Instagram “Önerilen Gönderiler” özelliği ile ana sayfa akışlarının kapsamını genişletiyor. Takip etmediğiniz hesaplardan gelen bu gönderiler, akışın sonuna ulaştıktan sonra görünecek ve size Instagram’ın önerileriyle kaydırma yapmaya devam etme seçeneği sunacak. Şimdiye kadar, özet akış, tamamen kullanıcıların tercihleri ve takip ettikleri kişiler tarafından belirleniyordu.
- En iyi Instagram hikaye uygulamaları
- En iyi Instagram filtre yapma uygulamaları (2020)
- Instagram, QR kod özelliğini tüm dünyada kullanıma sundu
Instagram Önerilen Gönderiler’de Reels ya da IGTV yer almıyor
Instagram, son birkaç yıldır kullanıcılara ana sayfanın sonuna geldiklerinde bir mesaj gösteriyordu. Bu mesaj, son iki gün içinde takip edilen kişilerden gelen tüm gönderileri gördükleri anlamına geliyor. Önerilen gönderiler sayesinde, daha fazla içerik için bu ibareyi geçerek devam etme seçeneğine sahip olacaklar. Ancak bu mesaj, eski gönderileri tekrar görebilme seçeneğinin ortadan kalktığı anlamına gelmiyor.
Önerilen Gönderiler, Instagram Keşfet sayfasında görünenlerle aynı olmayacak. Instagram ana sayfa ürün müdürü Julian Gutman’a göre bunlar, insanların halihazırda takip ettikleri içerikle ilgili olacak, oysa Keşfet, insanları benzer içeriklere yönlendirmeyi hedefliyor.
Instagram Keşfet, kullanıcının düzenli olarak ana sayfada takip ettiği ve ilgilendiği içerikleri örnek olarak kullanıyor. Önerilen Gönderiler ise Instagram’da takip edilmeyen birinin yeni bir fotoğrafı olabilir, oysa Keşfet sayfası daha geniş kapsamlı gönderiler içerebiliyor.
Gutman, insanların günlük olarak ana sayfalarının sonuna ne sıklıkla ulaştıkları konusunda yorum yapmazken, Önerilen Gönderiler reklam da içerecek ve şimdilik sadece fotoğraf ve video gönderileri gösterilecek, yani IGTV veya Instagram Reels içeriği burada çıkmayacak.
- Instagram Reels, pazarlama ve reklam dünyası için ne ifade ediyor?
- TikTok kullanıcıları Instagram Reels’e geçmeyi düşünmüyor
- Instagram Reels nasıl kullanılır?
İki sene önce ana sayfa sonu mesajında ‘sağlık’ vurgusu yapılmıştı
Bu değişiklik, Instagram’ın iki yıl önceki ekran başında tutma duruşundan büyük bir geri adım gibi gözüküyor. Ana sayfa akışının sonu mesajı ilk kez duyurulduğunda, şirketin eski CEO’su ve kurucu ortağı Kevin Systrom, bunu kullanıcıların sağlığını göz önünde bulundurarak alınan bir karar olarak konumlandırmıştı. O sırada şirketin “Instagram topluluğunun Instagram’da geçirdikleri zaman hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olacak araçlar” üzerinde çalıştığını söylemiş ve“ Instagram’da geçirilen zaman her zaman olumlu ve kasıtlı olmalıdır” demişti. Ancak Önerilen Gönderiler, kullanıcıların uygulamada daha uzun süre kalmasını sağlayabilir.
Gutman, ürünün insanları telefonlarının başına mıhlamak için tasarlanmadığını söylüyor ve ekliyor: “Bence bu, bizim için, birkaç yıl önce insanların ana sayfayı gerçekten ilgi alanları için bir yer olarak görmeleri, makine öğrenimindeki gelişmeler ve daha fazlasını görmenizi kolaylaştırmayı sağlayabilecek kabiliyetimiz ile ilgili bir vizyondan ortaya çıktı. Önerilen Gönderiler, her gün Instagram’da yer alan içerikleri, kişiselleştirilmiş alaka düzeyine bağlı olarak size sunacak. Bu nedenle, insanların ana sayfanın sonuna geldiklerinde alakalı içerikleri görmelerini gerçekten kolaylaştırmak istiyoruz. Buradaki motivasyon gerçekten de bu, ilgilendiğiniz konularda daha derine inmenizi kolaylaştırıyor.”
Önerilen Gönderiler, Instagram için daha fazla reklam demek
Önerilen Gönderiler ayrıca Instagram’ın, kullanıcıları hiç bitmeyen sürekli bir içerik akışına atan TikTok’tan bir kez daha kopya çektiğini düşündürüyor. Bu, uygulamayı bu kadar başarılı yapan şeyin bir parçası. Elbette, ana sayfayı uzatmak Instagram’a daha fazla reklam alanı sağlayarak daha fazla para kazanmasına da olanak tanıyor. Bu, kullanıcıların potansiyel olarak uygulamada her zamankinden daha fazla zaman geçirecekleri anlamına geliyor ve her nereden bakılırsa bakılsın, Instagram için bir “kazan-kazan” uygulaması.