Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Marka

Facebook ve Twitter reklam boykotu büyüyor: Unilever, Honda ve Verizon katıldı

by DIGITAL REPORT
27/06/2020
in Marka
Facebook ve Twitter reklam boykotu büyüyor Unilever, Honda ve Verizon katıldı

Facebook ve Twitter reklam boykotu büyüyor Unilever, Honda ve Verizon katıldı

Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

ABD’deki olaylar sonrasında sahte haberler ve ayrımcılık konusunda gerekeni yapmadığı düşünülen Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlara tepkiler kadar, şirketlere karşı başlayan reklam boykotu da büyüyor. Boykot kararı alan şirketler arasında Unilever, Honda ve Verizon gibi devler dikkat çekiyor.

Facebook ve Twitter için reklam boykotu yapan şirketler

Honda’nın ABD bölümğ, Cuma günü yaptığı açıklamayla Facebook reklam boykotu yapan şirketler arasına katılacağını belirtti ve sosyal ağı boykot eden şirketler arasındaki ilk otomotiv şirketi oldu. Marka, yaptığı basın açıklamasında, “Nefret ve ırkçılığa karşı birleşen insanların yanında olmak” için Facebook ve Instagram’da reklam yayınlamayı Temmuz ayı boyunca duraklatacağını söyledi.

Unilever ise ABD’de en azından yıl sonuna kadar Facebook, Instagram ve Twitter’daki tüm reklamları duraklatacağını açıkladı.

  • Facebook, kullanıcıların siyasi reklamları kapatmasına izin verecek
  • Android’de rahatsız edici görseller ve reklamlar nasıl engellenir?
  • Chrome çok kaynak tüketen reklamları engellemeye hazırlanıyor

Verizon ise Facebook’taki harcamalarını duraklatan en büyük reklamveren oldu.

Kanada’daki Etkileşimli Reklamcılık Bürosu tarafından toplanan 200’e yakın reklamveren “güven açığı” olduğunu belirttikleri bir çağrı yaptılar.

Şirketlere baskı yaparak Facebook ve Instagram’da reklam boykotu başlatan #StopHateForProfit kampanyası, işe yaramışa benziyor. Bu kampanyaya katılanlar arasında Ben & Jerry’s, Eddie Bauer ve Arc’teryx yer alıyor. Bu şirketlerden Ben & Jerry’s, Facebook ve Instagram reklamlarını 1 Temmuz’dan itibaren duraklatacak, Eddie Bauer ve Arc-teryx ise Twitter reklamlarını Temmuz ayının sonuna kadar durdurdu.

Facebook karşıtı bir boykota katılan markalar arasında da North Face, Patagonia ve REI yer alıyor. Bu boykotun ana konusu ise medya devinin nefret söylemi ve yanlış bilgilendirme konusundaki eylemlerinin yetersiz oluşu. Markalar, planlarını #StopHateforProfit etiketi ile işaretlenmiş ayrı tweet’lerle açıkladılar.

North Face ve REI, sosyal ağları platformunu, nefret söylemi içeriklerini kaldırma konusunda çok daha agresif olmaya zorlayan #StopHateforProfit kampanyasının bir parçası olarak Facebook’u boykot etme planlarını açıklayan ilk markalardı. Patagonia ise uzun zamandır sosyal ve politik konularda mesajlar veriyor.

Boykotların, Facebook yöneticilerinin reklamverenlerle daha doğrudan görüşmelerde bir sorunu kabul ettiklerini gösterdiği belirtiliyor. Boykotun arkasındaki gruplar geçen hafta Los Angeles Times’da çıkan tam sayfa reklamla, pazarlamacıları Temmuz ayında Facebook’ta harcamalarını durdurmaya çağırdı.

Tags: ABDboykotdijital reklamFacebookfeaturedGeorge FloydreklamTwitter

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM