Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Pro

Türkiye çağrı merkezi hizmet ihracatı hızla yükseliyor

Salgın sürecinde vatandaşa kesintisiz hizmet sunulmasını sağlayan çağrı merkezi sektörü, aynı zamanda tüm dünyaya da hizmet ihracatı yaparak Türkiye’yi yakın coğrafyada bir hizmet üssü haline getirdi.

Yazar: DIGITAL REPORT
08/04/2022
Kategori: Pro
Türkiye çağrı merkezi hizmet ihracatı hızla yükseliyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • İstihdam beklentinin üzerinde artışını sürdürdü
  • Esnek çalışma kalıcı hale gelecek
  • Türkiye çağrı merkezi hizmet ihracatında üs olmaya başladı
  • Sektördeki istihdamın çoğu finans, telekomünikasyon, e-ticaret ve kamuda gerçekleşti
  • Kadın istihdamında öncü
  • Çalışana yapılan yatırım meyvesini veriyor

Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), her yıl gerçekleştirdiği Türkiye Çağrı Merkezi Pazarı Araştırması’nın 2021 sonuçlarını, düzenlediği basın toplantısıyla paylaştı. ÇMD ve Pragma Araştırma iş birliğiyle hazırlanan rapor, ÇMD’nin Yönetim Kurulu Başkanı Banu Hızlı tarafından açıklandı.

Banu Hızlı’nın açıkladığı veriler, 2021 yılında da sektörün yaşadığı dikkat çekici büyümeyi sürdürdüğünü ortaya koydu. Sektörde 2020 yılına göre yüzde 41,3 oranında artan pazar büyüklüğü, 10,9 milyar TL’den 2021 yılında 15,4 milyar TL’ye ulaştı. Banu Hızlı, enflasyon ve asgari ücret etkisinden arındırılmış reel büyümenin yüzde 20 civarında olduğunu söyledi.

AdvertisementAdvertisement

Hızlı, “Kaydettiğimiz performansla yetinmiyoruz, daha fazla büyüme potansiyelimiz olduğunu düşünüyoruz. Sektörümüzün, beklentisi olan istihdam teşviklerinin ve hizmet ihracına yönelik teşviklerin devreye girmesi halinde, 2022 yılı ve sonrasında özellikle gençlerimiz ve kadınlarımızın istihdamına en fazla katkıda bulunan iş kolları arasında yerimizi sağlamlaştıracağımıza inanıyorum” ifadelerini kullandı.

Büyümenin sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi ve potansiyelin değerlendirilebilmesi için istihdama ve hizmet ihracatına özel teşvikler bekleniyor.

İstihdam beklentinin üzerinde artışını sürdürdü

Türkiye genelinde hizmet veren müşteri temsilcisi sayısı yüzde 15 artışla 142 bin 20 kişi olurken, yönetici ve destek kadrolarla birlikte toplamda sağlanan istihdam 160 bin 483 kişiye ulaştı. Salgın sürecinde esnek çalışmanın etkisiyle çağrı merkezlerinin bulunduğu lokasyonların dışından da müşteri temsilcisi istihdam edilmesi ve bugüne kadar ekonomiye katkı vermemiş özellikle kadın çalışanların sektöre dahil edilmesi nedeniyle 2021 yılında sağlanan istihdam beklentilerin üzerinde artmaya devam etti.

Hızlı, 2022 yılına ilişkin toplam istihdam öngörüsünü, salgının etkisinin de azalmasıyla sektör normalize olacağından yüzde 5 artışla toplam 168 bin kişi olarak açıkladı. “Ancak istihdam teşvikleri, özellikle İŞKUR tarafından sağlanan destekler yeniden gündeme gelirse büyüme beklentisini de tekrar yüzde 10-15’lere çıkabilir” açıklamalarında bulundu.

Esnek çalışma kalıcı hale gelecek

Salgının ilk yılında evden çalışan müşteri temsilcisi sayısı 93 bin 288 olurken, rapora göre bu rakam geçen yıl normalleşmeyle birlikte 82 bin 372’ye geriledi. Önümüzdeki dönemde bu modelin yüzde 50-55 oranında kalıcı olması bekleniyor.

Türkiye çağrı merkezi hizmet ihracatında üs olmaya başladı

Çağrı merkezleri sektörünün beklediği bir diğer teşvik de hizmet ihracatına yönelik. Sektör halihazırda 10 bine yakın müşteri temsilcisiyle başta Almanya, Hollanda, Avusturya, Danimarka, Fransa, Portekiz, İspanya, Rusya, ABD, İngiltere, İsviçre, Lüksemburg, İskoçya, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelere hizmet ihracatı yapıyor.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Çağrı Merkezleri Derneği, Tepe Çağrı Merkezi’nin müşteri hizmetleri kalitesini bir kez daha tescilledi

Türkiye’den neredeyse tüm dünyaya hizmet verildiğini belirten ÇMD Başkanı Hızlı, Türkiye’nin sahip olduğu insan kaynağı, teknoloji ve alt yapı ile fark yarattığının altını çizerek pek çok önemli global markaya çağrı merkezi hizmetinin Türkiye’den verildiğini ifade etti. Çağrı merkezleri sektörünün, döviz kazandırıcı hizmet ticaretinin desteklendiği sektörler arasına dahil edilmesinin ve bölge bağımsız desteklenmesinin var olan potansiyeli daha da geliştirmek ve ülkemizin döviz gelirlerine katkı sağlamak adına önemli olduğunu dile getiren Banu Hızlı, “Bu desteklerle yurt dışına hizmet veren müşteri temsilcisi sayısını 20 binlere çıkarabiliriz” ifadelerini kullandı.

Türkiye çağrı merkezi hizmet ihracatı hızla yükseliyor
Türkiye çağrı merkezi hizmet ihracatı hızla yükseliyor

Sektördeki istihdamın çoğu finans, telekomünikasyon, e-ticaret ve kamuda gerçekleşti

Finans/sigorta, telekomünikasyon, e-ticaret ve kamu, çağrı merkezi sektöründeki istihdamın yaklaşık yüzde 74’ünü sağlıyor. İstihdamın sektörel dağılımında yüzde 25’lik payla finans/sigorta ilk sırayı, yüzde 24’lük payla telekomünikasyon ikinci sırayı alırken, e-ticaret yüzde 13 payla üçüncü sırada yer aldı. Kamu da yüzde 12 payla dördüncü sıradaki yerini korudu.

Kadın istihdamında öncü

Türkiye Çağrı Merkezi Pazarı 2021 Araştırması, sektörün kadınların ve gençlerin istihdamı açısından öncü iş alanları arasında olduğunu bu yıl da gösterdi. Çağrı merkezi sektörü, yüzde 67’lik kadın çalışan oranıyla pek çok sektörden ciddi anlamda ayrışırken; sektörde yaş ortalamasının 28, üniversite mezunu çalışanların oranının ise yüzde 57 olduğu açıklandı.

Çalışana yapılan yatırım meyvesini veriyor

Araştırma raporu, çağrı merkezi sektöründeki müşteri temsilcilerinin yüzde 62’sinin ortalama çalışma süresinin 3 yılın üzerinde olduğunu gösterdi. Banu Hızlı, “Sektörümüzde çalışanların mesleki ve kişisel gelişimleri için yapılan yatırımlar artıyor. Kendisine yatırım yapılan ve bunu hisseden çalışan, sektörde kalmaya devam ediyor” ifadelerini kullandı.

Etiketler: çağrı merkeziçağrı merkezi hizmet ihracatıçağrı merkezi kadınÇağrı Merkezi SektörüCMDfeaturedhizmetHizmet İhracatıistihdamPragma AraştırmaTürkiye Çağrı Merkezi Pazarı 2021 Araştırması

İLGİLİ YAZILAR

Tüm yeni Apple iOS 15.5 özellikleri
Teknoloji

Tüm yeni Apple iOS 15.5 özellikleri

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Tüm yeni Apple iOS 15.5 özelliklerini bu yazıda topladık. Birkaç haftalık beta testinden sonra Apple, iOS 15.5'i geliştiricilere 28 Nisan'da...

Devamını oku
macOS 12.4 Monterey güncellemesi: Yeni özellikleri
Teknoloji

macOS 12.4 Monterey güncellemesi sonunda yayınlandı

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

macOS 12.4 Monterey güncellemesinin tüm yeni özelliklerini bir araya getirdik. Apple, 12.3'teki gibi işlevsellikte önemli değişiklikler yerine küçük düzeltme ve...

Devamını oku
Twitch dolandırıcılık operasyonu:18 kişi gözaltına alındı
Teknoloji

Twitch dolandırıcılık operasyonu: 18 kişi gözaltına alındı

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

İstanbul merkezli birkaç ilde Twitch dolandırıcılık operasyonu gerçekleştirildi. Twitch'i kullanarak sosyal medya üzerinde dolandırıcılık yaptıkları iddia edilen şebekeye yönelik İstanbul...

Devamını oku
Bulut güvenliği nasıl sağlanır?
Güvenlik

Bulut tabanlı sistemlerde verileri korumanın 4 yolu

Yazar: DIGITAL REPORT

Bulut güvenliği nasıl sağlanır sizler için derledik. 2021 yılı Verizon Veri İhlali Raporu verilerine göre, 2020'de 29.207 gerçek zamanlı siber...

Devamını oku

SON YAZILAR

Tüm yeni Apple iOS 15.5 özellikleri

macOS 12.4 Monterey güncellemesi sonunda yayınlandı

Twitch dolandırıcılık operasyonu: 18 kişi gözaltına alındı

Türkiye’nin bulut bağlantı ve veri trafiğinde bölge üssü olma potansiyeli çok yüksek

Bulut tabanlı sistemlerde verileri korumanın 4 yolu

Xsolla mobil ve dijital dağıtım çözümü tekliflerini genişletti

Automechanika İstanbul 2022 için geri sayım başladı

10G Fiber Ağ Anahtarları neler sunuyor?

Elektrikli otomobiller tahminlerden hızlı geliyor

PUBG Mobile 2.0 güncellemesi ile gelen yeni özellikler

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp sohbet geçmişi senkronizasyonu için çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

Instagram Reels videoları WhatsApp üzerinden izlenebilecek
Teknoloji

Instagram Reels videoları WhatsApp üzerinden izlenebilecek

SON REHBERLER

Division 2 Yeterlilik Derecesi (Proficiency Rank) nedir?

Enzyme Coin (MLN) nedir?

Lost Ark Forpe Mokoko Seeds konumları

TikTok gelir hesaplama: Exolyt nedir?

MSI Afterburner nasıl kullanılır?

Fortnite Choppas nerede bulunur?

TikTok FNF ne demek?

Ücretsiz Fortnite Arena ödülleri nasıl alınır?

Warzone Mechagodzilla görünümü nasıl elde edilir?

Oceanofgames güvenli mi ve yasal mı?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version