmeyeceğini belirler. Örneğin, şöyle bir konsepte başladığımızı varsayalım:
“Sosyal medya da sarf ettiğimiz çabalar neden boşa gidiyor, ters giden ne ve bunu nasıl düzeltebiliriz?”
Anlaşılması gereken ilk şey, bu soruların amacı okuyucuların bir cevaba ulaşmasını sağlamak. Hepimiz sosyal medyadaki gelişmelerden yararlanabiliriz, bu nedenle böyle bir şey sormak okuyucunun ilgisini çekecek ve onları “Neden yanlış yapıyorum?” diye merak etmeye yönlendirecek. Sitenize gelirlerse takip etmeleri ve paylaştıklarınız ile etkileşime geçmeleri için izler bırakmış olursunuz. Dışlanmak insanı mutsuz eder. Kullanıcılar bir şey hakkında bilgi sahibi olan son kişi olmak istemiyorlar. Pazarlamada bunun için bir terim var: “Kaybetme Korkusu”, bunu anlarsanız, o çok önemli 8 saniyede sizin için işe yarayabileceği anlamına gelir!
Sosyal medya SSS
Sosyal medyada neler trend?
İşte bugün sosyal medyada en popüler konulardan bazıları:
- Video içeriği, özellikle canlı video/yayın için büyük bir talep var.
- Sanal ve Artırılmış Gerçeklik
- Influencer Marketing için artan talep
Sosyal ağ güncellemesi nedir?
Sosyal ağ kullanıcıları, kanalların sosyal ağ güncelleme özelliğinden faydalanabilir. İnsanlar artık hayatlarında olup bitenler hakkında güncellemeler yapabilir, fotoğraf paylaşabilir ve hızlı teknolojik değişikliklerle dünya çapındaki herhangi bir sektörle ilgili en son haberlerden hakkında bilgi alabilir.
Sosyal medyanın neden olduğu sorunlar nelerdir?
Sosyal medya, nerede olurlarsa olsunlar bireylerin birbirleriyle iletişim halinde olmalarını sağlar. Hatta bir kişi hakkında bilinmesi gereken hemen hemen her şeyi internetten öğrenebilirsiniz. Bununla birlikte, çok sayıda araştırma, aşırı sosyal medya kullanımının kaygı, depresyon ve intihar gibi zihinsel sağlık sorunları riskini artırdığını ortaya koymuştur. Ayrıca, sosyal medyadaki aşağılama ve sözlü taciz anlamına gelen “sosyal medyaya saldırma”da da bir artış var.
En son çıkan sosyal medya uygulamaları nelerdir?
İşte en yeni sosyal ağ siteleri:
- Clubhouse
- Twitch
- Discord
- Caffeine
- BeReal
Bir sonraki büyük sosyal medya platformu hangisi olacak? (2022)
Clubhouse geliştiricisi, 2022’de bir sonraki büyük sosyal ağ platformu olmayı hedefliyor. Popülaritesi her geçen gün artıyor ve bir gecede Apple Store’un en çok indirilen uygulamalarından biri olmuştu. Clubhouse, konferans aramalarını, podcast’leri ve radyoları tek bir platformda birleştiren ses tabanlı bir sosyal ağdır. Kullanıcılar şu anda canlı yayınlarla odalara katılabilir ve takip ettikleri kişilerin belirli bir konu hakkında yaptığı konuşmayı dinleyebilir, bu da onu iPhone kullanıcıları için biraz özel bir uygulama haline gelmesini sağlıyor.
Sosyal medyada başarılı olma rehberi ile ilgili içeriğimizi beğeneceğinizi umuyoruz. Bunun yanı sıra, Twitter’da takipçi nasıl artırılır veya TikTok’ta nasıl daha başarılı olunur konulu diğer içeriklerimize göz atabilirsiniz.