Müşteri destek yazılımı Zendesk, Instagram uygulamasına entegre edilecek. Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre müşteriler, önümüzdeki yıldan itibaren, müşteri temsilcilerine doğrudan Instagram üzerinden ulaşabilecekler. API yardımı ile sağlanacak olan entegrasyon, müşteri desteği konusunda sosyal medya platformlarının aktif bir şekilde kullanılabilmesine olanak sağlayacak.
- Instagram Shopping ile mağaza açma [Nasıl Yapılır]
- Instagram, alışveriş özelliğini IGTV’nin ardından Reels’e de getiriyor
- Instagram, Reels ve alışveriş sekmelerini test ediyor
Geliştirdiği müşteri destek yazılımı deninde ilk akla gelen yazılımlardan bir tanesi olan Zendesk, oldukça önemli bir girişime imza atmaya hazırlanıyor. Şirket tarafından bugün yapılan bir açıklama göre, Zendesk, dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından biri olan ve Facebook bünyesinde yer alan fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram’a entegre ediliyor.
Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre, sosyal medya kullanıcıları, bundan sonra herhangi bir şekilde farklı bir uygulama geçiş yapmak zorunda kalmadan, Instagram üzerinden, müşteri destek temsilcileri ile bağlantı kurabilecek
Henüz beta sürümünde bulunan söz konusu entegrasyon, önümüzdeki yıl kullanıma sunulacak. Destek yazılımı alanında oldukça önemli bir yenilik olarak nitelendirilen bu özellik, ileride farklı sosyal medya platformlarına da eklenebilecek.
Sosyal medya, müşteri desteği konusunda önemli bir mecra haline gelecek
Şirket tarafından yayınlanan verilere göre, sosyal medya, müşteri desteği konusunda her geçen gün daha da çok kullanılan bir alan haline geliyor. Söz konusu veriler, WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter ve SMS üzerinden gelen destek taleplerinin, bu yılın Şubat – Ağustos aylarında neredeyse yüzde 50 oranında arttığını gösteriyor. Bu da Zendesk gibi önemli bir platformun, Instagram gibi sosyal medya platformlarına önem vermesini sağlıyor.
Zendesk, Instagram entegrasyonunu, bir API ile sağlamayı planlıyor. Kullanıcılar Instagram uygulaması üzerinden müşteri temsilcileri ile bağlantıya geçebiliyor. Ayrıca müşteri temsilcilerinden gelen yanıtlar, Instagram mesaj kutusunda görüntülenebiliyor.
Bilindiği üzere Facebook, Messenger, Instagram ve WhatsApp’ı alışverişin önemli bir ayağı haline getirmeye çalışıyor. Son dönemlerde bu mecralara gelen özellikler, insanların sosyal medyayı kullanarak bir takım alışveriş faaliyetleri yürütmesine olanak sağlıyor. Nitekim Facebook tarafından yapılan bir açıklama, Temmuz ayından bu yana sosyal medyadaki ticaret araçlarını kullanan işletme sayısının 180 milyondan fazla olduğunu gösteriyor. Bu da Zendesk gibi şirketleri bu konuda harekete geçiyor.
Zendesk, Instagram platformuna entegre edilen son yazılımların son örneğini olarak öne çıkıyor. Daha önce e-ticaret yazılımı sağlayıcısı BigCommerce Instagram’a entegre edilmiş ve müşterilerin doğrudan Instagram üzerinden alışveriş yapmalarına imkan sağlamıştı.