Instagram gibi milyonlarca kullanıcısı bulunan bir platformda mağaza açma, satışlarınızın önemli ölçüde artmasını ve gelirlerinizi yükseltmenizi sağlayabilir. Zira bugün, dünyanın her yerinden pek çok insan Instagram üzerinden alışveriş yapmakta ve pek çok ürünü bu platformda görüp, beğenip satın almaya karar vermektedir. Sosyal medyanın her geçen gün güçlendiği bu çağda Instagram gibi bir platformun sunduğu mağaza kurma imkanını kullanmamak satıcılar için büyük bir hata olur.
Peki Instagram’da mağaza nasıl açılır? Bir Instagram mağazası kurmak için neler yapmak gerekir? Bu yazıda Instagram Shopping özelliği ile mağaza açmak hakkında bilmeniz gereken tüm bilgilere yer vereceğiz. Şayet sizi de bir satıcı iseniz ve sanal mağazanızı sosyal medyaya taşımak istiyorsanız, bu adımları mutlaka takip edin. Ve e-ticaret faaliyetlerinizi Instagram’a taşıyın.
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza (İngilizce ismi ile Instagram Shop) ürün kataloglarınızı Instagram profilinize entegre etmenizi sağlayan yeni bir Instagram özelliğidir. Bu özellik sayesinde takipçileriniz, ürünlerinizi doğrudan Instagram üzerinden görüntüleyebilir. Ayrıca ürünlerinizi Hikayeler, IGTV, Reels ve profilinizdeki paylaşımlar sayesinde diğer kullanıcılara tanıtabilirsiniz.
Ayrıca Instagram Mağaza profiline sahip bir hesabın profil sayfasına Mağaza şeklinde yeni bir sekme eklenir. Kullanıcılar bu sekmeye dokundukları zaman, mağaza tarafından satışa sunulmuş ürünlerin bir listesini görür. Ayrıca bu ürünlerin fiyatı hakkında bilgi edinebilir.
Bir Instagram mağazası açmanın en iyi yönlerinden bir tanesi de, açtığınız mağazada yer alan ürünleri, paylaştığınız gönderilerde etiketleyebilmenizdir. Aşağıdaki örnekte de görebileceğiniz üzere paylaştığınız bir görseldeki ilgili yerlere, Instagram mağazanıza eklediğiniz ürünleri etiketleyebilirsiniz. Bu, Instagram Shopping ile mağaza açma işleminin getirdiği özelliklerden yalnızca bir tanesidir.
Instagram, bir görüntüye en fazla beş ürünü etiketlemenize olanak sağlayacaktır. Ayrıca paylaştığınız görselin sol alt köşesine gelen alışveriş butonu, kullanıcıların sattığınız ürünlere hızlı bir şekilde erişebilmesine olanak sağlayacaktır. Instagram, ürün etiketi eklediğiniz görüntüleri, işletme sayfanızda ayrı bir alışveriş bölümü üzerinden listeleyecektir.
Instagram’da mağaza kurmanın getirdiği avantajlar bunlarla da sınırlı değildir. Post paylaşımlarının yanı sıra dilerseniz, hikayeleriniz üzerinden de ürünlerinizi tanıtabilir ve aynı şekilde etiketleme yapabilirsiniz. İlgili etikete dokunan kullanıcılar direkt olarak satın alma sayfasına yönlendirilecek ve ürün hakkında daha fazla bilgiyi görebilme şansı yakalayacaktır.
Instagram Mağaza özelliği, şu an için belirli ülkelerde bulunan bazı işlemlere tarafından kullanılabilmektedir. Müşteriler, bir Instagram mağazasında sergilenen ürünler ile ilgili çok sayıda bilgiye ulaşabilmektedir. Bu bilgiler arasında;
- Ürünün adı
- Ürün resimleri
- Ürün açıklaması
- Ürünün fiyatı
- Satıcının web sitesine ait bağlantı
- Benzer ürünler
Instagram’da mağaza açmanın faydaları
Instagram üzerinden mağaza açma işlemi, satıcılara temel olarak üç konuda fayda sağlar. Bunlar, satıcıya gelir ve daha fazla sayıda müşteri olarak döner. Nitekim Instagram’ın mağaza özelliğini kullanan bazı yabancı girişimciler, bu sayede internet sitesi trafiklerini yüzde 25 oranında artırdıklarını ve aynı şekilde gelirlerinde de büyük bir oranda artış yaşadıklarını ifade etmektedirler.
İşte Instagram’da mağaza kurmanın faydaları.
Tüketiciler için alışverişi kolaylaştırır
Internette neredeyse sayısız miktarda e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Bu da rekabetin çok büyük bir oranda olmasına yol açmakta ve muhtemel müşterilerin sizi bulmasını zorlaştırmaktadır. Onlara Google üzerinden değil de, sürekli olarak vakit geçirdikleri bir sosyal medya platformu olan Instagram üzerinden ulaşmak, oldukça akıllıca bir çözümdür.
Instagram mağazanızı açarak ve hesabınız üzerinden paylaşımlar yaparak, çok sayıda kişiye oldukça kolay bir şekilde erişebilirsiniz. Aynı şekilde, ürünlerinize ilgi duyabilecek kullanıcıların alışveriş yapmasını da oldukça kolay bir hale getirmiş olursunuz.
Potansiyel müşterileriniz, Instagram hesabınızı ziyaret eder. Buradaki ürün kataloglarını inceler. Fiyat bilgisi de dahil olmak üzere ürünler hakkında çok sayıda bilgi edinir. Ve satın almaya karar verdiği takdirde direkt olarak Instagram üzerinden bu işlemleri gerçekleştirebilir. Veya daha sonra satın almak için onu kaydedebilir.
Üstelik Instagram tarafından sunulan yeni ödeme sistemi, alışveriş deneyimini çok daha iyi bir seviyeye çıkarabilir. Kullanıcılar, Instagram uygulamasından ayrılmak zorunda kalmadan, satın kişisel bilgilerini kaydederek (ad, e-posta, fatura bilgileri ve teslimat adresi), Instagram’ın ödeme sistemini kullanarak, alışverişlerini tamamlayabilir.
Ürünleri doğrudan tanıtmanıza izin verir
Instagram, hedef kitle ile bağlantı kurmak ve müşteri ilişkilerini derinleştirmek için, mükemmel bir platform haline gelmiştir. Bununla birlikte gönderilerin altına link eklemek normal kulanımda mümkün değildir. Yalnızca profil sayfasına tek bir link eklenebilmektedir. Bu da kullanıcıları farklı sayfalara yönlendirebilme konusunda biraz sıkıntılı bir yoldur. Hikayeye link ekleme özelliği ise çok daha sonradan gelmiş fakat yine de pek çok işletme sahibi için yeterli bir çözüm olamamıştır.
Instagram üzerinden mağaza açma işlemi ise tüm bu sıkıntılara son vermektedir. Zira bir Instagram mağazası oluşturduğunuzda, sitenizdeki tüm ürünleri Instagram’a entegre edebilirsiniz. Bu sayede kullanıcılar direkt olarak herhangi bir ürünün açıklamasında yer alan bağlantıya tıklayarak mağazanızın internet sayfasına ulaşabilir. Bu da sizi ‘Biyografimizdeki bağlantıya tılayın’ ‘Hikayedeki görseli yukarı doğru sürükleyin’ gibi uyarılar yapmaktan kurtaracaktır.
Potansiyel müşterilerinizi bulmanıza yardımcı olur
Instagram Shopping özelliği Keşfet sayfasına eklenmiş bir kategoridir aynı zamanda. Bu da, paylaştığınız görsellerin keşfet sayfasına düşeceği anlamına gelir. Yani kullanıcılar, Keşfet’te dolaşırlarken sizin ürünlerinize rastlayabilirler ve onları satın almaya karar verebilir.
Bu, mağazanızı daha fazla sayıda kullanıcıya ulaştırmak açısından oldukça mükemmeldir. Üstelik kullandığınız hashtag’ler ve Instagram algoritması sayesinde, sattığınız ürünler büyük oranda ilgili kişilere gösterilecektir. Yani bir Instagram mağazanız varsa, büyük reklam bütçeleri harcamadan potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz.
Instagram üzerinden mağaza açma
Instagram üzerinden mağaza açmak için sahip olmanız gereken ilk şey bir Facebook mağazasıdır. Zira Instagram, ürünlerinizi Facebook üzerinden çekecektir. Bir Facebook mağazası kurduktan sonra bunu Instagram’a entegre etmeniz ve Instagram tarafından verilecek onayı beklemeniz gerekmektedir. Peki bir Facebook Mağazası nasıl açılır? İşte yanıtı;
Facebook’da Mağaza nasıl açılır?
Bir Facebook Mağazası oluşturmanın iki yolu bulunmaktadır. Bunlar şu şekildedir;
Facebook’ta bağımsız bir mağaza oluşturun
Facebook’ta mağaza açmanın ilk yolu bir işletme profili açmaktır. Bu yöntemle işletmenizin bağlı olduğu ülkeye bağlı olarak siparişlerinizi doğrudan Facebook üzerinden alabilir ve ödemelerinizi de aynı şekilde Facebook üzerinden sağlayabilirsiniz.
Fakat biz Facebook’ta bağımsız bir mağaza açmanızı önermiyoruz. Zira Facebook, bir e-ticaret sitesine göre çok sayıda eksiğe sahip. Özel bir e-ticaret sitesinin sunduğu özelliklerin pek çoğundan mahrum.
Ayrıca hali hazırda mevcut bir e-ticaret siteniz varsa Facebook’ta mağaza kurmak gereksizdir. Bunun yerine ikinci yönteme başvurmak ve e-ticaret sitenizi direkt olarak Facebook’a entegre etmek, çok daha mantıklı bir yol olacaktır.
E-ticaret sitenizi Facebook sayfanıza entegre edin
Şayet Shopify gibi bir e-ticaret platformu kullanıyorsanız, ürün kataloğunuzu oldukça kolay bir şekilde Facebook sayfanıza entegre edebilirsiniz. Yani ürün listelerinizi tek tek manuel olarak Facebook’e eklemenize gerek kalmaz. Hali hazırda mevcut tüm ürünler, direkt olarak Facebook’a aktarılır. Bu işlem tamamen otomatiktir. Ve Facebook Mağazası’na gelen siparişler direkt Shopify üzerinden kontrol edilebilir. Facebook’ta mağaza açmanın en pratik yolu budur.
Özet olarak ifade etmek gerekirse Instagram üzerinde mağaza açma işlemi için üç temel şeye ihtiyacınız vardır. Bunlar;
- Shopify Mağazası
- Facebook Mağazası / Sayfası
- Instagram İşletme Profili
Adım Adım Instagram’da mağaza açma
Adım 1: Gerekli koşulları karşılayın
Bir Instagram Mağazası açmadan önce Instagram tarafından talep edilen tüm şartları karşılamanız gerekir.
İlk olarak herhangi bir hizmet satmak için Instagram Mağazası’nı kullanamayacağınızı belirtelim. Yalnızca satacağınız fiziksel ürünler için mağaza kurabilirsiniz. Ayrıca işletmenizin Instagram’ın ticaret politikalarına uyması gerekir.
Aynı şekilde işletmenizin, Shopping özelliği sunulan bir ülkede yer alması gerekmektedir. Instagram’ın kademeli olarak erişime açtığı bu özellik henüz bazı ülkelerde bulunmamaktadır. Instagram Mağaza özelliğinin kullanıma sunulduğu ülkelerin bir listesini görmek için Instagram Mağaza sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Şayet alışveriş özelliği bulunduğunuz ülke için mevcutsa, telefonunuzdaki Instagram uygulamasını en son sürüme yükselttiğinizden emin olun. Böylece bazı gönderilerin üzerinde alışveriş işaretini görebilir ve Instagram üzerinden alışveriş yapmaya başlayabilirsiniz.
Instagram üzerinden mağaza açma işlemi için bir işletme hesabınızın olması gereklidir. Şayet hesabınız bir işletme hesabı değilse, Ayarlar bölümünden bunu bir kaç saniye gerçekleştirebilir ve hesabınızı işletme hesabına dönüştürebilirsiniz. Bunun için aşağıdaki adımları takip etmeniz yeterlidir;
- İlk olarak Instagram uygulamasını açın
- Ardından profil sayfanıza girin ve ekranın sağ üst köşesinde yer alan üç çizgili simgeye dokun
- Açılan menünün alt kısmında yer alan Ayarlar seçeneğine basın.
- Instagram Ayarlar sayfasına yer alan Hesap seçeneğine dokunun.
- Ardından açılan sayfanın alt kısmında yer alan mavi renkli Profesyonel Hesaba Geçiş yazısına tıklayın.
Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra hesabınız bir işletme hesabına dönüşecektir. Bununla birlikte Instagram işletme hesabınızı, Facebook işletme sayfanıza bağlamanız gerekmektedir. Bunun için Facebook’taki sayfanızda yönetici olmanız gerekir. Aşağıdaki adımları takip ederek Instagram hesabınızı Facebook işletme sayfanıza bağlayabilirsiniz.
- Instagram Ayarlar menüsüne girin.
- Hesap seçeneğine dokunun
- Açılan sayfada yer alan Bağlı Hesaplar yazısına tıklayın.
- Ardından Facebook’u seçip gerekli talimatları izleyin.
Adım 2: Ürünlerinizi Facebook mağazanıza ekleyin
Yukarıda da ifade ettiğimiz üzere, Instagram ürün bilgilerini Facebook mağazasından çekecektir. Yani Instagram üzerinden mağaza açma işlemi için ilk olarak bir Facebook mağazasına sahip olmak gerekir. Bir makyaj mağazasısının Facebook ürün sayfası aşağıdaki şekildedir.
Henüz bir Facebook mağazası oluşturmadıysanız ilk olarak bir Shopify mağazası oluşturmanızı ve ürünlerinizi buraya eklemenizi tavsiye ederiz. Daha sonra Shopify mağazanızı Facebook sayfanıza kolay bir şekilde bağlayabilir ve ürünlerinizi Facebook mağazanıza doğrudan aktarabilirsiniz.
Bir Shopify mağazası oluşturduktan sonra mağazanızı Facebook sayfanıza bağlamak için Shopify kontrol panelinin sol tarafında, kenar çubuğunda yer alan Satış Kanalı seçeneğinin yanındaki artı işaretine tıklayın.
Hesabınızı Facebook’a bağladıktan sonra, ürün kataloğunuzu Facebook mağazanıza ekleyebilirsiniz. Bunun için Shopify kontrol panelindeki ürün yöneticisine gidin, ürünlerinizi seçin, açılır menüden Ürünleri Kullanılabilir Yap seçeneğini tıklayın ve Facebook’u seçin.
Adım 3: Shopify üzerinden Instagram satış kanalınızı oluşturun
Tıpkı Facebook için yaptığınız gibi Shopify üzerinden bir Instagram satış kanalı oluşturun. Bunun için aynı şekilde Shopify panelinde yer alan Satış Kanalı yazısının yanındaki artı işaretine tıklayın. Açılan seçenekler arasından Instagram’ı seçin. Ve artı işaretine dokunun.
Adım 4: Hesabınızın onaylanmasını bekleyin
Tüm bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra, tek yapmanız gereken Instagram’ın hesabınızı onaylamasını beklemektir. Bundan önce aşağıdaki kontrol listesine bakın ve her şeyi tam ve düzgün bir şekilde yaptığınızdan emin olun.
- Instagram profilini bir işletme profiline dönüştürme
- Instagram işletme profilini Facebook işletme profiline bağlama
- Shopify mağazasını Facebook sayfasına bağlama
- Facebook mağazası oluşturma ve Shopify ile senkronize etme
- Shopify üzerinden Instagram satış kanalı oluşturma
Bu adımların tamamını gerçekleştirdiyseniz, her şey tamam demektir. Instagram, size mağaza oluşturma izni vermeden önce, hesabınızı otomatik olarak inceleyecektir. Bu aşamada tek yapmanız gereken beklemektir. İnceleme süreci bir kaç gün veya daha fazla sürebilir. Instagram hesabınızı onayladıktan sonra size bir bildirim gönderecektir.
Adım 5: Hangi Facebook mağazasının Instagram’a ekleneceğini seçin
Onay aldıktan sonra ilk yapmanız gereken Instagram profiline hangi Facebook Mağazası’nı bağlamak istediğinizi seçmektir. Bunu yapmak için gönderilen bildirimde yer alan Başla seçeneğine dokunun. Veya Instagram işletme ayarlarında bulunan Alışveriş seçeneğine dokunun.
Ardından Instagram profilinizde kullanmak istediğiniz Facebook Mağazası’nı seçin. Artık tüm ürünleriniz Instagram, Facebook ve Shopify üzerinden eş zamanlı olarak senkronize edilecektir.
Tebrikler Instagram mağaza açma işlemi bu kadar. Artık Instagram’da kendinize ait bir mağazanız var.
Adım 6: Ürünlerinizi hikaye ve gönderilerinize etiketleyin
Her şey hazır olduğuna göre, paylaştığınız görsellere, ürünlerinizi etiketleyebilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken herhangi bir görsel paylaşmak ve gönderi ayarlarında yer alan Ürün Etiketleme seçeneğine dokunmaktır. Bir görsel için 5 ürüne kadar, çok görselli gönderiler için ise 20 ürüne kadar etiketleme yapabilirsiniz. Paylaştığınız görsellerin sol alt köşesinde bir alışveriş simgesi yer alacaktır.
Instagram profilinize Mağaza sekmesinin gelmesi için en az bir Instagram Mağaza gönderisi oluşturmanız gerektiğini unutmayın.
Instagram Mağaza tanıtımı nasıl yapılır?
Instagram üzerinden mağaza açma işlemini gerçekleştirdikten sonra, geriye potansiyel müşterilere ulaşmak kalıyor. Hedef kitlenize ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve daha çok satış yapmak için aşağıdaki ipuçlarından faydalanabilirsiniz.
Hashtag’leri kullanın
Hashtag’ler, içeriğinizin keşfedilebilirliğini artırmak için oldukça etkili bir yöntemdir. Bu sayede paylaştığınız görseller, Keşfet bölümüne düşebilir. Ve herhangi bir ücret ödemeden çok sayıda kullanıcıya ulaşma imkanı elde edersiniz. Gönderilerinizin altına gereksiz etiketler girmek yerine, ilgili etiketler girmek potansiyel müşterilerinize ulaşmak konusunda size yarar sağlayacaktır.
Hikayelerde ürün çıkartmalarını kullanın
Ürünlerinizi hikayeler aracılığı ile de takipçilerinize ulaştırabilirsiniz. Üstelik burada Instagram tarafından sunulan alışveriş ile ilgili 4 farklı çıkartmadan yararlanabilirsiniz. Bu çıkartmalar, paylaşımlarınızın daha etkileyici görünmesini sağlayacaktır.
Paylaşım yaparken özenli davranmak, hem müşterilerde olumlu bir intiba bırakacak hem de satışlarınızı olumlu yönde etkileyecektir.
Instagram’da alışveriş reklamları oluşturun
Paylaştığınız ürünleri, Instagram’ın reklam ağı ile çok daha fazla kullanıcıya ulaştırabilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gerken Facebook Reklam Yöneticisi’ne girmek ve aşağıdaki adımları takip etmektir.
- Facebook reklam sayfasında bulunan “+ Oluştur” yazısına tıklayın ve erişim, marka bilinirliği, bağlantı tıklamaları, gönderi katılımı veya dönüşümler arasından birini seçin.
- Hedeflemek istediğiniz kitleyi seçin.
- Yerleşimleri düzenle seçeneğine dokunun ve reklamlarınızı yayınlamak istediğiniz tek yer olarak Instagram’ı seçin
- Reklam grubu özelleştirmesi sırasında Mevcut Gönderiyi Kullan seçeneğini seçin.
- Reklamınız için gerekli bilgileri doldurun ve Devam Et butonuna tıklayın.
Reklam olarak yayınladığınız ürünlerin kaliteli bir görsele, iyi bir açıklama metnine ve doğru etiketlere sahip olduğundan emin olun.
Özet: Instagram Mağaza Açma Rehberi
Bir Instagram mağazası kurmak oldukça zor bir işlem olsa da, buna değerdir. Zira mağazanızı sosyal medyaya taşımak size çok sayıda avantaj sağlayacaktır. Kısaca özetlemek gerekirse, bir Instagram mağazası açma işlemi için;
- Instagram profilinizi işletme profiline dönüştürün.
- Instagram işletme profilinizi Facebook sayfanıza bağlayın.
- Shopify mağazanızı kurun ve Facebook sayfanıza bağlayın.
- Shopify mağazanızdaki ürünlerinizi senkronize ederek bir Facebook Mağazası oluşturun.
- Shopify mağazanızı Instagram hesabınızla bağlayın.
- Instagram tarafından onaylanmayı bekleyin ve ardından Instagram hesabınızla kullanmak istediğiniz Facebook Mağazasını seçin.
- Instagram’da satış yapmaya başlayın!