TikTok kullanıcıları, Instagram tarafından TikTok’a rakip olarak geliştirilen Reels platformuna geçmeyi planlamıyor. Pek çok içerik oluşturucu, TikTok uygulamasını Instagram Reels’den daha başarılı buluyor.
TikTok’un Hindistan’da yasaklanmasının ardından Instagram’a entegre edilen Reels özelliği, pek çok ülkede kullanıma sunuldu. Her açıdan TikTok’a benzeyen yeni platform, direkt olarak TikTok kullanıcılarına hitap ediyor. Instagram, ABD’de de yasaklanması söz konusu olan uygulamanın kullanıcı kitlesini Reels ile çekmeyi planlıyor.
Fakat yapılan anketler, durumun şu an için o yöne gitmediğini gösteriyor. Buna göre pek çok TikTok içerik oluşturucusu, Instagram Reels, yerine TikTok kullanmayı tercih ediyor. Bu da
TikTok kullanıcıları Instagram Reels platformuna geçmeyi planlamıyor
Pazarlama ajansı Fanbytes, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdiği bir anketle, TikTok kullanıcılarının Instagram Reels hakkındaki görüşlerini aldı. Çok sayıda içerik oluşturucunun katılım gösterdiği anket, TikTok’a rakip olan Reels’in, beklenen ilgiliyi yakalayamadığını ortaya koydu.
Fanbytes tarafından yapılan ankete katılan TikTok kullanıcılarının yüzde 75’i, Reels’in aslında TikTok’un bir klonu olduğunu ve içeriklerini TikTok’tan Reels’e taşımayacaklarını ifade ettiler. Benzer sonuçlar, farklı siteler tarafından sağlanan geri bildirimlerle de ortaya konuyor.
Buna göre TikTok kullanıcıları, Instagram tarafından geliştirilen Reels platformuna geçmeyi planlamıyor. Zira TikTok, her açıdan Instagram Reels’den daha başarılı görülüyor. TikTok’un kullandığı algoritmalar, kitleleri büyütme konusundaki başarısı, efekt ve filtreler son olarak kullanıcılar için oluşturulmuş mükemmel keşfet sayfası, TikTok’un, Instagram Reels’e tercih edilmesini sağlıyor.
TikTok, kullanıcılarına 1 dakikaya kadar video oluşturma imkanı sunuyor. Instagram Reels’de ise bu 15 saniye ile sınırlı kalıyor. Ayrıca video düzenleme araçları konusunda da TikTok Instagram Reels’in önüne geçiyor.
Son olarak bir kullanıcı tarafından yayınlanan bir video, Instagram’ın Reels için oluşturduğu keşfet bölümüne yalnızca onaylı ve büyük hesaplar tarafından oluşturulan videoları eklediğini gösteriyor. TikTok ise bu açıdan Instagram Reels’den tamamen ayrılıyor. Zira herhangi bir TikTok kullanıcısı tarafından oluşturulan bir video Keşfet’e rahatlıkla düşebiliyor. Algoritma takipçi sayısına veya hesap güvenilirliğine bakmıyor.
Reels, Instagram’ın sahibi konumunda olan Facebook’un TikTok’a ilk rakip olma hamlesi değil. Zira dev şirket geçtiğimiz aylarda Lasso isimli bir uygulamayı daha kullanıma sunmuş fakat, başarıyı yakalayamayınca bu platformu kapatmak durumunda kalmıştı. Bakalım Instagram Reels, olası bir ABD yasağı sonrası TikTok’un yerini alabilecek mi?