Instagram Reels test süreci, alışveriş özelliği ile birlikte uygulamanın ana navigasyon barına taşındı.
Dünyanın en popüler uygulamalarından biri haline gelen TikTok’a karşı Reels adlı özelliği geliştiren Instagram, Reels ve alışveriş sekmelerini uygulama içinde test etmeye başladı.
Instagram’ın üst düzey yöneticilerinden Adam Mosseri, Twitter’daki açıklamasında şirketin uygulama içinde yeni bir düzeni test etmeye başladığını duyurdu. Plana göre, halihazırda Instagram’ın yatay sekmesinde yer alan üç seçeneğe, iki ek seçenek geliyor. Reels ve alışveriş, Instagram’ın ana hattında yer alacak.
Yeni sekmeler, Instagram’ın 2020 yılında geliştirdiği iki özelliği ön plana çıkaracak. Hikayeler’in ardından, farklı bir format olan ve TikTok’a karşı bir cephe açan Reels, platformun merkezinde yer alacak. TikTok’la popüler hale gelen kısa videolar için, aynı müzik tabanı ve klip özelleştirme seçenekleri sunulacak. İnsanların Instagram Reels özelliğine nasıl yaklaşacağı ise tartışmaya açık. Zira yapılan bir ankette, TikTok kullanıcılarının yüzde 87’si, Reels’in TikTok ile aynı olduğunu düşünüyor.
- Instagram Reels ipuçları: Ne nasıl yapılır?
- TikTok kullanıcıları Instagram Reels’e geçmeyi düşünmüyor
- Nasıl yapılır: Instagram Reels kapatma / devre dışı bırakma
Alışveriş özelliği ile, Instagram’dan ürün satmak daha kolay olacak
Instagram’ın, Reels dışında test ettiği ikinci projesi olan alışveriş, kullanıcıların uygulamada, profilleri üzerinden doğrudan ürün satışı gerçekleştirmesine olanak tanıyacak bir sistem. Instagram alışveriş özelliği, 2018 yılından beri mevcut ancak birtakım kısıtlamalar mevcuttu. Şirket, işletmelere ya da influencer’lara, profilleri üzerinden satış yaparak gelir elde etmeleri adına, kısıtlamaları Temmuz ayında gevşetti.
Alışveriş özelliğinin anasayfaya eklenmesi, Instagram’ın perakende satış dünyasındaki bu girişimini daha fazla vurgulaması anlamına geliyor. Platformda çeşitli ürünler, sanat eserleri satabilecek olan kullanıcılar için ciddi bir satış hacmi yaratılacak.
Instagram Reels test süreci, TikTok’a ABD ambargosu tartışmalarının gölgesinde geldi
TikTok, ABD ile Çin arasındaki gerginliğin ve karşılıklı yaptırımların gölgesinde, kapatılma riskiyle karşı karşıya. ABD’de TikTok’un kapatılması tartışmalarıyla birlikte gelen Instagram Reels, kullanıcılara bir alternatif gibi sunulacak.
Bir Instagram sözcüsü, Reels ve alışveriş konusundaki güncellemelerin, önümüzdeki haftalarda küresel çapta, bir grup kullanıcı ile test edilmeye başlayacağını ifade etti.